Το Παρίσι υποκλίθηκε στις Νύμφες του Valentino
Mε τον καλύτερο επίλογο που θα μπορούσε ποτέ να είχε έκλεισε η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι για τους οίκους που επιμένουν στην κοστοβόρα, χρονοβόρα, σπάνια και δύσκολη τέχνη της Haute Couture.
Ο Valentino έφερε την ποίηση χαρίζοντας σε αυτή τη φυγή από την πραγματικότητα που είναι η Υψηλή Ραπτική στην πόλη που την αγκάλιασε, την καθιέρωσε και αποφεύγει τα σύμβολα έναν επίλογο απαλό και φευγαλέο.
Αυτό το τελευταίο κεφάλαιο από τον Ιταλικό οίκο μόδας έριξε την αυλαία αέρινα και έτσι όλες οι σταρ και στάρλετ θα δυσκολευτούν να αποφασίσουν ποια θα φορέσει τι. Ο επίλογος που ύφανε ο Valentino είναι θηλυκός και τον έφερε στα catwalk ένας άντρας. Μικροκαμωμένος νομίζω.
Ο σχεδιαστής μόδας του οίκου που αποθεώνει τη Ρώμη αγαπάει τη θάλασσα, τις Νύμφες, τις Μούσες, τις Νεράιδες της Μεσογείου και τα ξωτικά του Σαίξπηρ. Έτσι ο Pierpaolo Piccioli ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στο τιμόνι των atelier του οίκου μετά την αποχώρηση του άλλου μισού του -της Maria Grazia Chiuri που ήταν και η συνεργάτιδα του στον Valentino πριν αρχίσει να πλέκει το δικό της παραμύθι για να γίνει πλέον η πρώτη γυναίκα σχεδιάστρια μόδας στον γαλλικό οίκο Dior.
REUTERS/Gonzalo Fuentes
"Ο Pierpaolo Piccioli βρισκόταν στα παρασκήνια" αναφέρουν σε ρεπορτάζ τους οι New York Times "και εξηγούσε, ήρεμα, τη διαδικασία που έφερε τη συλλογή από το όνειρο στην αλήθεια. "Η αποστολή του ήταν γραμμένη σαν ποίημα επάνω από την είδοσο των μοντέλων: ζεις σε ένα όνειρο, προχώρα μέσα του, νιώσε το όνειρο σου, πάρε τις ανάσες του" γράφει η Suzy Menkes που δύσκολα αποθεώνει. Αυτή τη φορά το έκανε.
Οι αναφορές στο moodboard του πολλές, όλες γεμάτες παιδεία που χαρακτηρίζει αυτόν που αποκαλούν "ονειροπόλο".
Ο oνειροπόλος και ο περίπου Έλληνας
Πίνακες του Odilon Redon από τους οποίους εμπνεύστηκε την παλέτα των λευκών και σαν από ελεφαντοστό και μάρμαρο φτιαγμένα χυτά φορέματα, λουλούδια, έκανε αναφορές στον Φλομπέρ και τον Σαίξπηρ, μιλούσε για την απουσία χρώματος και τις εκρήξεις που θα την ακολουθήσουν και μετά είπε κάτι από την Τρικυμία.
Στη συνέχεια οι Ευριδίκες και οι Δάφνες του ξεκίνησαν να περπατάνε υπό τους ήχους της μουσικής που δημιούργησε για να απλώσουν σαν μουσικό χαλί εκλεπτυσμένο κάτω από τις γυναίκες του Piccioli για τον Valentino o πολυβραβευμένος Γάλλος (από τον πατέρα του) και Έλληνας (από τη μητέρα του) συνθέτης Alexandre Desplat -του πλέον περιζήτητου κινηματογραφικού συνθέτη σε Ευρώπη και Αμερική.
Συνθέτες όπως ο Θεοδωράκης, ο Ξαρχάκος, ο Βαμβακάρης, παραδοσιακές μουσικές απ’ όλη την Ελλάδα, ρεμπέτικα, ο ήχος του μπαγλαμά, όλα αυτά είναι στο αίμα μου" έχει πει στον συνάδελφο Γιώργο Τσίρο της Καθημερινής λίγο μετά τη βράβευση του με το πρώτο του Όσκαρ για το πλημμυρισμένο στο σαντούρι soundtrack του The Grand Budapest Hotel. "Φυσικά, ο αγαπημένος μου είναι ο Χατζιδάκις - μπορούσε να δημιουργήσει μια τέλεια μελωδία, ένα σπουδαίο τραγούδι, καταλάβαινε το σινεμά, ήξερε να χρησιμοποιεί την ορχήστρα, να την ΄παντρεύει' με όργανα ελληνικά. Έργα όπως το Τοπ Καπί ή το Αμέρικα, Αμέρικα υπήρξαν σταθμοί για μένα" πρόσθετε.
O Pierpaolo Piccioli που ξεκίνησε το solo ταξίδι του στη μόδα ζήτησε ενός λεπτού σιγή για την Franca Sozzani, τη γυναίκα που τίμησε η Εβδομάδα Haute Couture στο Παρίσι, από την παραμυθένια αρχή στο Αρχαιοελληνικό λυρικό, δραμαρικό τέλος της γεμάτο από υφασμάτινους κίονες για το Δωδεκάθεο της μόδας.