Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι ζάντες από ανθρακονήματα της Porsche 911 turbo Exclusive;
Η Porsche πέρα από πολύ καλά σπορ μοντέλα διαθέτει και εξαιρετικό τμήμα μάρκετινγκ, με αποτέλεσμα και οι ειδικές εκδόσεις των αυτοκινήτων της να πωλούνται σα ζεστό ψωμί και τα εξτρά να είναι εξαιρετικά δημοφιλή, παρά τις υψηλότατες τιμές τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα και για τα δύο η σπέσιαλ 911 turbo Exclusive, η πιο ισχυρή turbο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, η πιο γρήγορη, η πιο καλά εξοπλισμένη και αυτή με τα πιο high tech στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού. Όπως για παράδειγμα οι ζάντες των 20 ιντσών της, οι οποίες όχι μόνο είναι από ανθρακόνημα αλλά είναι κατασκευασμένες με μια ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνική, με αποτέλεσμα η Porsche να είναι η πρώτη παγκοσμίως που διαθέτει ζάντες κατασκευασμένες από πλέγμα ανθρακονημάτων για αυτοκίνητο παραγωγής.
Σύμφωνα με τους εξειδικευμένους μηχανικούς της γερμσνικής εταιρείας οι συγκεκριμένες ζάντες είναι εως και 20% πιο ελαφριές άπό τις αντίστοιχες αλουμινένιες και 20% πιο ανθεκτικές, Το ότι είναι λιγότερο βαριές βελτιώνει, λόγω της μείωσης του φερόμενου βάρους της ανάρτησης, τόσο την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης όσο και τα συνολικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Από την άλλη η αυξημένη αντοχή τους βοηθά στην απορρόφηση των δυνάμεων που αναπτύσσσονται και αυξάνει και την τελική ταχύτητα που επιτυγχάνει η top 911.
Όσο για τη διαδικασία της κατασκευής είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, μιας και περιλαμβάνει την κοπή και συναρμολόγηση περισσοτέρων από 200 μεμονωμένων εξαρτημάτων της κορυφαίας ποιότητας ανθρακονήματος που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μόλις ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση του τροχού εμποτίζεται με ρητίνη και ακολουθεί μία πρώτη διαδικασία σκλήρυνσής του, με την επίδραση υψηλών πιέσεων και θερμοκρασιών.
Για την κατασκευή μιας ζάντας 20 ιντσών της 911 turbo Exclusive απαιτούνται 18 χιλιόμετρα ανθρακονημάτων και μια πολύπλοκη διαδικασία παραγωγής, που χρησιμοποιείται πρώτη φορά από μαζικό κατασκευαστή. Πηγή: Porsche
Η διαδικασία κατασκευής ολοκληρώνεται με μια μεγάλης διάρκειας ψύξη του, ενώ ακολουθεί αυτή του φινιρίσματος με λάκα, προκειμένου να αποκτήσει την γυαλάδα που βλέπουμε στις φωτογραφίες.
Η Porsche λέει πως είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η παραπάνω διαδικασία από εταιρεία μαζικής παραγωγής. Παράλληλα υποστηρίζει πως κάθε τροχός αποτελείται από 18(!) χιλιόμετρα ανθρακονημάτων ή περίπου 8 τετραγωνικά μέτρα.
Οι συγκεκριμένες ζάντες που χρεώνονται επιπλέον ακόμα και στην 911 turbo Exclusive κοστίζουν ως σετ στη Γερμανία 15.232 ευρώ. Περισσότερο από ένα καλό μικρό αυτοκίνητο δηλαδή, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα άλλο νούμερο: τα 20 εκατομμύρια χιλιόμετρα των δοκιμών τους κατά τη διάρκεια της εξέλιξής τους.