ΜΟΔΑ

Οι millennials κάνουν την επανάσταση τους με χρώμα ροζ

Μετά από το New York Magazine και η γαλλική Liberation υποστηρίζει το πασιφανές κάνοντας λόγο για μια μεγάλη αλλαγή στα κλισέ και τα στερεότυπα του παρελθόντος. Το ροζ, το χρώμα που από τη δεκαετία των 40s έγινε (λανθασμένα) μια κοριτσίστικη υπόθεση, επαναπροσδιορίζεται ως ουδέτερο χρώμα και ανήκει σε όλους.

Ειδικά σε όλους όσοι ανήκουν στη Γενιάς Υ και δεν είναι μεγαλύτεροι από 35 ετών. Από το σύνθημα της Όντρεϊ Χέπμπορν "Think pink" ("Σκέψου ροζ")στην ταινία "Funny Face", ("Έξυπνο Μουτράκι", 1957) του Στάνλεϊ Ντόνεν στο σήμερα η Γενιά Υ φέρεται να υιοθέτησε φέτος το ροζ χρώμα.

Οι εταιρίες έτοιμου ενδύματος στρέφονται στο "ροζ της χιλιετίας" όπως αποδεικνύεται από το ξεφύλλισμα των καταλόγων των Madewell, Acne Studios, Opening Ceremony και Glossier, ακόμη και του περιοδικού μόδας Kinfolk.

Το ροζ κυριαρχεί, αποχρώσεις στις τσάντες, στα εξώφυλλα περιοδικών, στις διαφημιστικές εκστρατείες. Ακόμη και στο βιντεοκλίπ της Σολάνζ με το τραγούδι "Cranes in the Sky", η αδελφή της Μπιγιονσέ εντυπωσιάζει με τις ροζ εμφανίσεις της.

Στο νεοϋορκέζικο κατάστημα με πρετ-α-πορτέ Coming Soon, το οποίο επισκέφθηκε το New York Magazine, η κολεξιόν στο πράσινο σμαραγδί μένει στα ράφια, ενώ η ροζ πωλείται ταχύτατα.

Στη Γαλλία ο οίκος μόδας Kitsuné εισήγαγε στην κολεξιόν του για το καλοκαίρι επτά ροζ μοντέλα τα οποία "πωλούνται πολύ καλά", από φούτερ έως κοντομάνικα μπλουζάκια και ζακέτες.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Τhe Ringer, που είναι αφιερωμένη στα σπορ, στην τεχνολογία και στην ποπ κουλτούρα, η λατρεία αυτή μπορεί να δείχνει οπισθοδρομική.

Το ροζ παραπέμπει στην αθωότητα των μικρών κοριτσιών, εξηγεί το Ινστιτούτο Χρωμάτων Pantone. Ωστόσο την ώρα που οι κολεξιόν με κομμάτια unisex πολλαπλασιάζονται και τα διεμφυλικά μοντέλα υπάρχουν στην πασαρέλα, το ροζ γίνεται πλέον ένα χρώμα ουδέτερο, επιμένει το New York Magazine.

50% προτιμούν ροζ

@NewYorkMagazine

Σύμφωνα με δημοσκόπηση, τουλάχιστον το 50% των κάτω των 35 ετών επιλέγει το ροζ. Η τάση αυτή πιθανόν δεν αρέσει στο μάρκετινγκ που βασίζεται στον διαχωρισμό των φύλων για να εκμεταλλεύεται στο έπακρον τις διαφορές των χρωμάτων και να καταγράφει μεγαλύτερες πωλήσεις αποδίδοντας στα αγόρια το μπλε και στα κορίτσια το ροζ -μια επιλογή λάθος από την αρχή.

Ιστορικά το μπλε που παραπέμπει στην Παρθένο Μαρία, ήταν πάντα το χρώμα των γυναικών στην ιστορία της τέχνης.

Αντίθετα, το ροζ και το κόκκινο ήταν το χρώμα των ιπποτών. Έως η τάση αυτή να ανατραπεί μετά τη δεκαετία του 1940 για να βελτιωθεί, ακριβοδίκαια, σήμερα.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης