Istanbul Design Biennial: τι σχέση έχει ο κολοσσός Alibaba με τους 40 Κλέφτες;
Στην απάντηση στοχεύει η εγκατάσταση "Σουσάμι, Άνοιξε" (Open Sesame) με την οποία η Γαλλίδα σχεδιάστρια Σαρλότ Μαεβά Περέ (Charlotte Maeva Perret) συμμετέχει στη φετινή Μπιενάλε Ντιζάιν της Κωνσταντινούπολης.
Η εικαστικός οπτικοποιεί τη σχέσης μεταξύ παραγωγής αγαθών και διαδικτυακής πώλησης τους, παγκοσμίως.
Με την "Σουσάμι, άνοιξε: Ασκήσεις για επιχειρηματικότητα" η Περέ θέλει να αναδείξει το γεγονός ότι οι μεγάλες πλατφόρμες διαδικτυακής πώλησης αγαθών έχουν μεγάλο αντίκτυπο στα μέρη όπου κατασκευάζονται τα προϊόντα κάτι που επιτυγχάνει "γεφυρώνοντας" την ιστορία του Αλί Μπαμπά και των Σαράντα Κλεφτων με τον κινεζικό διαδικτυακό κολοσσό Alibaba.com.
Στο επίκεντρο της εγκατάστασης, μια κολώνα από σαπούνια που παρήχθησαν σε μονάδα στη νότια Τουρκία. Τα σαπούνια έχουν τοποθετηθεί το ένα πάνω στο άλλο, για να φύγει η υγρασία.
Πάνω σε άλλους σωρούς σαπουνιών, τοποθετημένους ένα γύρω στην κολώνα, η Περέ έχει βάλει δερμάτινες τσάντες "μαϊμού" στις οποίες είναι τυπωμένο το λογότυπο της εταιρείας Alibaba.com (τις τσάντες αυτές σχεδίασε και κατασκεύασε η ίδια, στην Τουρκία).
Η Περέ αναφέρεται στα σαπούνια και τις τσάντες "μαϊμού" ως αντικείμενα "made for survival" (φτιαγμένα για επιβίωση), μιας και είναι παραδείγματα προϊόντων που έχουν φτιάξει Σύροι και άλλοι άνθρωποι που υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους.
"Ελπίδα της εγκατάστασης είναι να θυμίσει στον επισκέπτη τις διαδικτυακές οντότητες και τις αόρατες γεωγραφίες που συμμετέχουν στις χορογραφίες του ύστερου καπιταλισμού" λέει η Σαρλότ Μαεβά Περέ.