ΜΟΔΑ

Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο, Παρίσι: Το CNN αυτόπτης μάρτυρας στις Εβδομάδες Μόδας του κόσμου

Το εκλεπτυσμένο στιλ του Alessandro Michele για τον οίκο Gucci ήταν νικηφόρο. REUTERS/Stefano Rellandini

Μετά από αναρίθμητα show στις τέσσερις μητροπόλεις της μόδας του κόσμου οι συλλογές για Φθινόπωρο/Χειμώνα 2016 ολοκληρώθηκαν.

Το CNN αποκρυπτογράφησε τα δυνατά σημεία από όλα όσα συνέβησαν σε αυτή τη γιορτή της μόδας που μας άφησε αμφίσημες εντυπώσεις.

Στη Νέα Υόρκη πρωταγωνίστησε η μουσική

Εάν οι σχεδιαστές μόδας στη Νέα Υόρκη θέλησαν να κάνουν πρωτοσέλιδα, μάλλον ατύχησαν. Αντίθετα οι πρωταγωνιστές της μουσικής βιομηχανίας κέρδισαν στα σημεία καθώς τόσο ο Κάνιε Ουέστ όσο και η Rihanna αποφάσισαν να μας δείξουν τις δυνατότητες τους ως designers.

Στην παρουσίαση της συλλογής της Rihanna, Fenty x Puma βρέθηκαν τόσο οι πιο εμβληματικές φιγούρες από αυτούς που ορίζουν το νευορκέζικο στιλ με τους Wale, Chris Rock, Anna Wintour, Naomi Campbell και η σημαντικότερη στιλίστρια της πόλης, Carlyne Cerf de Dudzeele στην πρώτη σειρά.

Αλλά δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το πανηγύρι που έγινε όταν ο Κάνιε Ουέστ παρουσίασε τη δική του υπερπαραγωγή στο Madison Square Garden για την 3η συλλογή του Yeezy σε συνεργασία με την Adidas. Με περισσότερα από 1.000 μοντέλα και ένα κοινό πολυάριθμο που ξεπέρασε τις 20.000 ο Ουέστ δεν εντυπωσίασε τον κόσμο της μόδας όσο τους μουσικοκριτικούς με το νέο του album The Life of Pablo. Ωστόσο όλοι μιλάνε ότι αυτή ήταν η επίδειξη μόδας που τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα επάνω της.

Στο Λονδίνο πρωταγωνίστησε η αισιοδοξία

Όταν ο CEO της Burberry Christopher Bailey ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει το μοντέλο παρουσίασης των συλλογών του οίκου επενδύοντας σε ένα πείραμα See now/ Buy now πολλοί δυσαρεστήθηκαν γιατί εκβιάζει τον τρόπο που παρουσιάζουν οι οίκοι τις συλλογές τους. Αλλά το Λονδίνο είναι μια πρωτεύουσα της μόδας που αντέχει τις αλλαγές, όταν δεν πρωτοστατεί σε αυτές.

Στο Somerset House, όπου μέχρι πρότινος παρουσίαζαν τις συλλογές οι επαγγελματίες της μόδας στη βρετανική πρωτεύουσα, είδαμε σχεδιαστές που μέχρι σήμερα η Δύση αδιαφορούσε. Στα πλαίσια του 2016 International Fashion Showcase παρουσίασαν τις συλλογές τους η Barbora Kubickova από τη Σλοβακία και η Hala Kaiksow από το Μπαχρέιν που αποτύπωσαν επάνω στην πασαρέλα τη δική τους ερμηνεία για μια κομψή Ουτοπία στο μέλλον.
Επιπλέον η Amie Robertson παρουσίασε στην Tate Britain την πρώτη της συλλογή με 14 κομμάτια παρουσία του μέντορα της Marc Jacobs που ήρθε από τη Νέα Υόρκη μόνο για αυτήν.

Αν και στο Λονδίνο δεν είδαμε κάποια εξωφρενική πρόταση από τους καθιερωμένους σχεδιαστές, η νέα γενιά κατάφερε να λάμψει. Όπως πάντα.

Στο Μιλάνο πρωταγωνίστησε η μοναδικότητα

Μετά από καιρό επιτέλους το Μιλάνο διεκδίκησε τις εντυπώσεις. Αν και στο παρελθόν οι επικριτές του έκαναν λόγο για την έλλειψη πρωτοτυπίας και νέου αίματος στα γρανάζια της μόδας, το Μιλάνο έζησε μια θελκτική αναγέννηση.

