Από μοντέλα, μούσες του Φραντσέσκο Κλεμέντε
Γνήσιο τέκνο των 80ς και ένας από εκείνους τους μάστορες του καβαλέτου που μπόρεσαν να κερδίσουν φήμη και επιρροή στον κοσμικούς κύκλους της Νέας Υόρκης, ο ιταλικής καταγωγής Φραντσέσκο Κλεμέντε είναι ακόμη και σήμερα, στα 64 του, ένας σύγχρονος δανδής.
Εικαστικός που ποτέ δεν έκρυψε τη διάθεση του να παίξει το παιχνίδι της ματαιοδοξίας, όπως και οι Άντι Γουόρχολ και Ζαν Μισέλ Μπασκιά, ο Κλεμέντε αγάπησε τις έντονες παλέτες και βέβαια το χρώμα του χρήματος με το οποίο μπορείς να αγοράσεις γερές δόσεις ματαιοδοξίας.
Σημαντικός όσο πρέπει για να γίνει στα 47 του, ονεότερος καλλιτέχνης που έντυσε με τα έργα του σχεδόν κάθε επιφάνεια του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ, αυτάρεσκος υπέρμετρα για κάποιους, ο υπερβατικός νέο-εξπρεσιονιστής Κλεμέντε ζωγράφισε για λογαριασμού του Harper’s Bazaar γυναίκες από κάθε ηλικιακό group γιατί είδε στα πρόσωπα τους τις μούσες του.
Δεν δυσκολεύεσαι να καταλάβεις το γιατί. Στο portfolio για το τεύχος Απριλίου ο Φρανσέσκο Κλεμέντε δημιούργησε πορτρέτα των Anna Ewers (23), Liya Kebede (38), Christy Turlington (47) και Linda Evangelista (50) και στη συνέχεια ο φωτογράφος Jason Schmidt απαθανάτισε τις μούσες δίπλα από τις εικόνες τους όπως φιλτραρίστηκαν μέσα από το αισθητήριο της τέχνης ενός εικαστικού που θέλει να δημιουργεί οτιδήποτε είναι μεγαλύτερο από τη ζωή.