Από τον σεβάσμιο μοναχό στην καρδιά της Μπούρμα που κηρύσσει ισλαμοφοβικό μίσος στην τριλογία του Μπάρμπετ Σρέντερ στην Πιάτσα Βιτόριο, το στέκι των σπουδαίων σκηνοθετών της Αιώνιας Πόλης με το όνομα Ρώμη του Έιμπελ Φεράρα το επετειακό 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης κουβαλάει περισσότερα σπουδαία ονόματα στο οπλοστάσιο του με πρεμιέρες που θα συζητηθούν είτε για τη θεματική, είτε για τις υπογραφές τους ή και για τα δύο.
20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: τα πρώτα highlights
Σας παρουσιάζουμε εφτά ντοκιμαντέρ που μπορούν από τώρα να θεωρηθούν οι ιστορίες εικόνας που δεν πρέπει να προβληθούν απαρατήρητα.
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: η ελληνικής καταγωγής Ανιές Βαρντά των Όσκαρ σε πρώτο πλάνο
Το επετειακό 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ξεκινάει και το ραντεβού στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο ανανεώθηκε ήδη από καιρό.
Περισσότερα εδώ
PHOTO 1 / 10
Photo 1/10
Piazza Vittorio, Έιμπελ Φεράρα | Abel Ferrara
Ιταλία 2017, Έγχρωμο 75’
Η Πιάτσα Βιτόριο είναι η μεγαλύτερη πλατεία της Ρώμης,
όπου μένουν άνθρωποι από διαφορετικές κοινότητες – αλλά
και μεγάλοι σκηνοθέτες, όπως ο Πάολο Σορεντίνο και ο Ματέο
Γκαρόνε. Ένας άλλος μεγάλος σκηνοθέτης, ο Έιμπελ Φεράρα
παρουσιάζει αυτόν τον κόσμο με το ανεξάρτητο, ποιητικό του
βλέμμα, μπαίνουν κυριολεκτικά στο κάδρο.
Photo 2/10
Μια σουρεαλιστική
και νεο-ρεαλιστική μέρα εκτυλίσσεται με συνεντεύξεις με
παράνομους μετανάστες, κλοσάρ, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες
και πολιτικούς, οι οποίοι αφηγούνται όχι μόνο την ιστορία
της πλατείας, αλλά και μιας χώρας που αλλάζει.
πλήθος πιστών, τους οποίους φανατίζει συστηματικά
με ένα ισλαμοφοβικό κήρυγμα μίσους. Το τελευταίο μέρος
της «τριλογίας του κακού» του σπουδαίου σκηνοθέτη
(και μετρ του σασπένς) είναι μια ανατριχιαστική ανατομία
του εξτρεμισμού που εκκολάπτεται στα πιο ανύποπτα μέρη.
Photo 3/10
Φως | Light
Ίλκα Τζολέσα, Σουέλα Μπάκο | Yllka Gjollesha, Suela Bako
Αλβανία 2017, Έγχρωμο/Ασπρόμαυρο 53’
Albania 2017, Color/B&W 53’
Στιγμιότυπα από τη ζωή και το έργο του διάσημου Αλβανού
φωτογράφου Τζον Μίλι (1904-1984), από τα πρώτα του βήματα
ως μετανάστη στην Αμερική μέχρι την καταξίωση, χάρη
στην πρωτοποριακή του χρήση του stop-motion και άλλων
καινοτόμων τεχνικών.
Photo 4/10
Μια ενδελεχής ματιά στον κόσμο ενός
ανθρώπου που έμοιαζε να βλέπει το σύμπαν σε αργή κίνηση,
αντιλαμβανόμενος την απεριόριστη ενέργεια που κρύβεται στις
πιο ανεπαίσθητες χειρονομίες.
Photo 5/10
Δηλώσεις και διαδηλώσεις (Working In Protest), Μάικλ Γκαλίνσκι, Σούκι Χόλεϊ,
ΗΠΑ, Ελλάδα 2017.
Την ημέρα που ο σκηνοθέτης Μάικλ Γκαλίνσκι τελείωσετο λύκειο το 1987, η Κου Κλουξ Κλαν έκανε παρέλαση στη γενέτειρά του στη Βόρεια Καρολίνα.
