ΜΟΔΑ

Το συναινετικό διαζύγιο του Raf Simons με τον οίκο Christian Dior δεν εξέπληξε πολλούς

Dominique Charriau / Getty

Moιάζει να είναι η χρονιά των μεγάλων αποχωρήσεων. Μετά την αλλαγή φρούρας στους οίκους Gucci και Balenciaga o γαλλικός οίκος Christian Dior θα πρέπει να αναζητήσει (αν δεν τον έχει “κλείσει” ήδη) τον διάδοχο του βέλγου αιρετικού Raf Simons.

Μετά από τριάμιση χρόνια μαζί, ο σχεδιαστής των street ανατροπών και ο οίκος των αστικών καταβολών δεν θα συνεχίσουν την συνεργασία τους.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους τύπου της επιχείρησης ο σχεδιαστής “πήρε την απόφαση για προσωπικούς του λόγους”. Οι ίδιοι συμπλήρωσαν ότι η συλλογή που παρουσίασε σε ένα, πνιγμένα στο δελφίνιο, Λούβρο στις 2 Οκτωβρίου ήταν και η τελευταία του. Το διαζύγιο εκδόθηκε κοινή συναινέσει καθώς ούτε η μία ούτε η άλλη πλευρά θέλησε να υποχωρήσει στα αιτήματα της.

Οι μουσικές καρέκλες έχουν ήδη ξεκινήσει στις αίθουσες του θρόνου της μόδας. “Πήρα αυτή την απόφαση μετά από πολύ σκέψη” δήλωσε ο 47χρονος σχεδιαστής. “Θέλω να αφοσιωθώ σε άλλα ενδιαφέροντα που έχω στη ζωή μου, στη δική μου εταιρεία, στα πάθη που με κάνουν να νοιώθω ζωντανός πέρα από τον εργασιακό χώρο” συμπλήρωσε. “Θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο Μπερνάρ Αρνό για την εμπιστοσύνη που έδειξε στο πρόσωπο μου” συνέχισε και καταλήγει λέγοντας ότι η “εμπνευσμένη ηγεσία του Sidney Toledano (πρόεδρος της εταιρείας Christian Dior Couture) θα είναι μια από τις πιο σημαντικές εμπειρίες στην επαγγελματική μου ζωή”.

Από τη μεριά τους, Αρνό και Toledano ευχαρίστησαν τον Simons για τη συνεργασία με μια λιτή ανακοίνωση.

Ο Simons αύριο

Μόνο υποθέσεις μπορούν να υπάξουν για τους λόγους που ο Raf Simons ακολουθεί τον δρόμο που το 2011 είχε οδηγηθεί ο John Galliano μετά το ρατσιστικό του παραλήρημα. Υπόθεση πρώτη: ο Simons εξουθενώθηκε από τις απαιτητικές έξι συλλογές το χρόνο, δύο εκ των οποίων είναι Haute Couture. Υπόθεση δεύτερη: ο Simons δεν είναι διατεθειμένος να υπακούσει στις επιταγές των μεγάλων κολοσσών της πολυτέλειας. “Αμφισβητώ πολλά τελευταία” είχε πει ο Simons λίγο πριν το τελευταίο του show σε ένα ανθισμένο τοπίο προσωρινής ανεμελιάς. Το μέλλον του πάντως μόνο δυσοίωνο δεν προβλέπεται.

Ο Demma Gvasalia θα καθήσει στο θρόνο του οίκου Balenciaga αλλά κανείς δεν ξέρει πολλά για αυτόν.

Ο Simons που κατάφερε να φέρει πωλήσεις σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κομμάτι της αγοράς θα συνεχίσει να σχεδιάσει τη δική του σειρά αντρικών ρούχων ενώ σύμφωνα με πηγές του WWD, ήδη ο Calvin Klein τον φλερτάρει. Και οι δύο εκτιμάνε το τολμηρό, το urban, την εικαστική αποδόμηση στις φόρμες και τις παλέτες που δεν λαμπυρίζουν. Είναι όμως πολύ νωρίς για να πάρει οποιαδήποτε απόφαση, μέχρι να καταλήξει θα συνεχίσει να περνάει τα σαββατοκύριακα του στην αγαπημένη πόλη που τον ανέδειξε, την Αμβέρσα και να σχολιάζει με το πνευματώδες ύφος του τις εκθέσεις στις αίθουσες τέχνης και τους παλιούς θησαυρούς στις αντικερί της πόλης.

Οι διάδοχοι

Οι δελφίνοι είναι πολλοί και ο θρόνος του Dior ο δεύτερος πιο σημαντικός σε κύρος και αίγλη μετά από εκείνον της Chanel. To όνομα του Riccardo Tisci που από το 2004 φέρνει μια εκσυγχρονισμένη υπεροχή στο Givenchy ακούγεται ότι θα είναι ένα από τα φαβορί (άλλωστε ο Αρνό είναι ήδη αφεντικό του και έχει πολλάκις εκτιμήσει δημόσια το ταλέντο και τη δημιουργικότητα του). Άλλο όνομα που ψιθυρίζεται αυτό του 31χρονου Jonathan Anderson που ορίζει το στυλ της Loewe από το 2014.

Βέβαια κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει από την ατζέντα τον Alber Elbaz του Lanvin, τους δυναμικούς Νεουορκέζους Proenza Schouler ή τους αιώνια ερωτευμένους με τη Ρώμη Maria Grazia Chiuri και Pierpaolo Piccioli του Valentino. Όποια και αν είναι η επιλογή θα πρέπει να συνεχίσει να ηγείται ενός οίκου που ορίζει τη γαλλική κομψότητα από 195 boutique σε όλο τον κόσμο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης