ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο Renault Megane RS έχει τουλάχιστον 280 άλογα από 1.800 κυβικά

To καινούργιο Renault Megane RS έχει τουλάχιστον 280 άλογα από 1.800 κυβικά

Η κορυφαία σπορ έκδοση του νέου Renault Megane παρουσιάστηκε επίσημα, μετά από μια μεγάλη περίοδο αναμονής, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, έχοντας να επιδείξει μια εντυπωσιακή εμφάνιση και ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Με πρώτο και καλύτερο τον καινούργιο τετρακύλινδρο των 1.800 κυβικών, που προέρχεται από το κορυφαίο σπορ μοντέλο των Γάλλων την επίσης ολoκαίνουργια Alpine A110 και με τη βοήθεια φυσικά turbo αποδίδει 280 ίππους. Οι οποίοι εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε λιγότερα από 6,0 δεύτερα, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως σε ένα περίπου χρόνο, προς τα τέλη του 2018, αναμένεται και η ακόμα πιο ισχυρή έκδοση Trophy. H οποία θα αποδίδει 300 ίππους και αναμένεται να διεκδικήσει εκ νέου τον τίτλο του πιο γρήγορου προσθιοκίνητου μοντέλου στο διάσημο Nürburgring, τον οποίο κάποια στιγμή κατείχε η προηγούμενη γενιά.

Σε αυτήν του την προσπάθεια θα βοηθήσουν και τα άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που διαθέτει το Megane RS και κυρίως η ενεργητική τετραδιεύθυνση 4Control -η Renault θεωρεί πως στο Nürburgring θα αποτελεί το βασικό του πλεονέκτημα έναντι των άμεσων ανταγωνιστών του, όπως το Ford Focus RS, το Honda Civic Type-R, το Seat Leon Cupra R και το VW Golf R.

H ενεργητική τετραδιεύθυνση, που συνδυάζεται και με τις δύο διαθέσιμες ρυθμίσεις ανάρτησης, τις Sport και Cup, επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίψουν έως και κατά 2,7 μοίρες προκειμένου να αυξάνεται η σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Από κει και πέρα υπάρχει Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις, ενώ το Multi-Change Down εξασφαλίζει γρήγορα κατεβάσματα σχέσεων κατά την επιβράδυνση.

Το κιβώτιο είναι είτε χειροκίνητο 6άρι είτε αυτόματο διπλού συμπλέκτη -το τελευταίο συνδυάζεται με ειδικά paddles για ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές- ενώ η έκδοση Cup έχει και μπλοκέ διαφορικό (μηχανικό Torsen). Ενδιαφέρον είναι πως υπάρχει κλασικό χειρόφρενο και όχι ηλεκτρικό.

RENAULT MEGANE RS 2018 12a

Σπορ αέρας και στο εσωτερικό του νέου Megane RS, στην κεντρική οθόνη του οποίου μπορούν να προβληθούν και δεδομένα αναφορικά με τις επιδόσεις του οδηγού του. Πηγή: Renault

Το Megane RS είναι μεγαλύτερο κατά συνολικά 105 χιλιοστά σε σχέση με τις πιο ταπεινές εκδόσεις -η αύξηση οφείλεται κυρίως στους διαφορετικούς του προφυλακτήρες με τα τριπλά LED ημέρας μπροστά. Χαρακτηριστικές είναι και οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε συνδυασμό με τη διαφοροποιημένη μάσκα, το αεροδυναμικό πακέτο ολοκληρώνει ο πίσω διαχύτης αλά F1, ενώ οι ζάντες είναι 18 ή 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό, που φυσικά διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και εξυπηρέτησης, υπάρχουν και οι πάντα απαραίτητες λεπτομέρειες που τονίζουν τον σπορ προσανατολισμό του μοντέλου, σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο RS Monitor. Που συνδυάζεται με το R-Link και έχει τη δυνατότητα να προβάλει δεδομένα για την απόδοση του οδηγού. Ο οποίος μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά τεσσάρων προγραμμάτων, τα Comfort, Normal, Sport και Race.