French Open: Από το άσπιλο λευκό στην ποπ Σερένα Γουίλιαμς, το στιλ του τένις αλλάζει
Έχοντας ξεκινήσει ως ένα παιχνίδι για την αριστοκρατία στα τέλη του 19ου αιώνα, το τένις είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο κομψά σπορ.
Και ακριβώς όπως το ίδιο το παιχνίδι, έτσι και τα ρούχα που φοριούνται στο γήπεδο έχουν εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου αν και η ολόλευκη αμφίεση (ένα κόλπο που υιοθέτησαν οι ηγέτες του τερέν για να κρύψουν τον ιδρώτα τους), ακόμη έχει απολαμβάνει τα πρωτεία στο στιλ του σωστού σερβίς.
Ωστόσο, η φόρμα και τα υλικά τους βελτιώθηκαν μέσα στο χρόνο γιατί το τένις είναι παιχνίδι για νικητές.
Aπό το 1920 στο 1970
Για τις γυναίκες αθλήτριες τα 20s υπήρξαν πραγματικά "απελευθερωτικά". Οι στολές πήραν έμπνευση από τα cocktail φορέματα της εποχής, με τα πρώτα καπελάκια να προστατεύουν την επιδερμίδα των αθλητριών από τον ήλιο και τα χέρια τους ελεύθερα από τον περιορισμό των μακριών μανικιών.
Η Suzanne Lenglen ήταν ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα αστέρια των ημερών καθώς έπινε μπράντι στο γήπεδο και είχε τα μαλλιά της μαζεμένα για να μπορεί να κυριαρχεί στα σετ.
Ήταν το 1926 όμως η ημερομηνία που ένας άντρας φόρεσε το πρώτο πουκάμισο για τένισ στο US Open.
Ο René Lacoste λίγο μετά ίδρυσε την εταιρία La Chemise Lacoste το 1933 με τον André Gillier, ιδιοκτήτη και πρόεδρο της μεγαλύτερης γαλλικής εταιρίας πλεκτών στις αρχές του 20ου αιώνα. Παρατσούκλι του; "κροκόδειλος" για την επιμονή του στο γήπεδο, μια ιδιότητα του που έδωσε αφορμή για το διάσημο λογότυπο.
Από τη δεκαετία του 1930 επιτράπηκε στις γυναίκες να φορούν σορτς, επιτρέποντας καλύτερη κινητικότητα και απόδοση στους αγώνες αλλά, όπως συνέβη και σε άλλες αθλητικές αμφιέσεις, η μόδα επηρέασε το ύφος του στιλ της αντισφαίρισης.
Από τις σεμνές γραμμές της δεκαετίας του 1950, οι φούστες σηκώθηκαν και έγιναν μίνι στα 60s και στα 70s οι φόρμες στένεψαν, αγκαλιάζοντας το σώμα των αθλητών.
Από το 1980 στο σήμερα
Παράλληλα με την αλλαγή στο χρώμα της μπάλας που το 1972 έγινε από λευκή κίτρινη για να γράφει καλύτερα στην τηλεοπτική οθόνη, ο ρουχισμός του τένις βελτιώθηκε σε υλικά με την εισαγωγή ελαφριών υφασμάτων αλλά και του νάιλον να κυριαρχεί μέσα και έξω από το γήπεδο.
Ωστόσο, αν ρίξεις ένα βλέμμα στην εξέλιξη της αθλητικής στολής δεν μπορείς παρά να δυσανασχετήσεις με την ατολμία που δείχνει ότι το κομψό έχει παραμείνει στο ρουχισμό του αθλήματος, όχι όμως η εξέλιξη στο πρωτόκολλο της αμφίεσης των αθλητών.
Με αστέρια όπως την Άννα Koυρνίκοβα και τη Μαρία Σαράποβα να διεκδικούν και να απολαμβάνουν χορηγίες και πρωτοσέλιδα, το στιλ στο τένις παραμένει "άσπιλο" αν και ευτυχώς, δύο αδελφές κάνουν ότι μπορούν για να φέρουν χρώμα στο γήπεδο των χιλιάδων δολαρίων.
Οι Venus και Σερένα Γουίλιαμς έχουν δημιουργήσει τάσεις στο τερέν και τα ρούχα τους, πολλά από τα οποία τα σχεδιάζουν οι ίδιες εντυπωσιάζουν με την τόλμη στην παλέτα τους. Ακόμη και στο τουρνουά του Γουίμπλετον που έχει πολύ αυστηρό ενδυματολογικό κώδικα.
Με την τάση του athleisure να κυριαρχεί στη μόδα του σήμερα, το τένις βρίσκεται αντιμέτωπο με μία πρόκληση. Να φέρει λίγο περισσότερο στιλ εκεί που το μπαλάκι θέλει δύναμη και θάρρος. Η Stella McCartney έκανε το πρώτο βήμα δημιουργώντας συλλογές με την Adidas.
Ποιοι θα ακολουθήσουν; Είναι αρκετοί.