#MyCyclades: Με έμπνευση τον Robert McCabe η Ελλάδα στο Instagram
Μπορεί η μεγάλη γιορτή της Ελλάδας του πολιτισμού στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η έκθεση "Κυκλαδική Κοινωνία 5000 χρόνια πριν" να πήρε παράταση έως και την Κυριακή 9 Απριλίου, η παράλληλη όμως έκθεση του σπουδαίου Αμερικανού φωτογράφου που λάτρεψε και απαθανάτισε το Αιγαίο "Robert McCabe: Αναμνήσεις & Μνημεία του Αιγαίου" ρίχνει την αυλαία της στις 19 Μαρτίου.
Στα πλαίσια της έκθεσης το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μας καλεί να συμμετέχουμε σε έναν διαγωνισμό με τρόπαιο καλαισθησίας. Αναζητήστε τη δική σας αγαπημένη φωτογραφία από κυκλαδίτικα πανηγύρια, όμορφα ανοιξιάτικα τοπία, αποκριάτικα έθιμα ή παραδοσιακά εργαστήρια και μοιραστείτε τη στο Instagram έως τις 30 Μαρτίου με το hashtag #mycyclades, για να μπείτε στην κλήρωση για δύο αριθμημένα αντίτυπα φωτογραφιών από την έκθεση του Robert McCabe, υπογεγραμμένα από τον καλλιτέχνη λοιπόν αφού πρώτα απολαύσετε για ακόμη μια φορά την Ελλάδα και το φως της όπως το είδε ο McCabe.
Ο Robert McCabe γεννήθηκε στο Σικάγο το 1934. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1939 με μια Kodak Brownie και Verichrome film.H πρώτη επίσκεψή του στην Ελλάδα ήταν το 1954. Το 1957 πήρε τις πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες του στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας μια Nikon και Kodachrome film, κατόπιν αιτήματος τoυ National Geographic Society. Συγγραφέας πολλών εκδόσεων (από το Metamorphosis, or Why I love Greece του 1979 ως τα Αιγαιοπελαγίτικα Καΐκια, 1954-64 του 2016) ο υπέροχος κύριος Robert McCabe δέχθηκε την πρόσκληση της Προέδρου του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης Σάντρα Μαρινοπούλου να παρουσιάσει τις δικές του Κυκλάδες πλαισιώνοντας αρμονικά την επετειακή έκθεση "Κυκλαδική Κοινωνία 5000 χρόνια πριν".
Η έκθεση του γνωστού φωτογράφου, περιλαμβάνει δύο ενότητες με διαφορετικό θέμα αλλά με κοινό στοιχείο τις ελληνικές θάλασσες και τον ρόλο που διαδραμάτισαν στις κοινωνίες των ανθρώπων στο Αιγαίο ανά τους αιώνες.
Η πρώτη ενότητα με τίτλο "Τα νησιά όπου σταμάτησε ο χρόνος" παρουσιάζει πτυχές της ζωής στο Αιγαίο τις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Τότε που η καθημερινότητα κυλούσε χωρίς ηλεκτρισμό, δρόμους, αυτοκίνητα, τηλέφωνα, τρεχούμενο νερό και οχηματαγωγά πλοία. Οι υποδομές που είχαν στη διάθεσή τους οι άνθρωποι το ’60, δεν φαίνεται να διέφεραν πολύ σε σχέση με αυτές από το αρχαίο παρελθόν. Οι 40 φωτογραφίες αυτής της ενότητας καλύπτουν τέσσερα θέματα: γιορτές, γυναικείες ασχολίες, ανδρικές ασχολίες και εργασία στη θάλασσα.
Η δεύτερη ενότητα με τίτλο "By the Sea, by the Beautiful Sea" με 33 φωτογραφίες, παρουσιάζει παραθαλάσσιους αρχαιολογικούς χώρους. Οι περισσότερες είναι βγαλμένες το 1954 και το 1955, όταν οι χώροι αυτοί ελάχιστα είχαν αλλάξει σε σχέση με τις περιγραφές των περιηγητών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα τον 19ο αιώνα. Τα πιο πολλά από τα σημεία αυτά έχουν μακρά ιστορία, κάποια ως θρησκευτικοί χώροι, άλλα ως εμπορικά κέντρα και άλλα για τη στρατηγική τους σημασία. Το νήμα που τα ενώνει, ωστόσο, είναι η παραλιακή τους θέση. Μεταξύ των χώρων αυτών είναι η Περαχώρα, η Μεθώνη, η Δήλος, η Ρόδος, η Κως, η Πύλος, η Σαντορίνη και το Σούνιο.
Περισσότερες πληροφορίες στο Facebook.com/CycladicArtMuseum