Οι νέοι γυρίζουν την πλάτη τους στα διαμάντια, προτιμούν τα ταξίδια
Κάποτε έλεγαν ότι τα διαμάντια είναι παντοτινά, κάποτε τραγουδούσαν για τα διαμάντια που είναι παντοτινά. Σήμερα όμως, με τους millennials να έχουν ενηλικιωθεί και να διαμορφώνουν με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους τις αγορές αλλά και την οικονομία, τα διαμάντια δεν φαντάζουν πλέον τόσο διαχρονικά γοητευτικά.
Αυτό αποδεικνύει η πτώση στις πωλήσεις τους που προβληματίζει τη βιομηχανία της πολυτέλειας, γράφει η βρετανική εφημερίδα Independent.
"Τα νέα είναι άσχημα...οι πωλήσεις των κοσμημάτων με διαμάντια μειώθηκαν το 2015 για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, κατά δύο τοις εκατό, ενώ τα ακατέργαστα διαμάντια υπέστησαν μια πτώση της τάξης του 30%" γράφουν οι Financial Times.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει καθώς η νέα γενιά καταναλωτών που αποκαλούνται "Millennials" (ήτοι όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1980 και του 2000) δεν αγαπούν τον πολύτιμο λίθο ή δεν πείθονται από το μύθο που έχτισε γύρω από το πέτρωμα ο μεγαλύτερος όμιλος αδαμαντωρυχείων του κόσμου, η De Beers, στις αρχές του 1900. Τότε "έπρεπε" κάθε πρόταση γάμου να συνοδεύεται από ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι...
"Τα κοσμήματα με διαμάντια φαίνεται να είναι χαμηλά στις προτιμήσεις μεταξύ των νέων καταναλωτών", λέει ο Des Kilalea, αναλυτής της καναδικής τράπεζας επενδύσεων RBC Capital Markets.
Για αυτούς έχει μεγαλύτερη αξία ένα ταξίδι ή η άθληση, δηλαδή αγαθά που έχουν σχέση με τις εμπειρίες και λιγότερο τα υλικά αγαθά. Ένας συνδυασμός κοινωνικής συνείδησης και γνώσης οδηγεί αυτή τη γενιά στην αμφισβήτηση της αίγλης των διαμαντιών. Ίσως πάλι φταίει η οικονομική κρίση ή η ανεργία;
"Όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980 και 2000 προσέχουν πολύ το brand name και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την εικόνα τους και το τι άνθρωποι είναι. Για να συνδεθούν με αυτή τη γενιά οι επιχειρήσεις πρέπει να αναζητήσουν νέες αξίες, για παράδειγμα, προμήθεια με ήθος (σε αντίθεση με τα "ματωμένα διαμάντια"), καλή σχέση ποιότητας-τιμής και αειφορία".
Βέβαια, υπάρχει πάντα η εναλλακτική των τεχνητών διαμαντιών, αυτά που φτιάχνονται στα εργαστήρια, δεν έχουν καμία σχέση με πολέμους και εκμετάλλευση, είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και για την τσέπη διευκρινίζει σε δημοσίευμα του το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όμως "εάν οι Millennials νοιάζονται μόνο για εμπειρίες, ποιος ενδιαφέρεται για το εάν τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος της γυναίκας" αναρωτιέται, με λόγο, ο Independent -όχι, δεν αναφέρεται στα διαμάντια που τραγούδησε η Rihanna κάποια χρόνια πριν.