Από την Κάλλας στον Χάξλεϋ: οι θρύλοι του 20ου αιώνα στο φακό του Σεσίλ Μπιτόν
"Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές του 1970, όταν ήμουν μια νεαρή φωτογράφος ο Καρτιέ Μπρεσόν και ο Ρόμπερτ Φρανκ ήταν θεοί μου. Δουλεύοντας σε αποστολές μπήκα στη σφαίρα της δημοσιογραφίας και το περιοδικό LIFE έγινε μια σημαντική πηγή έμπνευσης. Όταν άρχισα να κάνω τα εξώφυλλα για το Rolling Stone, άρχισα να κοιτάζω σοβαρά τις φωτογραφίες πορτρέτων. Στεκόμουν για ώρες και έβλεπα περιοδικά από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο και το Παρίσι και τη Ρώμη. Έβλεπα το έργο του Ρίτσαρντ Άβεντον και του Ίρβινγκ Πεν και του Χέλμουτ Νιούτον και του Γκι Μπουρντέν, μεταξύ άλλων. Θυμάμαι είδα κάποια πορτρέτα του Μικ Τζάγκερ από μια συναυλία του το 1968. Ήταν πολύ όμορφα και σέξι. Ήταν του Σεσίλ Μπίτον" έγραψε η Άνι Λίμποβιτς στο εισαγωγικό σημειώμα για την έκδοση "Beaton: Photographs" που κυκλοφόρησε ο εκδοτικός οίκος Jonathan Cape.
"Ο Μπίτον δεν ενδιαφερόταν για την τεχνική πλευρά της φωτογραφίας. Δεν ήταν απλά ένας φωτογράφος. Και ο ίδιος δεν είχε ποτέ σκεφτεί με αυτό τον τρόπο τον εαυτό του. Ήταν ένα σύνολο ιδιοτήτων" έγραψε η φωτογράφος και σήμερα ο εμβληματικός, αριστοκράτης πορτρετίστας αποκαλύπτει τη γοητεία του στην Ισπανία.
Από τη Μαρία Κάλλας στη Γκρέτα Γκάρμπο, την Όντρεϊ Χέπμπορν ή τον Όρσον Ουέλες, τον Άντι Ουόρχολ και τον Μικ Τζάγκερ ο Μπιτόν κατάφερε να απαθανατίσει τους μεγαλύτερους θρύλους του πολιτισμού και των τεχνών με ένα βλέμμα αποστασιοποιημένο αλλά ουσιαστικά αληθινό. Ο αριστοκράτης της φωτογραφίας έχει την πρώτη του έκθεση στην Ισπανία "Cecil Beaton: 20th century icons".
Ο sir Σεσίλ Μπιτόν που ήταν επίσημος φωτογράφος των Ουίνδσορ εργάστηκε για τη Vogue από το 1928 έως το 1954 και παγίδεψε μέσα στο φακό του όλους όσοι έκαναν τον 20ο αιώνα εκλεπτυσμένο, πολιτισμένο και ευγενή.
Όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στη συλλογή The Cecil Beaton Studio Archive των Sotheby’s.
Περισσότερα εδώ.