Με το ιδιαίτερο Vision E Concept η Skoda προλογίζει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση
Ο όμιλος Volkswagen έχει καταστήσει σαφές πως το μέλλον και η εξέλιξή του θα βασιστεί σε σημαντικό βαθμό στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Σε αυτήν την πορεία η Skodα θα παίζει σημαντικό ρόλο, με το στόχο της να είναι όλα τα μοντέλα της, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, να έχουν κάποια μορφή ηλεκτρικής κίνησης. Είτε αποκλειστικά είτε με τη μορφή υποβοήθησης.
Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό της η γκάμα της μέχρι το 2025 θα περιλαμβάνει 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία θα βασίζονται στο νέο πλαίσιο του ομίλου που έχει εξελιχθεί ειδικά για το σκοπό αυτό. Tο πρώτο θα κάνει την εμπορική του εμφάνιση μέσα στο 2020 -θα έχει φυσικά πολλά κοινά με το αντίστοιχο VW- ενώ θα έχουν προηγηθεί οι υβριδικές εκδόσεις των Superb και Kodiaq.
Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν το Vision E Concept είναι η προβολή σήμερα αυτών που θα παρουσιάσει η Skoda τα επόμενα χρόνια. Αρχικά είχε εμφανιστεί στην έκθεση της Σαγκάης τον Απρίλιο, κίνηση λογική και αναμενόμενη από τη στιγμή που η βαρύτητα της κινέζικης αγοράς είναι μεγάλη συνολικά. Σε αυτήν της Φρανκφούρτης παρουσιάστηκε πιο ραφιναρισμένο και εξευρωπαϊσμένο, με μικρές αλλαγές στο αμάξωμά του, όπως για παράδειγμα διαφορετική διαμόρφωση του εμπρός μέρους σε ότι αφορά τα φώτα LED, άλλες ζάντες και διαφορετικά πίσω φώτα. Παράλληλα δίνει και μια πρώτη αίσθηση για την κουπέ εκδοχή του Kodiaq, που προορίζεται, αρχικά τουλάχιστον, αποκλειστικά για την Κίνα.
Παρόλο πάντως που το Vision E είναι ελάχιστα πιο μικρό από τη ναυαρχίδα των SUV της Skoda, το Kodiaq, οι χώροι του είναι ακόμα πιο μεγάλοι, χάρη στο μεγαλύτερο του μεταξόνιο, την απουσία κεντρικού τούνελ καθώς και λόγω των πολύ μικρών προβόλων του.
Τα παραπάνω είναι βέβαια εφικτά και λόγω των μικρών διαστάσεων των δύο συνολικά ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 306 ίππους, εξασφαλίζουν μια τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα και αυτονομία που μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 500 χιλιόμετρα, με τις μεταβλητής χωρητικότητας μπαταρίες που έχει προαναγγείλει ο όμιλος της Volkswagen.
Το Vision E διαθέτει παράλληλα και δυνατότητες αυτόνομου αυτοκινήτου επιπέδου 3, κάτι που στην πράξη σημαίνει πως μπορεί να κινείται μεν χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού κάτω από προϋποθέσεις, αλλά ο τελευταίος πρέπει να είναι παρών και να επεμβαίνει όταν χρειάζεται.