Η νέα αρχή στην ιταλική πρωτεύουσα του στιλ είναι more is more και κανείς δεν μπορεί να δεχθεί κάτι λιγότερο.

Όταν ο Alessandro Michele έδειξε πέρσι για πρώτη φορά την πρώτη σοδειά από το εμποτισμένο με vintage στοιχεία στιλ του με την είσοδο του στον οίκο Gucci όλοι ψέλλισαν το όνομα του. Φέτος ο μαξιμαλισμός του μοιάζει να έδειξε το δρόμο σε κάθε άλλο συνάδελφο του.

Από τον οίκο Pucci στους Marni, Roberto Cavalli και Fendi, τα μπροκάρ, τα βολάν, τα κεντήματα και οι έντονες χρωματικές παλέτες ήταν οι υπέρτατοι πρωταγωνιστές δίνοντας μια θηλυκότητα που καιρό είχαμε να δούμε στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου.

Εάν ωστόσο θέλουμε να ξεχωρίσουμε ένα στοιχείο που υπογράμμισε την ιταλική εκδοχή της κομψότητας, αυτό είναι η αίσθηση της μοναδικότητας με την οποία όλα ήταν πλημυρισμένα.

Σε αντίθεση με το Λονδίνο, οι οίκοι της Ιταλίας θέλησαν να εμπνεύσουν τους καταναλωτές της μόδας, να τους κάνουν να αναθεωρήσουν τα στερεότυπα τους και να συντάξουν νέους κανόνες στο πρωτόκολλο της μόδας τους.

Στο Παρίσι πρωταγωνίστησε η αβεβαιότητα

Στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού μπορείς να υπολογίζεις σε μια σειρά από παίκτες που ορίζουν τάσεις. Ο οίκος Chanel θα μεταμορφώσει το Grand Palais σε ένα αριστούργημα με πλούσια σαν τη συλλογή της, σκηνικά. Ο Olivier Rousteing θα κάνει ό,τι μπορεί για να φέρει στο προσκήνιο μια ακόμη εκδοχή μια Γκλάμαζον, από αυτές που εκτιμούν τη δική του εκδοχή ως δημιουργικός διευθυντής στον Balmain. Μια διάσημη που μέχρι σήμερα δεν γνώριζες την ύπαρξη της θα είναι στην πρώτη σειρά, σε κάθε ένα σόου των ημερών.

Ωστόσο, αν και κάποια πράγματα έμειναν ίδια, υπήρχαν ακόμη περισσότερα που αλλάζουν με κατάληξη άγνωστη προς το παρόν. Η γαλλική βιομηχανία της μόδας μεταμορφώνεται και το παιχνίδι των θρόνων στους μεγαλύτερους οίκους καλά κρατεί.

Με την πρώτη συλλογή του για τον οίκο Balenciaga ο 34χρονος Demna Gvasalia έδειξε τα δόντια του σε μια βιομηχανία που δεν αγαπάει πολύ τους άγνωστους, το σχεδιαστικό ντουέτο του Valentino επανέλαβε την υπεροχή του αλλά τίποτα δεν μπορούσε να αποσιωπήσει μια φήμη.

Θα εγκαταλείψει ο Hedi Slimane τη θέση του ως καλλιτεχνικός διευθυντής στον Saint Laurent Paris; Ήταν αυτή η συλλογή και το κύκνειο άσμα του στον οίκο που όχι μόνο έκανε best seller αλλά τον επινόησε από την αρχή παρεμβαίνοντας ακόμη και στο λογότυπο του;

Θα καταλήξει ο οίκος του Christian Dior σε κάποιον διάδοχο του Raf Simons;

Θα αναλάβει η μαροκινή Bouchra Jarrar τη θέση που με τόση επιμέλεια αγάπησε ο Alber Elbaz στον οίκο Lanvin πριν από το πολύκροτο, επώδυνο και επεισοδιακό διαζύγιο τους;

Οι απαντήσεις αναμένεται να δοθούν. Μέχρι τότε το Παρίσι θα μοιάζει κάπως χαμένο.

From Kanye West to Rihanna, what fashion's most eccentric personalities did this season by Allyssia Alleyne

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης