Γιατί το εξώφυλλο της γαλλικής Vogue στη Μύκονο διχάζει;
Το δώρο της γαλλικής Vogue στη γκάλερι της σύγχρονης Ελλάδας δεν πήγε όπως όλοι το περίμεναν.
Οι Εμανουέλ Αλτ και Μάριο Τεστίνο συμμάχησαν για να εικονογραφήσουν τη Μύκονο του 2015 με το μοντέλο Mica Arganaraz να πρωταγωνιστεί σε ένα editorial μόδας γεμάτο πολύτιμες ραφές. Όμως ο κόσμος της μόδας είναι αυστηρός και το αποτέλεσμα δεν συγκίνησε πολλούς.
“Tραγικό”. “Ένα ατύχημα εκτυπωμένο”. “Οι γραμματοσειρές είναι τραγικές”. “To φόρεμα φωνάζει πολύ”. “Μα τι είναι αυτό το ροζ;”. Τα forum των fashionista είναι κάθετα και απόλυτα, “αυτό το editorial δεν κάνει καλή διαφήμιση στην Ελλάδα”. Από την άλλη υπάρχουν εκείνοι που βρίσκουν τη Mica αιθέρια, άξια να είναι στο εξώφυλλο της βίβλου της μόδας, η Μύκονος βγαίνει νικητής, η Ελλάδα λάμπει.
Ελλάς Γαλλία συμμαχία;
Στον απόηχο μιας αμοιβαίας επωφελούς συνάντησης, αυτής του Φρανσουά Ολάντ με τον Αλέξη Τσίπρα, το εξώφυλλο της Vogue μοιάζει να κάνει πολιτική. Μια στάση φιλελληνική που έχει ξεκινήσει από το 2011, όταν το διπλό καλοκαιρινό τεύχος Ιουνίου – Ιουλίου κάτω από τις οδηγίες της νεοφερμένης τότε, μετά την αποχώρηση της Καρίν Ρόιτφελντ Εμανουέλ Αλτ έγραφε με έντονα γράμματα “Escale en Grece. Ses iles, ses mythes, ses heros, ses plaisirs” και έβαλε τη χώρα ξανά στην ατζέντα του σνομπ εστετισμού.
Ενθουσιασμένος ο Ολάντ από το επιχειρηματικό πνεύμα στην Ελλάδα
Ήταν ένα τεύχος πραγματικό δώρο, ένας απίθανος στο photoshop του ταξιδιωτικός οδηγός στην Ελλάδα χωρίς (προφανές) αντάλλαγμα. Όταν τα περισσότερα ελληνικά περιοδικά έκαναν τον προϋπολογισμό τους να ουρλιάζει διοργανώνοντας υπερπαραγωγές στο εξωτερικό, η Αλτ αφιέρωσε 202 σελίδες στη χώρα με τους κοσμηματοπώλες της Ελλάδας να συμμετέχουν με τους πολύτιμους λίθους τους. “Λίγο παραπάνω από τρεις ώρες πτήση από το Παρίσι, η Ελλάδα είναι ο μπλε παράδεισος εκεί όπου ο ήλιος αποτελεί εθνικό πλούτο” έγραφε η διευθύντρια του περιοδικού ενθουσιάζοντας τους αυλικούς της. Αυτό δεν το κατάφερε φέτος.
Το πανηγύρι της χώρας μας
Αν και θα μπορούσε πολλές γραφικές τοποθεσίες ο Τεστίνο επέλεξε να φωτογραφήσει το κορίτσι που κατέκτησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα ντόπιο πανηγύρι. Η μελαχρινή Αργεντινή λικνίζεται φορώντας μια τουαλέτα Atelier Versace, τα μαλλιά της στο πρόσωπο κρύβουν το χαμόγελο της και πολλοί ζητάνε από τον Περουβιανό φωτογράφο να συνταξιοδοτηθεί. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που γίνεται ξανά πρωτοσέλιδο σε κύκλους που είναι πολύ απαιτητικοί για να χαριστούν σε ένα εξώφυλλο λουσμένο στο φως αλλά η ατυχία αναδεικνύεται σε ευκαιρία εάν υιοθετήσουμε τον κανόνα που θέλει “oποιαδήποτε δημοσιότητα να είναι καλή δημοσιότητα”.
Σχετική έρευνα του Stanford Graduate School of Business αποδείχθηκε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η αρνητική δημοσιότητα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις καθώς αυξάνει την αναγνωρισιμότητά των “προϊόντων”. Όταν το αιφνιδιαστικά σατιρικό Borat σχολίασε με αρνητικό πρόσημο την κατάσταση στο Καζακστάν κάποια χρόνια πριν η ιστοσελίδα Hotels.com ανέφερε 300% αύξηση των αιτήσεων για πληροφορίες σχετικά με τη χώρα αυτή. Βέβαια όταν επρόκειτο για ένα “προϊόν” αρκετά δημοφιλές, η ίδια έρευνα απέδειξε ότι ενώ τα θετικά σχόλια για βιβλία γνωστών συγγραφέων είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων τους από 32% έως 52%, τα αρνητικά οδήγησαν σε μείωση των πωλήσεων της τάξης του 15%.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που εδώ και καιρό κερδίζει την ειδησεογραφία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Το πώς θα την εκμεταλλευτεί είναι κάτι που θα απαντηθεί εν ευθέτω χρόνω με ή χωρίς ρούχα πολυτελείας. Πάντως οι πιστοί ακόλουθοι της γαλλικής Vogue αποφάσισαν να πάρουν το νόμο στα χέρια τους και έκαναν το δικό τους εξώφφυλο για το περιοδικό που θέλει την Ελλάδα να ζει το πανηγύρι της ζωής της. Ολόκληρο το editorial στην ιστοσελίδα του περιοδικού, εδώ.