Black Nylon: αρχιτέκτονες & designers κάνουν επανάσταση στο στιλ της Prada
Οι εβδομάδες μόδας έχουν ξεκινήσει με κάθε οίκο μόδας να φέρνει στην πασαρέλα τις προτάσεις του για το αντρικό στιλ για Φθινόπωρο/Χειμώνα 2018. Από την Pitti Uomo -το εμπορικό fair της Ιταλίας που αποθεώνει η Ιαπωνία-, στο Λονδίνο και τώρα το Μιλάνο η αντρική μόδα δείχνει το μανιφέστο της για την μεθεπόμενη σεζόν και αυτή την Κυριακή η μεγάλη κυρία του ιταλικού στιλ Μiuccia Prada έδειξε τους νέους συνεργάτες της.
Παντρεύοντας τις πολλές αγάπες της (τον φουτιρισμό, την τέχνη, το σχέδιο, τη γραφιστική, την αρχιτεκτονική και κυρίως το στιλ) σε ένα show που έκανε την αποθήκη πίσω από το Fondazione Prada, το πολιτιστικό κέντρο τέχνης που ο οίκος άνοιξε το 1995, να θυμίζει κάτι από Τόκιο το show Autumn/Winter Prada Menswear 2018 κέρδισε θετικά σχόλια στον τύπο της μόδας γιατί έμπλεξε με μαεστρία το παρελθόν, το τώρα και το αυριανό όραμα του οίκου με δύο εντυπωσιακές κινήσεις.
"Από το 1913 σκεφτόμαστε τη μόδα" ήταν το σύνθημα στο λογαριασμό της Prada στο Instagram και η Μιούτσια Πράντα, υπεύθυνη για πάρα πολλές από τις μεγάλες καινοτομίες στη μόδα- απέδειξε ότι έχει διάρκεια με τις ευχές σπουδαίων ονομάτων από το χώρο του ντιζάϊν και της αρχιτεκτονικής.
Αυτή τη φορά, για λογαριασμό του show, η Πράντα κάλεσε τέσσερις φημισμένους σχεδιαστές να δημιουργήσουν για τον οίκο. Οι Rem Koolhaas, Herzog & de Meuron, Ronan and Erwan Bouroullec και Konstantin Grcic συμμετείχαν στη συλλογή αποδεχόμενοι έναν όρο -να δημιουργήσουν κάτι χρησιμοποιώντας μαύρο νάιλον ύφασμα, το ύφασμα που καθιέρωσε ο οίκος Prada τη δεκαετία του 1990.
Prints, τέχνη
Ο Koolhaas επανερμηνεύει το backpack, το φέρνει να φοριέται μπροστά, να είναι πιο "κατάλληλο για τον σύγχρονο κάτοικο πόλης".
"Η θέση μπροστά δίνει μια πιο προσωπική αίσθηση ιδιοκτησίας» λέει ο σχεδιαστής και οι διάφορες θήκες του backpack είναι σχεδιασμένες να δεχτούν όλες εκείνες τις συσκευές που "δίνουν στη σύγχρονη ζωή τη δυνατότητα να ξετυλιχτεί" προσθέτει.
Οι Herzog & de Meuron δημιούργησαν τρία printed προϊόντα, ένα T-shirt, ένα πουκάμισο και ένα τζάκετ. "Το κείμενο το αντιλαμβανόμαστε ως ντιζάιν, μοτίβο ή διακόσμηση, συγκρίσιμο με αυτά τα πάλαι ποτέ ισχυρά εμβλήματα και σύμβολα, που τώρα γίνονται τατουάζ στο ανθρώπινο σώμα" εξηγούν οι δύο αρχιτέκτονες.
"Η γλώσσα, οι λέξεις, ολόκληρες παράγραφοι ως διακοσμητικά τατουάζ; Η γλώσσα που συναντάμε εδώ είναι σαν εύρημα αρχαιολογικής ανασκαφής, είναι για μας τόσο γοητευτική όσο τα αρχαία χειρόγραφα ή νομίσματα, γιατί αισθανόμαστε ότι ο χρόνος τους τελειώνει" προσθέτουν.
Οι Αφοί Bouroullec, εμπνεύστηκαν από τα ντοσιέ που χρησιμοποιούν οι εικαστικοί για να μεταφέρουν ακουαρέλες, γκουάς, σχέδια με κάρβουνο και άλλα, και σχεδίασαν ένα φάκελλο. "Πάντα μου άρεσε το προφίλ ανθρώπων – αρχιτεκτόνων, ζωγράφων, φοιτητών – που περιφέρονται κρατώντας φακέλους με τη δουλειά τους" λέει ο Ronan Bouroullec.
Η αναφορά του Grcic είναι τα "γιλέκα" για ψάρεμα. "Η αρχική μου ιδέα ήταν να αναδημιουργήσω σε μαύρο νάιλον το διάσημο “γιλέκο” για ψάρεμα του Γιόζεφ Μπόις. Δούλεψα σε δύο μοντέλα τα οποία ερμηνεύουν αυτό το θέμα με πιο αφαιρετικό τρόπο: μια ποδιά και μια κουκούλα" εξηγεί ο Konstantin Grcic.