Νafsika Skourti: Μία δημιουργός ελληνικής καταγωγής που σχεδιάζει ρούχα με άρωμα Μέσης Ανατολής
Ανανεώθηκε:
Με έδρα της το Αμάν της Ιορδανίας κατάφερε να δημιουργήσει ένα fashion brand-συνώνυμο του εκλεκτικού στυλ.
Η Νafsika Skourti είναι μία Ελληνο-Ιορδανή σχεδιάστρια μόδας που συναρπάζει με το ταλέντο και τις θηλυκές της δημιουργίες της, όχι μόνο τις γυναίκες του Αμάν όπου και βρίσκεται η έδρα του brand της, αλλά κάθε οπαδό του eclectic style σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Mε σχέδια που αναβλύζουν δημιουργική αυθεντικότητα και πρωτοποριακό design, το brand της έχει καταφέρει να φέρει αέρα ανανέωσης στη βιομηχανία της μόδας στη Μέση Ανατολή. Μίλησε αποκλειστικά στο CNN Greece και μας εξήγησε όλα όσα θέλουμε να ξέρουμε τόσο για την επαγγελματική της εξέλιξη σε ένα μέρος εκτός Ευρώπης όσο για το όραμα που κρύβεται πίσω από το δικό της fashion label, που έχει απασχολήσει ήδη ΜΜΕ όπως η Vogue. «Θα ήθελα πολύ να ντύσω την FKA Twigs, ωστόσο βρίσκω περισσότερο συναρπαστικό να ντύνω την καθημερινή γυναίκα» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξη της… και η καθημερινή γυναίκα θα ήθελε πολύ να φοράει τις ultra feminine δημιουργίες σου, προσθέτουμε εμείς.
Από πού κατάγεσαι;
Ο πατέρας μου είναι Έλληνας και η μητέρα μου είναι από την Ιορδανία, στην πραγματικότητα είναι Παλαιστίνια. Η πλειοψηφία των Ιορδανών είναι Παλαιστίνιοι. Μετακομίσαμε στην Ιορδανία το 1992, οπότε έχω ζήσει εδώ, στο Aμάν, σχεδόν όλη μου τη ζωή.
Πώς ξεκίνησες το δικό σου fashion label και πώς άρχισες να διαμορφώνεις την «ταυτότητα» του brand σου;
Αποφοίτησα από το Central Saint Martin το 2012 όπου εκεί θα έλεγα πως άρχισε να διαμορφώνεται το σχεδιαστικό μου στυλ. Έκανα, επίσης, μαθήματα πάνω στην ύφανση ρούχων υψηλής ραπτικής στο Ecole Lesage στο Παρίσι. Η αισθητική και το ύφος του brand μου είναι η προέκταση των προσωπικών μου πεποιθήσεων. Το όνειρο μου δεν ήταν ποτέ να κάνω «απλά» ρούχα, ήταν να δημιουργώ κομμάτια που λένε μία ιστορία και έτσι να μοιράζομαι τις αλήθειες μου με τον κόσμο.
Ποια «δυναμική» αναπτύσσεται στον τρόπο που συνεργάζεστε και δουλεύετε μαζί με την αδερφή σου, Stephanie;
Από την αρχή, η συνεργασία μας κύλησε φυσικά χωρίς καμία από τις δυο μας να το σκεφτεί υπερβολικά. Η πραγματική μας δύναμη βρίσκεται στη δυαδικότητά μας. Το λέω πάντα αυτό, αλλά η Stephanie είναι ο κινητήρας αυτού του label. Έχει φυσικό ταλέντο σε ό,τι αφορά την αύξηση των πωλήσεων και την στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας μας. Συχνά θα μου στείλει μήνυμα μέσα στη νύχτα για να μου πει μια ιδέα ή μια νέα κατεύθυνση που πιστεύει ότι πρέπει να δώσουμε στη δουλειά μας. Εκτιμώ το ότι ηγείται της επιχειρηματικής και εμπορικής πλευράς της εταιρίας μας ακολουθώντας τη διαίσθησή της. Στην πραγματικότητα νομίζω ότι αυτό είναι που κάνει τις γυναίκες ηγέτες τόσο εξαιρετικές, το ένστικτό τους. Η Stephanie βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση και νομίζω ότι είναι το «μπαχαρικό» στη «συνταγή» μας, είναι αυτή που βοηθάει στο να εξελιχθεί το brand. Θα έλεγα ότι είναι σημαντικό για κάθε fashion label να έχει μια «Stephanie». Ουσιαστικά είμαστε σαν γονείς μέσα σε αυτήν τη δουλειά και στο τέλος της ημέρας το μόνο που έχει σημασία είναι να κάνουμε ό, τι είναι καλύτερο για το μωρό και σε αυτήν την περίπτωση το «μωρό» μας είναι το brand μας. Η label μπορεί να είναι στο όνομά μου, αλλά είναι μια απόλυτα ομαδική προσπάθεια και η επιτυχία ανήκει εξίσου και στις δυο μας. Θα μπορούσα να φτιάξω κάτι χωρίς αυτήν; Όχι. Τίποτα δεν χτίζεται από ένα άτομο μόνο.
