Aντιγόνη: Η τραγική ηρωίδα στην εικονική πραγματικότητα του Gareth Pugh
Ισορροπώντας πάντα ανάμεσα στο πραγματικό και το τεχνητό ο Βρετανός σχεδιαστής Gareth Pugh συνεχίζει να αναζητάει τα όρια ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο με κάθε δημιουργική περιπέτεια του. Άλλωστε οι δημιουργίες του Pugh είχαν πάντα μία θεατρική ευαισθησία κουβαλώντας μέσα τους τις μνήμες του από τον καιρό που σπούδαζε σχεδιασμό ενδυμάτων ως έφηβος για το Εθνικό Θέατρο Νέων προτού αφοσιωθεί στη μόδα.
Ο πρώην ασκούμενος του βραβευμένου στα CFDA 2017 Rick Owens, Pugh παρουσίασε την πρώτη του συλλογή σε επίδειξη το 2006, αλλά έχει επίσης μια επιτυχημένη καριέρα σχεδιάζοντας για καλλιτέχνες όπως η Lady Gaga, η Róisín Murphy και η Beyoncé, καθώς και το μπαλέτο Carbon Life, το οποίο παρουσιάστηκε στο Royal Opera House το 2012 και για την όπερα Eliogabalo, η οποία ανέβηκε στο Palais Garnier στο Παρίσι το 2016.
Φέτος, ανέλαβε μία ακόμη θεατρική πρόκληση, δημιούργησε τα κοστούμια για την φουτουριστική έκδοση της όπερας "Antigona" (Αντιγόνη) του Tommaso Traetta. Ο Αυστριακός θεατρικός σκηνοθέτης Stephan Mueller ζήτησε από την υποψήφια για βραβείο Τέρνερ εικαστική καλλιτέχνη από την Πολωνία, Goshka Macuga και τον Βρετανό σχεδιαστή να συνεργαστούν για την sci-fi έκδοση τού κλασικού έργου που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Έκθεσης Τέχνης Documenta στο Κάσελ της Γερμανίας το περασμένο Σάββατο .
Ο Βρετανός σχεδιαστής μόδας όχι μόνο δημιούργησε τα κοστούμια, αλλά και αποφάσισε να τα παρουσιάσει σε 360-degree ψηφιακό format σε συνεργασία με το στούντιο ψηφιακής τέχνης με έδρα το Λονδίνο, Werkflow που ανασχεδίασε τις δημιουργίες του Gareth Pugh πάνω σε ψηφιακούς χαρακτήρες βίντεο παιχνιδιών.
"Ραγίζει η καρδιά μου όταν οι άνθρωποι λένε πόσο σημαντικό είναι το Instagram για το σχεδιαστικό έργο τους" δήλωσε ο Pugh. "Οι σχεδιαστές προσεγγίζουν τώρα τον σχεδιασμό σε μια πολύ 2D μορφή, αλλά αυτός είναι ο κόσμος στον οποίο ζούμε - η πλειοψηφία των ανθρώπων που βλέπουν τα έργα σας τα βλέπουν σε οθόνη ή τηλέφωνο. Με αυτό το project προσπαθούμε να ξεφύγουμε από αυτό το αρχαϊκό σύστημα. Να μεταφέρουμε εικόνες μόδας. Πρέπει να υπάρχει κάποια κίνηση" ανέφερε.
"Η Όπερα συχνά θεωρείται ως σχετικά απόμακρη μορφή τέχνης. Είναι υψηλή κουλτούρα. Είναι ψυχρή και απρόσιτη - ιδιαίτερα μια μπαρόκ όπερα όπως η Antigona. Ωστόσο, η ιδέα τής χρήσης τής σύγχρονης τεχνολογίας για να επαναπροσδιοριστεί η αφήγηση και να γίνει διαδραστική - φάνηκε μία ισχυρή πρόταση. Ένα μέρος, στο οποίο η πολιτιστική μας κληρονομιά και το ψηφιακό μέλλον θα μπορούσαν να συναντηθούν" υπογράμμισε ο Βρετανός σχεδιαστής μόδας.