ΜΟΔΑ

Από τις μούσες του Freedom στην Κέιτ Μος, ο Τζορτζ Μάικλ όρισε τη μόδα

Όταν ο Τζορτζ Μάικλ είδε το τεύχος της βρετανικής Vogue με τις Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Christy Turlington και Cindy Crawford φωτογραφημένες από τον Peter Lindbergh ήξερε ότι έπρεπε να φέρει αυτές τις γυναίκες μπροστά. Να τους δώσει φωνή και να της αναδείξει σε κάτι άλλο από κούκλες που όριζαν τα πρότυπα ομορφιάς.

Αυτό και έκανε. Toν καιρό που τα κορίτσια ήταν σιωπηλές, ο Τζορτζ Μάικλ απαίτησε να είναι εκείνες οι πρωταγωνίστριες του προσωπικού του ύμνου προς την ελευθερία -το Freedom ήταν ένα ακόμη από τα επιτυχημένα πρώτα βήματα του στη solo καριέρα μετά τους ηλιόλουστους Wham!

O Mάικλ ζήτησε από τα κορίτσια να "μιλήσουν" τους στίχους του, να κάνουν lyp-sinc όλα όσα εκείνος έλεγε για την νέα του πράξη ζωής.

Tα top models βρέθηκαν να είναι οι Τζορτζ Μάικλ στο σκηνοθετημένο από τον David Fincher (πριν το διθυραμβικό Alien 3 και όλα όσα ακολούθησαν) και το single από το Listen Without Prejudice Vol. 1 έγινε ένα κομμάτι από τον σκληρό πυρήνα του lifestyle των 90s.

Πηγή: Peter Lindbergh. A Different Vision on Fashion Photography (Kunsthal Rotterdam, Ολλανδία) μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου 2017.

Ειρωνικά φέτος, υποτίθεται θα υπήρχε μια τρίτη πράξη στη ζωή του. Θα έλεγε την ιστορία του από την αρχή σε ένα ντοκιμαντέρ της ζωής του ως σόλο μουσουργός και ειλικρινής με τους δαίμονες και τους αγγέλους του καλλιτέχνης.

Η αμερικανική Vogue διασκεύασε το κομμάτι με τη νέα γενιά. Στα 26α γενέθλια του single οι Anna Ewers, Joan Smalls, Adriana Lima και αναρίθμητες άλλες σε ένα (μικρότερο σε έμπνευση και εκτέλεση video).

Aυτή δεν ήταν η πρώτη ή η μόνη φορά που ο Τζορτζ Μάικλ έκανε τη μόδα ό,τι ήθελε για να την βελτιώσει. Είχε προηγηθεί το δικό του Faith (όπου έφερε τη δική του εκδοχή του rock n roll) και βέβαια ακολούθησε το Too Funky. Πιο τολμηρό και φουτουριστικό, πιο Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι από τον προηγούμενο ύμνο του ο Μάικλ άφησε πίσω τις μούσες του Gianni Versace και συνεργάστηκε με τον τολμηρό Thierry Mugler της δραματουργίας και της θεατράλε προσέγγισης του.

Μονάχα η Linda Evangelista επέστρεψε για το video που ήταν και η συμμετοχή του σε μια καλλιτεχνική, φιλάνθρωπική καμπάνια κατά του AIDS. Στο πλευρό της Evangelista οι εξωτικές και υπερβολικές παρουσίες των Nadja Auermann, Tyra Banks, Estelle Lefébure επιβεβαίωσαν την τόλμη του, τόσο αισθητικά όσο και στιχουργικά.

H τελευταία από την φατρία των υπερμοντέλων που συνεργάστηκε μαζί του ήταν η Κέιτ Μοσ σε ένα από τα πολλά comeback που αποπειράθηκε όσο προσπαθούσε να κερδίσει το χαμένο έδαφος από τα δράματα της ζωής του -τον δύσκολο έρωτα του με τον Κέβιν Γκος, την περίπου ολέθρια περιπέτεια της υγείας του το 2011.

Το 2012 η φίλη και γειτόνισα του Μος ποζάρει με το γνωστό, αποστασιοποιημένο, ύφος της στο video του White Light. Αυτή η συνεργία τους θα ολοκληρωθεί με την Kειτ Μος και τον ίδιο στις σελίδες της Vogue Paris. Δύο χρόνια μετά η Κειτ Μος έγινε μουσικοκριτικός για το album του Symphonica τo 2014.

Όλα όσα ήθελε να κάνει για τη μόδα και τα κορίτσια της, το είχε καταφέρει -με το παραπάνω. Τολμώντας να ανατρέψει τα στερεότυπα, έδωσε φωνή και ρυθμό σε όλες τις μούσες που σήμερα πενθούν για έναν απροσδόκητο μέντορα τους που τον φώναζαν Yorg.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης