Εβδομάδα Μουσουλμανικής Μόδας: Μπορεί το τσαντόρ να είναι και κομψό και παιχνιδιάρικο;
Μια διαφορετική εβδομάδα Μόδας έλαβε χώρα στη Τζακάρτα της Ινδονησίας πριν από λίγες μέρες.
Αποφασισμένοι να αποδείξουν ότι μια γυναίκα μπορεί να είναι κομψή και με τσαντόρ και μαντήλα, Ινδονήσιοι σχεδιαστές δημιούργησαν ευφάνταστα ρούχα, πάντα στο πνεύμα της ισλαμικής αισθητικής και ηθικής, τα οποία και παρουσιάστηκαν με την αφορμή της επικείμενης έναρξης της νηστείας του Ραμαζανιού.
Η αυξανόμενη ανάγκη για κομψή αλλά πάντα σεμνή μόδα στην πιο μεγάλη πληθυσμιακά μουσουλμανική χώρα του πλανήτη, βοηθά τις προσπάθειες να έλθει η ισλαμική μόδα στη σύγχρονη εποχή, μία κίνηση που συμβολίζεται από τις αλλαγές στην κλασική κεμπάγια, που είναι ένας συνδυασμός φούστας- μπλούζας.
Γνωστή ως θηλυκή αλλά και και σεμνότυφη, η παραδοσιακή ινδονησιακή κεμπάγια, οδεύει προς ριζική ανακαίνιση στα χέρια καινοτόμων σχεδιαστών μόδας. Η αυξανόμενη ανάγκη για κομψή πλην σεμνή μόδα στην πιο μεγάλη πληθυσμιακά μουσουλμανική χώρα του πλανήτη, βοηθά τις προσπάθειες να έλθει η ισλαμική μόδα στη σύγχρονη εποχή, μία κίνηση που συμβολίζεται από τις αλλαγές στην κλασική κεμπάγια, που είναι ένας συνδυασμός φούστας- μπλούζας.
Αστείες στάμπες, περίπλοκες λεπτομέρειες, χρώματα τόσο έντονα, σε βαθμό να γίνονται ψυχεδελικά και ένα μείγμα ντελικάτης δαντέλας, έδωσαν για μια ακόμη φορά χάρη στην πασαρέλα στην πρόσφατη Εβδομάδα Μόδας της Τζακάρτας.
Αν και ο ισλαμικός ρουχισμός δεν είναι υποχρεωτικός στην τεράστια αυτή χώρα, πολλές γυναίκες, προσπαθούν να είναι και μοντέρνες και ευθυγραμμισμένες με τις ισλαμικές αρχές. Για όσους βρίσκονται ήδη στη βιομηχανία της μόδας, η επανάκαμψη της κεμπάγια, ανοίγει το δρόμο για σχεδιαστές που θέλουν να εισαγάγουν μοντέρνα σχέδια στον παραδοσιακό μουσουλμανικό ρουχισμό.
«Πριν από πέντε χρόνια, οι γυναίκες δεν είχαν επιλογές, αλλά τώρα οι επιλογές αυξάνονται και έχεις πολλούς σχεδιαστές που σχεδιάζουν μουσουλμανικά ρούχα», λέει η σχεδιάστρια, Λένι Αγουστέν, γνωστή για το εκλεκτικό της στυλ ενώ η Πέτι Φατιμά, προσθέτει ότι «η μόδα είναι μεγάλη επιχείρηση αλλά και ο πληθυσμός της χώρας είναι μεγάλος, το να εστιάζεις σε τοπική μόδα που να προσφέρεται στον τοπικό πληθυσμό, είναι μεγάλη ευκαιρία».