Από τη Ναόμι στο σήμερα: Το μέλλον του μόντελινγκ είναι πολυπολιτισμικό
Κάποτε η Ναόμι Κάμπελ ξεχώριζε στις πασαρέλες σαν τη μύγα μέσα στο γάλα, σχεδόν κυριολεκτικά. Κι αυτό το κάποτε δεν είναι πολλά χρόνια πριν. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά και η πλειοψηφία των νέων σταρ της πασαρέλας είναι κορίτσια με εξωτικά χαρακτηριστικά και εξίσου εξωτικά ονόματα, αφού δεν είναι καυκάσιες και συχνά ούτε καν λευκές...
Το θρυλικό εξώφυλλο της Vogue, το 1988, έχει ως πρωταγωνίστρια τη Ναόμι Κάμπελ. Ήταν η πρώτη φορά που το περιοδικό φιλοξένησε στο εξώφυλλό του μαύρο μοντέλο. Η Άννα Γουίντουρ έδωσε μάχη για να το πετύχει. Χαρακτηριστικό είναι πως πολλοί ήταν εκείνοι που απειλούσαν ότι θα αποσύρουν τις διαφημίσεις τους. Η ίδια η Ναόμι Κάμπελ έχει πει αρκετές φορές ότι σε πολλές δουλειές την απέρριπταν εξαιτίας τους χρώματος της επιδερμίδας της. «Έπρεπε να προσπαθήσω διπλά», είχε πει.
Η Ναόμι έχει κάνει πλέον άπειρα εξώφυλλα στη Vogue, όταν έκανε το πρώτο της όμως η Άννα Γουίντουρ έπρεπε να δώσει μάχη (Credit: Instagram)
Αυτά όμως αποτελούν πλέον παρελθόν για τον κόσμο της μόδας. Σύμφωνα με μια σχετικά πρόσφατη έρευνα απ' όλα τα μοντέλα που συμμετέχουν σε διαφημιστικές καμπάνιες μόδας και σε διαφημίσεις περίπου το 35% είναι μαύρα, ισπανόφωνα ή από την Ασία. Βέβαια το ποσοστό τους αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, όμως και πάλι ο κόσμος της διαφήμισης δείχνει να μην παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν στο σύμπαν της μόδας, όπου το τρεντ είναι εντελώς διαφορετικό. Στις πασαρέλες τα πράγματα είναι μάλλον αντίθετα. Μαύρες, λατίνες, Κινέζες κυριαρχουν. Και όχι μόνο σε ποσοστό αλλά και σε ζήτηση. Και, ανάμσα στα καλύτερα και πιο περιζήτητα μοντέλα του κόσμου αυτή τη στιγμή, δεν βρίσκει κανεί σχεδόν ούτε μια καυκάσια, με τις αφροαμερικανίδες να επικρατούν, ενώ οι λατίνες είναι πλέον σταθερή αξία, με τα εξωτικά χαρακτηριστικά τους και τα υπέροχα σώματά τους να κάνουν θραύση.
Jasmine Tookes, Instagram
Μια ακόμα απόδειξη του πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα είναι η Γουίνι Χάρλοου, το πρώτο -μαύρο- μοντέλο με λεύκη που όχι απλώς κάνει καριέρα αλλά σαρώνει τις πασαρέλες. Η Γουίνι Χάρλου έχει ξεκινήσει την καριέρα της στον χώρο της μόδας εδώ και πολλά χρόνια στην Αμερική, καθώς την ανακάλυψε η Τάιρα Μπανκς στον 21ο κύκλο του ριάλιτι σόου «America's Next Top Model».
Η Γουίνι διαγνώστηκε με λεύκη στην ηλικία των τεσσάρων ετών και σταδιακά οι λευκές κηλίδες απλώθηκαν σε όλο το σώμα της. Τα παιδιά στο σχολείο την κορόιδευαν και την φώναζαν «αγελάδα» και «ζέβρα». Αυτό το μαρτύριο την οδήγησε να αλλάξει σχολείο πολλές φορές, ενώ έφτασε να σκέφτεται ακόμα και την αυτοκτονία. Κάποια στιγμή, η νεαρή εγκατέλειψε το σχολείο και δεν κοίταξε ποτέ πίσω της. Και έκανε σπουδαια καριέρα λόγω της λεύκης που έχει στο σώμα της.
Winnie Harlow, Instagram
Αν και έχει κατακτήσει την επιτυχία συμμετέχοντας σε διαφημιστικές εκστρατείες μόδας και με φωτογραφίσεις σε εξώφυλλα περιοδικών - και έχει 4,1 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram - η Χάρλοου ήθελε πολύ να ανέβει στην πασαρέλα της Victoria's Secret. Κάτι που κατάφερε και μάλιστα με τεράστια επιτυχία και προβολή, τον περασμένο Νοέμβριο. «Η πραγματική διαφορά μου δεν είναι το δέρμα μου. Είναι το γεγονός ότι δεν με ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων. Είμαι όμορφη γιατί το ξέρω. Γιορτάστε τη μοναδική σας ομορφιά σήμερα (& καθημερινά)», έχει πει η ίδια συμβουλεύοντας όλους τους ανθρώπους να νιώθουν όμορφοι. Η ίδια δέχεται καθημερινά πόλεμο για το σώμα της στα social media: «Μου γράφουν ότι είμαι λεπρή. Ότι ξεβάφω επίτηδες το δέρμα μου και ελέγχω τα λευκά σημάδια πάνω του. Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αλήθεια».