H Nafsika και η Stephanie Skourti
Τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστή τη βιομηχανία της μόδας στη Μέση Ανατολή;
Βρισκόμαστε στο Αμάν της Ιορδανίας. Και με πολλούς τρόπους, θα μπορούσαμε να έχουμε τη βάση του brand μας οπουδήποτε. Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που μας κάνουν στα social είναι πώς είναι η μόδα στην Ιορδανία; Πώς είναι να έχεις ένα fashion brand με έδρα του την Ιορδανία; Η απάντηση είναι πως βρισκόμαστε σε δύο διαφορετικούς κόσμους: το ένα πόδι βρίσκεται στο Αμάν και το άλλο στο διαδίκτυο. Η επιστροφή στην Ιορδανία ήταν μια συνειδητή (και οικονομική) απόφαση. Ένιωσα ότι όλοι στο Λονδίνο είχαν πρόσβαση στα ίδια σημεία αναφοράς, στις ίδιες παραστάσεις. Ήταν δύσκολο να προσφέρω στο κοινού του Λονδίνου κάτι που δεν θα είχε ήδη δει. Αν όμως ξαφνικά ένωνα στα σχέδιά μου τη σύγχρονη άποψή μου με την ενέργει και την αυθεντικότητα του Αμάν, το αποτέλεσμα θα ήταν μοναδικό. Αυτή η σκέψη με ενθουσίασε και αυτός είναι και ο πυρήνας της καλλιτεχνικής μας προσέγγισης στο design. Αυτό που είναι υπέροχο για τη μόδα εδώ είναι ότι οι άνθρωποι λατρεύουν να ντύνονται. Υπάρχει πάντα κάτι να περιμένουμε, ένα event ή ένα ταξίδι. Αυτό κάνει τη δουλειά μου πραγματικά διασκεδαστική και ξεχωριστή.
Πώς θα περιέγραφες το προσωπικό σου στυλ;
Είμαι αρκετά απλός άνθρωπος σε ό,τι αφορά το καθημερινό μου στυλ, καθώς με ενδιαφέρει περισσότερο η παραγωγή και το να «τελειώνω τις δουλειές μου». Λατρεύω τα vintage κομμάτια και αυτό που κάνω πάντα είναι να επισκέπτομαι μικρά καταστήματα και αγορές όταν ταξιδεύω.
Μίλησέ μας για τη συλλογή S / S 2021. Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι από αυτήν και γιατί;
Σχεδιάσαμε αυτήν την collection κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ήξερα πως θα κυκλοφορήσει όσο συνεχίζεται αυτή η παγκόσμια υγειονομική κρίση. Προσπάθησα, λοιπόν, να δημιουργήσω μια αισιόδοξη, εύκολη και ελπιδοφόρα συλλογή που θα υμνεί τη γυναικεία φύση. Το αγαπημένο μου κομμάτι είναι το «Imperial Jumpsuit» και το σχεδίασα έχοντας στο μυαλό μου μια νύφη. Νομίζω ότι αυτή η περίοδος είναι ιδιαίτερα δύσκολη για ζευγάρια ερωτευμένα που θέλουν να μοιραστούν την ένωσή τους με τους (λιγοστούς) αγαπημένους τους και να ξεκινήσουν την κοινή τους ζωή. Νομίζω ότι αυτή η ολόσωμη φόρμα θα ήταν μια κομψή επιλογή για μια μικρή και σεμνή, γαμήλια τελετή.
Imperial Jumpsuit
Τι είδους γυναίκα σου αρέσει να ντύνεις;
Μια γυναίκα που έχει δεχτεί αυτό που είναι είναι συντονισμένη με τη φωνή της, το σώμα της και το πνεύμα της. Γυναίκες που είναι ευφυείς αλλά επίσης ακολουθούν και αυτό που τους λέει η καρδιά τους.
Ποιους άλλους σχεδιαστές μόδας θαυμάζεις και γιατί;
Αυτή τη στιγμή νομίζω ότι αυτό που κάνει ο Daniel Roseberry στον οίκο Schiaparelli είναι πραγματικά εμβληματικό και άκρως πρωτότυπο.
Πώς επηρέασε η πανδημία τη βιομηχανία μόδας (γενικά) και το δικό σου brand (ειδικά);
Η πανδημία μας έχει δώσει περισσότερο χρόνο και χώρο για να σκεφτούμε. Κάνουμε μικρότερες συλλογές που είναι πιο σωστά εστιασμένες στις ανάγκες του σήμερα. Έχουμε βρει εξαιρετικά δημιουργικούς τρόπους να μην δουλεύουμε στο γραφείο και αυτό είναι κάτι απελευθερωτικό που μας έκανε να και στοχεύσουμε σε διεθνείς συνεργασίες.
Ποια είναι τα επιχειρηματικά σου σχέδια για τα επόμενα χρόνια;
Να επεκτείνουμε τo e-store μας, να συνεργαζόμαστε περισσότερο μεταξύ μας, να γίνουμε πιο ειλικρινείς και να μάθουμε να προνοούμε για πράγματα που μας ενδιαφέρουν και φυσικά να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε όμορφα ρούχα!
Στυλ είναι… το να γνωρίζεις καλά τον εαυτό σου!
Info: www.nafsikaskourti.com