Η Jane Birkin για τον Saint Laurent υπενθυμίζει ότι η μόδα αγαπάει τις ώριμες γυναίκες
O Ηedi Slimane παρουσίασε μια συλλογή ωδή στα 80s που είναι με μαεστρία δουλεμένα αλλά ίσως δεν μπορεί να τα υποστηρίξει κάποιος που τον λένε Lady Gaga αλλά η καμπάνια του οίκου Saint Laurent θέλει να απευθυνθεί σε άλλες γυναίκες. Σε εκείνες που είναι ώριμες και σίγουρες, αισθαντικές και ηγέτες της μοίρας και της καριέρας τους, γυναίκες που ίσως είναι πιο σπάνιες αλλά μπορούν να νιώσουν οικεία φορώντας ένα σμόκιν εμβληματικό. Γυναίκες σαν την Jane Birkin, ετών 69.
Πρόκειται για μια επιλογή συνεπής. Η Birkin είναι μια μούσα της γαλλικής σκηνής του στιλ, είναι αυτή που έχει δώσει έμπνευση στο οίκο Hermes να σχεδιάσει με το όνομα της την επένδυση που λέγεται Hermes Birkin και έχει ταυτιστεί με το αυστηρά ατημέλητο στιλ δεκαετιών πριν. Η γυναίκα της ζωής του Serge Gainsbourg των ωραίων δεκαετιών των 70ς συνεχίζει την σειρά των πορτρέτων του οίκου σε γυναίκες που είναι style icons (έχει προηγηθεί η Marianne Faithfull, η Courtney Love αλλά και η Joni Mitchell) για τον οίκο πολυτελείας στη διαφημιστική καμπάνια της συλλογής Saint Laurent's Le Smoking, το επαναστατικό σμόκιν που πρωτοσχεδιάστηκε από τον Yves Sant Laurent για τις γυναίκες το 1966, ως μέρος της συλλογής του Pop Art.
Εννοείται ότι τότε ήταν ένα κομμάτι επαναστατικό γεφυρώνοντας το αντρικό με το γυναικείο στιλ, σήμερα όμως το πάλαι ποτέ σήμα κατατεθέν του παριζιάνικου οίκου μόδας που το καθιέρωσε το 1975 ο φωτογράφος Χέλμουτ Νιούτον είναι κλασικό και έχει αξία ανάλογη με αυτή της Βρετανίδας που πολιτογραφήθηκε Παριζιάνα, Birkin. Ο Saint Laurent ακολουθεί την τάση της μόδας που ωριμάζει και δεν φλυαρεί στις καμπάνιες και τα πρόσωπα που ορίζει επιδραστικά.
Η αλλαγή έχει ξεκινήσει από πριν
Παλιότερα η μέση ηλικία ενός μοντέλου που αναλάμβανε να κουβαλήσει στο βλέμμα της τα brand που κοστίζουν ήταν 18. Πλέον μια σειρά από εταιρίες επενδύουν σε γυναίκες που έχουν παρελθόν, παρόν και ορίζουν με την πορεία τους το μέλλον.
Η 81χρονη Sophia Loren για τους Dolce & Gabbana, η 70χρονη Bette Midler για τον Marc Jacobs, η τριάδα του modeling Cindy Crawford (49), Naomi Campbell (45) και Claudia Schiffer (45) για τον Balmain και η 48χρονη Lisa Bonet με την 27χρονη κόρη της Zoe Kravitz για τον Calvin Klein και τα υπέροχα πλάσματα της σειράς New Normal του Giorgio Armani με τις Yasmin Le Bon (51), Nadja Auermann (44), Stella Tennant (45) και Eva Herzigová (42) είναι σημάδια μιας αλλαγής καλοδεχούμενης.
“Για χρόνια η μόδα αδιαφορούσε επιδεικτικά για τις γυναίκες που έχουν χρήματα και μπορούν να αποκτήσουν ένα σμόκιν που κοστίζει πολλά” σχολίασε η 50χρονη συντάκτρια μόδας του περιοδικού Stella Marianne Jones στην Telegraph. Οι οίκοι πολυτελείας θυμούνται τις καταναλώτριες που μπορούν να επενδύσουν στη γκαρνταρόμπα τους όσο ακριβώς την τιμολογούν.