ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To ολοκαίνουργιο VW Polo είναι μοντέρνο, ποιοτικό και ιδιαίτερα άνετο

To ολοκαίνουργιο VW Polo είναι μοντέρνο, ποιοτικό και ιδιαίτερα άνετο

Το Polo μπορεί να μην ήταν ποτέ το πλέον προβεβλημένο μοντέλο στη γκάμα της Volkswagen, είναι όμως ένα από τα βαριά χαρτιά της κατηγορίας του και στην 6η αισίως γενιά του που μόλις παρουσιάστηκε θέλει και να την αναβαθμίσει, επαυξάνοντας την τάση που ήδη επικρατεί.

Και μιας και η αναβάθμιση ξεκινά από τη βάση η επιλογή των μηχανικών της Volkswagen ήταν η έκδοση Α0 του γνωστού μεταβλητού πλαισίου MQB της μάρκας, στο οποίο βασίζονται όλα τα μοντέλα της των αμέσως μεγαλύτερων κατηγοριών. Από τα Golf και Passat μέχρι το Tiguan.

Αυτό στην πράξη έδωσε τη δυνατότητα για μια γενναία αύξηση των διαστάσεων της 6ης και αποκλειστικά πεντάθυρης γενιάς του Polo, που σε σχέση με την προηγούμενη μεγάλωσε κατά 81 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4,053 μέτρα, κέρδισε σημαντικά σε πλάτος και έχασε ελάχιστα ως προς το ύψος. Μάλιστα όλα αυτά υλοποιήθηκαν χωρίς την αύξηση του συνολικού βάρους,

Η διαφοροποίηση των αναλογιών ήταν ένα καλό έναυσμα για τους σχεδιαστές της μάρκας να του προσδώσουν και μια πιο σύγχρονη, χαρακτηριστική και δυναμική εικόνα. Από όποια πλευρά και αν το δεις, αλλά κυρίως από την εμπρός με την πιο εμφατική μάσκα. Παράλληλα τους έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουν και ένα εσωτερικό που από πλευράς χώρων είναι από τα πλέον άνετα της κλάσης των υπερ- μίνι και μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αυτά μικρών- μεσαίων μοντέλων. Ειδικά στο πίσω κάθισμα. Φυσικά αυτό δεν έγινε χωρίς την επίσης σημαντική αύξηση του μεταξονίου στα 2.548 χιλιοστά (+92 σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ενώ απόλυτα ενδεικτικό για τα παραπάνω είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ. Το οποίο με 351 λίτρα (από 280) είναι κορυφαίο για την κατηγορία και όχι μόνο και είναι ίδιο με αυτό της 5ης γενιάς του Golf, που κατασκευαζόταν μέχρι και το 2009, ενώ σε σχέση με την τρέχουσα 7η υπολείπεται μόνο κατά 29 λίτρα.

Οι χώροι είναι όμως ο ένας τομέας αναβάθμισης, καθώς το εσωτερικό του Polo θυμίζει πιο μεγάλο και πιο ακριβό μοντέλο τόσο σε ότι αφορά τη σχεδίαση όσο και με τον εξοπλισμό με τον οποίο συνδυάζεται.

Σύγχρονες λοιπόν γραμμές, με σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης -8 διαφορετικά τα χρώματα των διακοσμητικών στο ταμπλό- που δημιουργούν μια μοντέρνα και νεανική εικόνα ανατρέποντας το μέχρι τώρα συντηρητικό στυλ. Παράλληλα η οθόνη αφής, το μέγεθός της κυμαίνεται από 6,5 έως και 8,0 ίντσες και η απόκρισή της, όπως διαπιστώσαμε, είναι ιδιαίτερα γρήγορη, αποτελεί την οπτική συνέχεια του πίνακα οργάνων. Ο οποίος είναι ευανάγνωστος και λειτουργικός, ενώ για πρώτη φορά στην κατηγορία μπορεί να είναι και ψηφιακός. Πρόκειται μάλιστα για τη δεύτερη γενιά του, η οποία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε όλο τον όμιλο Volkswagen στο Polo.