Η πολιτική αναταραχή στις ΗΠΑ και τα ζητήματα που αφορούν τις φυλετικές
διακρίσεις, την εξουσία και τα μίντια παρουσιάζονται μέσα από ένα συγκινητικά προσωπικό πρίσμα και εκφράζονται μέσα από τεκμήρια ενός αρχείου τριάντα ετών. Μια ταινία που φανερώνει πως όσο κι αν τα πράγματα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, τόσο τα ίδια μένουν.
Photo 6/10
Τρυφερό είναι το δέρμα, Α Skin So Tight, Ντενί Κοτέ. Τι κρύβεται πίσω από τους φουσκωμένους μυς των μπόντι μπίλντερς, το τεντωμένο δέρμα τους με τα διάσπαρτα τατουάζ, τις καθημερινές τελετουργίες συντήρησης και επίτασης μιας επιδεικτικής αρρενωπότητας; Ένας από τους
πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους σκηνοθέτες παρατηρεί
την παράδοξη ανάγκη του ανθρώπου να αποσχιστεί από
το σώμα του και να το μετατρέψει σε αντικείμενο θαυμασμού,
όπως και το ταλέντο του να βρίσκει την ισορροπία μέσα
από την υπερβολή.
Photo 7/10
Η ελευθερία του διαβόλου | Devil’s Freedom, Εβεράρντο Γκονσάλες | Everardo González.
Το σινεμά ως ψυχανάλυση: Ένας από τους πιο σημαντικούς ντοκιμαντερίστες της Λατινικής Αμερικής πλησιάζει θύματα και θύτες της ραγδαίας εξάπλωσης της βίας των καρτέλ στο Μεξικό, προσπαθώντας να εξηγήσει τον τρόπο με τον οποίο ο φόβος παρεισφρέει στο υποσυνείδητο ενός ολόκληρου λαού. Ιστορίες από τους πρώτους παιδικούς εφιάλτες που απλώνουν τα δίχτυα τους μέχρι τη σύνθετη
πολιτική πραγματικότητα, καταφέρνουν να ανακινήσουν τα πιο βαθιά στρώματα της ανθρώπινης ψυχής.
Photo 8/10
Ο σεβάσμιος Β. | The Venerable W του Μπάρμπετ Σρέντερ. Στην καρδιά της Μπούρμα, σε μια χώρα όπου το 90% του πληθυσμού έχει ασπαστεί τον βουδισμό –μια φαινομενικά φιλειρηνική θρησκεία που διδάσκει την ανοχή–, ένας αξιοσέβαστος μοναχός συσπειρώνει γύρω του ένα τεράστιο πλήθος πιστών, τους οποίους φανατίζει συστηματικά με ένα ισλαμοφοβικό κήρυγμα μίσους.
Photo 9/10
Το τελευταίο μέρος
της τριλογίας του κακού του σπουδαίου σκηνοθέτη
(και μετρ του σασπένς) είναι μια ανατριχιαστική ανατομία
του εξτρεμισμού που εκκολάπτεται στα πιο ανύποπτα μέρη.
Photo 10/10
Χωρίς τίτλο | Untitled
Μίχαελ Γκλαβόγκερ, Μόνικα Βίλι.
Λίγα χρόνια μετά από τον τραγικό θάνατο του σκηνοθέτη
Μίχαελ Γκλαβόγκερ επί τω έργω, η μακρόχρονη συνεργάτις
του στο μοντάζ φτιάχνει μια ταινία από την πολύτιμη
παρακαταθήκη του. Το υλικό από τα γυρίσματα που είχε
ξεκινήσει στα Βαλκάνια, στην Ιταλία και στη βόρεια και
δυτική Αφρική μεταποιούνται σε μια ελεγεία που αποτυπώνει
τη φιλοσοφία του εκλιπόντος: «Θέλω να παρουσιάσω μια
εικόνα του κόσμου που όχι μόνο δεν βασίζεται σε κάποιο
συγκεκριμένο θέμα, αλλά προκύπτει από το μια άσκοπη
πορεία. Από μια περιπλάνηση χωρίς καμία πυξίδα πέρα
από την περιέργεια και το ένστικτο».