Rihanna: προκαλεί ανταρσία ως βασίλισσα Νεφερτίτη στη Vogue Arabia
"Το τραγούδι της ερήμου". Ο τίτλος στο άρθρο που συνοδεύει τη φωτογράφηση της Rihanna ως Νεφερτίτη στο τεύχος Νοεμβρίου της Vogue Arabia δεν προετοίμασε τους υπεύθυνους του περιοδικού για την οργή που η νέα βασίλισσα στις σελίδες του κατάφερε να προκαλέσει.
Ντυμένη με δημιουργίες των Isabel Marant, Sally LaPointe, Bottega Veneta, Céline, Miu Miu, Burberry και άλλων οίκων και φωτογραφημένη από τον Greg Kadel η Rihanna συναντάει το μύθο, τη βασίλισσσα της Αιγύπτου Νεφερτίτη που έγραψε ιστορία για την πολιτική, την ομορφιά και την επιδραστικότητα της στα χρόνια της βασιλείας της.
Η Rihanna ως επιλογή για να υποδυθεί τη βασίλισσα Νεφερτίτη έδωσε αφορμή σε πολλούς να εξοργιστούν με την "ύβρη" της έκδοσης μόδας.
Αν και το περιοδικό διευκρινίζει ότι η επιλογή να απαθανατίσει την Rihanna από τα Μπαρμπέιντος ως βασίλισσα από την Αίγυπτο έχει να κάνει με την έμπνευση που η τελευταία χαρίζει στη RiRi το Twitter γέμισε με δυσαρεστημένους για την "ανιστορικότητα" της φωτογράφηση.
Κάνοντας λόγο για μια ακόμη "πολιτιστικά ακατάλληλη" στιγμή (cultural appropriate) αρκετοί σχολίασαν ότι η Νεφερτίτη και η Rihanna έχουν πολλές διαφορές με μια να κυριαρχή όλων των άλλων. Η πρώτη είναι από την Αίγυπτο, η δεύτερη από την Καραϊβική.
Βασίλισσες και πλήθη
Η Rihanna φέρει tattoo με τη φιγούρα της Νεφερτίτη επάνω της εδώ και χρόνια. Άλλωστε το όνομα της βασίλισσας της Αιγύπτου σημαίνει "μια όμορφη γυναίκα έφτασε".
Από το 2005 ήδη η Rihanna αναρριχάται με βασιλική ευκολία στην κορυφή της βιομηχανίας μόδας και στιλ -άλλωστε από το πρώτο της single “Pon de Replay” κατάφερε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των πολλών- και σήμερα η Vogue Arabia απαθανατίζει τις δύο βασίλισσες δίπλα δίπλα.
Η Rihanna ποζάρει δίπλα από μια μεταλική Νεφερτίτη που φιλοτέχνησε για τη Μπιενάλε Βενετίας ο Ντάμιεν Χιρστ. Είναι μια συμμαχία εύλογη -ο Χιρστ είπε ότι η Rihanna ήταν μια από τις αφορμές να φέρει τη Νεφερτίτη πάλι στο σήμερα.
Ποια ήταν η Νεφερτίτη
Η Νεφερτίτη (περίπου 1370 - 1330 π.Χ.) ήταν σύζυγος του Φαραώ Ακενατών που το αρχικό του όνομα ήταν Αμενόφης Δ και το άλλαξε προς τιμή της λατρείας του Θεού Ατόν. Η Νεφερτίτη και ο σύζυγος της ήταν γνωστοί για το ότι εισήγαγαν το μονοθεϊσμό στην Αιγυπτιακή θρησκεία. Πίστευαν μόνο στον θεό Ατόν (Άθωνα).
Η Νεφερτίτη ήταν επίσης γνωστή στην Αίγυπτο για την ομορφιά της και τον ιδιαίτερα μακρύ, περήφανο λαιμό της. Η καλλονή της Αιγύπτου είχε πολλούς τίτλους. Για παράδειγμα, στο χώρο λατρείας Καρνάκ βρέθηκαν οι επιγραφές: "η Κληρονόμος", "η Αγαπητή", "Κυρά της Άνω και Κάτω Αιγύπτου", "Σύζυγος του Μεγάλου Βασιλιά", "Κυρά των Δύο Χωρών" και άλλες.
Έγινε ευρύτερα γνωστή εξαιτίας της προτομής που βρίσκεται τώρα στο Νόιες Μουζέουμ του Βερολίνου. Η προτομή της είναι ένα από τα έργα τέχνης της αρχαίας Αιγύπτου με τα περισσότερα αντίγραφα.
Η φιλοτέχνησή του αποδίδεται στον γλύπτη Τούθμωσι και βρέθηκε στο εργαστήριό του. Η κατασκευή της προτομής δείχνει χαρακτηριστικά την κατανόηση που είχαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι για τις διαστάσεις του ανθρώπινου προσώπου.
Μερικοί λόγιοι υποστηρίζουν πως η Νεφερτίτη κυβέρνησε για μια σύντομη περίοδο μεταξύ του θανάτου του συζύγου της και την ενθρόνιση του Τουταγχαμών με το όνομα Ανχκεπρούρε Νεφερνεφερουάτεν. Πρόσφατες έρευνες θέτουν υπό αμφιβολία αυτόν τον ισχυρισμό. Υπάρχει επίσης σύγχυση σε σχέση με τον συμβασιλέα γνωστό ως Σμενχκάρε ο οποίος ως ενθρονισμένος είχε το όνομα Ανχκεπρούρε Σμενχκάρε.
Το 1912, ο Γερμανός Αρχαιολόγος Λούντβιχ Μπόχαρτ ανακάλυψε στην Ακενατόν, στα ερείπια της κατοικίας του γλύπτη Τούθμωσι, την προτομή της Βασίλισσας Νεφερτίτης, ένα πραγματικό αριστούργημα της Αιγυπτιακής τέχνης.
@Wikipedia