To οποίο φυσικά και όλες τις δυνατότητες και τρόπους διασύνδεσης smartphones διαθέτει, μαζί με ασύρματη φόρτιση και ενίσχυση του σήματος με τη χρήση της εξωτερικής κεραίας και με όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης της μάρκας μπορεί να εξοπλιστεί -μεταξύ αυτών και το ACC (Adaptive Cruise Control), το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητα που είναι γνωστό από το πιο μεγάλα μοντέλα της μάρκας. Στάνταρ παντού είναι το Front Assist με το City Emergency Braking -σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με αυτόματο φρενάτισμα- και όταν λέμε παντού εννοούμε και στα τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Trendline, Comfortline και Highline, που διαφοροποιούνται μεταξύ τους και οπτικά. Αυτό ισχύει και για την ειδική έκδοση Beats, η οποία είναι επιπρόσθετα εξοπλισμένη με ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα 300 Watt -άλλη μια τάση που καθιερώθηκε πρόσφατα στη συγκεκριμένη κατηγορία- της αμερικάνικης beats. Επιπλέον υπάρχουν και 5 επιπλέον πακέτα εξοπλισμού, το καθένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα Decor, Style, Sport και Black, καθώς και το κορυφαίο σπορ R-Line που διαφοροποιείται και έντονα οπτικά, τόσο εντός όσο και εκτός.

VW POLO 2018 13a

Συντηρητική προσέγγιση τέλος για το εσωτερικό του νέου Polo, που πλέον έχει, πέρα από την ποιότητα, πολύ χρώμα, μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης και μεγάλη δόση υψηλής τεχνολογίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος στην κατηγορίας των υπερ- μίνι, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο του ομίλου της Volkswagen χρησιμοποιείται η δεύτερη γενιά του. Πηγή: Volkswagen

H γκάμα των κινητήρων του νέου VW Polo αποτελείται από σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Τα πρώτα ξεκινούν από τα 1.000 κυβικά και τους 3 κυλίνδρους, με το εισαγωγικό να είναι ατμοσφαιρικό και να αποδίδει 75 ίππους. Ακολουθούν οι δύο εκδόσεις του πολύ καλού turbo 1.0 TSI, με 95 και 115 ίππους, με την πρώτη, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Polo στη Γερμανία, να κινεί με άνεση τα περίπου 1.150 κιλά του, να είναι ελαστική από χαμηλά, να συνδυάζεται καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων -το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων είναι διαθέσιμο με επιπλέον χρέωση- και να εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 10,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ ώρα).

Αν μάλιστα ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσής του θα μπορέσει να κινηθεί με αρκετά υψηλές μέσες ταχύτητες τόσο στις εθνικές οδούς όσο και στους δευτερεύοντες δρόμους. Και αυτό γιατί το νέο Polo είναι σαφώς πιο σπορτίφ, άμεσο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του σε σχέση με τον προκάτοχό του, κάτι που πρέπει επίσης να αποδοθεί στη χρήση του πλαισίου MQB, που είναι σημαντικά πιο άκαμπτο σε σχέση με το προηγούμενο.

Κορυφαίος προς το παρόν κινητήρας βενζίνης είναι ο TSI των 1.500 κυβικών με τους 150 ίππους, τις πολύ καλές επιδόσεις και το σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων για χάρη της οικονομίας, ενώ σε περίπου ένα χρόνο ο χαρακτηρισμός αυτός θα ανήκει στο σύνολο των 2.000 κυβικών και των 200 ίππων του αναμενόμενου Polo GTI.

Οι δύο diesel, που πείθουν όπως είδαμε τόσο με την απόκρισή τους από χαμηλά όσο και με την οικονομία τους, είναι οι εκδόσεις των 80 και των 95 ίππων του TDI των 1.600 κυβικών, που θα προστεθούν στη γκάμα προς τα τέλη του έτους. Το ίδιο θα συμβεί και για τον 1.0 των 115 ίππων, το μεγαλύτερο 1.5 καθώς και τον 1.0 TGI. Την έκδοση του φυσικού αερίου με τους 90 ίππους -η VW πιστεύει πολύ στο συγκεκριμένο καύσιμο και καλά κάνει- που είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στο υπερ- μίνι της Volkswagen και διακρίνεται για τα εξαιρετικά χαμηλά λειτουργικά της έξοδα.

Το νέο, αναβαθμισμένο και ιδιαίτερα άνετο VW Polo, που μπορεί να παίξει κάλλιστα και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας, θα είναι στην Ελλάδα σε περίπου ένα μήνα και σε τιμές που δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί αλλά δεν θα διαφοροποιούνται αισθητά, στις περισσότερες από τις εκδόσεις, από αυτές του προκατόχου του. Με βάση αυτήν την προσέγγιση η εισαγωγική έκδοσή του των 75 ίππων -όπως προαναφέραμε το νέο Polo είναι αποκλειστικά 5θυρο- με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό θα ξεκινά ενδεικτικά από τις 12.800 ευρώ.