ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Sayer της Jaguar είναι το τιμόνι του μέλλοντος και θα είναι προσωπικός βοηθός

To Sayer της Jaguar είναι το τιμόνι του μέλλοντος και θα είναι προσωπικός βοηθός

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι βέβαιο πως είναι η αυτόνομη οδήγηση και αυτό που μένει να ξεκαθαρίσει τα επόμενα χρόνια είναι το πότε ακριβώς θα αρχίσει να επικρατεί σε ευρεία κλίμακα. Το οποίο βέβαια είναι θέμα τεχνολογίας, κόστους αλλά και επίλυσης ζητημάτων νομικής φύσης.

Μέχρι τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να προετοιμαστούν για τη νέα εποχή, βουτώντας σε κάποιο βαθμό και σε άγνωστα νερά, μιας και ακόμα μόνο εικασίες μπορεί να κάνει κανείς σχετικά με τις τάσεις που θα επικρατήσουν και τις ανάγκες που θα προκύψουν. Στα πλαίσια αυτής της αναζήτησης λοιπόν για τον τρόπο μετακίνησης από το 2040 και μετά η Jaguar παρουσίασε σε μια έκθεση τεχνολογίας του University of Arts του Λονδίνου το Sayer, που πέρα από όλα τα άλλα θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και έργο τέχνης.

Για το σχεδιασμό του η Βρετανική εταιρεία ξεκίνησε από το δεδομένο πως στο μέλλον οι άνθρωποι δεν θα είναι ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου, αλλά χρήστες οχημάτων ανάλογα με τις ανάγκες τους. Το μόνο στοιχείο του αυτοκινήτου που θα έχουν στην κατοχή τους θα είναι ένα «τιμόνι» σαν το Sayer, το οποίο θα μπορεί να είναι για παράδειγμα η ταυτότητα μέλους σε ένα κλαμπ παροχής υπηρεσιών. Το οποίο κλαμπ θα παρέχει στο μέλος του είτε ένα συγκεκριμένο όχημα που για μια περίοδο θα το χρησιμοποιεί αποκλειστικά είτε ένα που θα χρησιμοποιείται και από άλλους.

To Sayer δεν θα είναι βέβαια τιμόνι με τη σημερινή έννοια, αλλά στην ουσία ένας προσωπικός βοηθός που θα αναλαμβάνει διάφορες αποστολές. Για παράδειγμα τη διαχείριση ραντεβού, την ρύθμιση έλευσης του αυτοκινήτου, τη διαδρομή που θα ακολουθηθεί, τα σημεία ενδεχόμενα που θα θελήσει ο οδηγός να αναλάβει ο ίδιος τον έλεγχο του οχήματος, ακόμα και την ώρα που θα ξυπνήσει. Φυσικά όλα τα παραπάνω θα γίνονται από την άνεση του σπιτιού του χρήστη με φωνητικό έλεγχο και βέβαια μέσω σύνδεσης στο internet.

Το φουτουριστικό τιμόνι της Jaguar, που πράγματι μοιάζει με έργο τέχνης, είναι κατασκευασμένο από γυαλισμένο αλουμίνιο, ενώ «νονός» του είναι ένας από τους πιο διάσημους σχεδιαστές από το παρελθόν της βρετανικής μάρκας, ο Malcolm Sayer, που από το 1951 έως το 1970 έβαλε την υπογραφή του, μεταξύ άλλων, στη θρυλική E-Type και τα αγωνιστικά C και D-Type του Le Mans.