ΜΟΔΑ

Ο Valentino ανήκει στο Κατάρ

Ο Valentino ανήκει στο Κατάρ
Valentino Spring/Summer 2015, οι σχεδιαστές του οίκου Maria Grazia Chiuri και Pier Paolo Piccioli καλούν σε ένα στυλ που έχει αναδυθεί από το βυθό της Μεσογείου. REUTERS/Charles Platiau

O Valentino δεν πάει σε δημόσια εγγραφή, η Prada πρέπει να σωθεί από την ασιατική κρίση. Η Ιταλική μόδα είχε νέα αυτή την εβδομάδα.

Τον Οκτώβριο η επικαιρότητα της βιομηχανίας της μόδας είχε κάτι από Ρώμη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα δύο μήνες πριν ήταν “ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν οι ιδιοκτήτες του οίκου μόδας Valentino Fashion Group σε αρχική δημόσια εγγραφή (IPO)”.

“Η διαπραγμάτευση για την είσοδο του Valentino στη χρηματιστηριακή αγορά βρίσκεται βέβαια ακόμη σε αρχικό στάδιο μαζί με την Rothschild, ωστόσο όπως όλα δείχνουν οι ιδιοκτήτες της εταιρίας Mayhoola for Investments SPC από το Κατάρ σκέφτονται να προχωρήσουν σε πώληση μεριδίου 25% έως 35% στις αρχές του επόμενου έτους” έλεγαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία οικονομικού τύπου για τον Ιταλικό οίκο μόδας που ίδρυσε ο Βαλεντίνο Γκαραβάνι και εξαγοράστηκε εξαγοράστηκε το 2012 αντί ποσού περίπου 700 εκ. ευρώ, από τον Σεΐχη Hamad bin Khalifa Al Thani, Εμίρη του Κατάρ. Ήταν το γαμήλιο δώρο του δεύτερη από τις τρεις συζύγους του, τη Sheikha Mozah bint Nasser Al Missned και βέβαια ήταν μια επένδυση. Ο οίκος Valentino αποτιμάται στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, μια εμπορική αξία που η εταιρία από το Κατάρ φερόταν να θέλει να εκμεταλλευτεί.

Σύμφωνα με πηγή του WWD, πρόκειται για μια υπόθεση. “Δεν έχει ξεκινήσει καμία σχετική διαδικασία” ισχυρίζεται εκπρόσωπος της εταιρίας και ο Valentino παραμένει ως έχει, στο Κατάρ.

Για την Prada πάλι πολλά θα αλλάξουν.

To Mιλάνο αιμορραγεί

Η βουτιά στα κέρδη του οίκου Prada έφτασε σχεδόν το 40% σε μία πτώση που πραγματικά δημιουργεί ανάγκη πλεύσης ενός ομίλου μόδας που όρισε το στυλ -κυρίως στα 90's. Το τελευταίο μόλις τρίμηνο του έτους η Prada είδε τα άψογα ραμμένα δερμάτινα της να αιμορραγούν και κυρίως φταίει η Κίνα. “Η Prada είναι το τελευταίο θύμα της κινεζικής επιβράδυνσης. Οι πωλήσεις στην Ασία υποχωρούν. Δεν είναι, ωστόσο, σύνηθες να βλέπουμε μία τόσο φημισμένη μάρκα να χτυπιέται τόσο σκληρά απλά επειδή δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες” σχολίασε ο αναλυτής αγορών Ρίτσαρντ Χάντερ συμπληρώνοντας ότι έτσι είναι το παιχνίδι στη μόδα σήμερα. Αιματηρό.

Η Prada πρέπει να αλλάξει προυπολογισμό και δομή, επιβεβαιώνει με δημοσίευμα της η WSJ. Σύμφωνα με τη Manuela Mesco, o Patrizio Bertelli, o άντρας δίπλα από τη Μιuccia Prada και τον οίκο της, θα επενδύσει περισσότερα στην ψηφιακή διαφήμιση ρίχνοντας παράλληλο το ρυθμό επέκτασης του δικτύου καταστημάτων του brand σε αναδυόμενες αγορές.

Η Prada είναι μία από τους τρεις ισχυρούς της βιομηχανίας μόδας που βλέπουν τη μετοχή τους στο χρηματιστήριο αξιών εν γένει να δέχεται πιέσεις από την οικονομίας μιας Κίνας που δέχεται χτυπήματα. Burberry και Richmont είναι επίσης χαμένοι καθώς υποφέρουν από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και την εκστρατεία καταπολέμησης της διαφθοράς.

Ο Patrizio Bertelli είναι και ιδιοκτήτης της εταιρίας μαζί με τη Μιούτσια Πράντα με το 80% να τους ανήκει. Ο 68χρονος επιχειρηματίας δεν φημίζεται για τη διαχείριση του θυμού του και η Prada θα αλλάξει. Πως; Όπως και να είναι, αρκεί να είναι σύντομα προφανώς.

Διαβάστε και αυτά

Ο Christopher Bailey σχεδιάζει το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge’s

H Louis Vuitton κλείνει καταστήματα στην Κίνα

Γιατί όλος ο κόσμος ασχολείται με τη Gigi Hadid