ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To BMW Z4 Concept προλογίζει τη νέα Z4 που θα έχει πολλά κοινά με την Toyota Supra

To BMW Z4 Concept προλογίζει τη νέα Z4 που θα έχει πολλά κοινά με την Toyota Supra

Το νέο ρόουντστερ της BMW, η καινούργια γενιά της Z4, θα παρουσιαστεί μεν επίσημα του χρόνου, το 2018, αλλά η γερμανική εταιρεία το προλογίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό με το Z4 Concept που παρουσίασε στο Pebble Beach Concours d' Elegance.

To πρωτότυπο αυτό λοιπόν δεν θα διαφέρει και πολύ από το μοντέλο παραγωγής, γεγονός που θα καταστήσει το τελευταίο εξίσου ενδιαφέρον με το concept, που διαφοροροποιείται από τις μάλλον βαριές γραμμές της τρέχουσας Ζ4. Έτσι ναι μεν θα υπάρχουν οι κλασικές αναλογίες ενός ρόουντστερ, αλλά το καπό δεν θα είναι πια τόσο μακρύ και οι πρόβολοι ακόμα πιο μικροί. Επιπρόσθετα ο οδηγός και κατά συνέπεια και ο συνοδηγός θα κάθονται πιο κοντά προς το κέντρο του αυτοκινήτου, γεγονός που αφενός τονίζει αισθητικά το σπορ χαρακτήρα και αφετέρου αυξάνει το επίπεδο άνεσής τους, μιας και δεν θα βρίσκονται τόσο κοντά στον πίσω άξονα.

Το εσωτερικό θα είναι πιο μεγάλο και πιο high tech σε σχέση με τη Ζ4 που γνωρίζουμε, με νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ακριβώς δίπλα του θα υπάρχει μια μεγάλη οθόνη στην οποία θα προβάλλονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες -για το σύστημα infotanment και όχι μόνο. Διαθέσιμο θα είναι και HUD (Head Up Display), ενώ τα μπουτόν θα είναι ελάχιστα.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η BMW επιστρέφει στις ρίζες της αφήνοντας στην άκρη τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή και προτιμώντας την κλασική επιλογή για ρόουντσερ, αυτή της μαλακής. Κάτι που βέβαια μειώνει και το βάρος, που συνολικά δεν θα ξεπερνά τα 1.400 κιλά, αλλά χαμηλώνει και το κέντρο βάρους, που έχει θετικό αντίκτυπο κα στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Όπως άλλωστε και η υιοθέτηση της ανάρτησης των M3 και M4, ενώ οι διαθέσιμοι κινητήρες θα ξεκινούν από τους 4 κυλίνδρους και τα 2.000 κυβικά. Ο βασικός της s20i θα έχει 184 ίππους, ενώ η s30i θα έχει ένα καινούργιο δίλιτρο σύνολο που θα αποδίδει 252 ίππους. Μια καθαρόαιμη έκδοση Μ δεν είναι ακόμα επιβεβαιωμένη αλλά είναι πολύ πιθανή, ενώ αντίθετα σίγουρη είναι η παρουσία στη γκάμα της Z4 M40i, με τον 6κύλινδρο των 3.000 κυβικών και των 360 ίππων.

Το πλαίσιο που θα χρησιμοπoιείται στην καινούργια Z4 έχει εξελιχθεί από κοινού με την Toyota και θα είναι αυτό που θα βρει εφαρμογή και στη επανέκδοση της θρυλικής Supra, η οποία θα είναι διαθέσιμη μόνο ως κουπέ. Τόσο η Toyota Supra όσο και η BMW Z4 θα κατασκευάζονται, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, παράλληλα από την Magna Steyr στην Αυστρία.