O 1.600 diesel του Honda Civic είναι πλέον από τους πιο καθαρούς στον κόσμο
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.600 κυβικών της Honda συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων συνόλων της κατηγορίας του. Η ιαπωνική εταιρεία όμως προκειμένου να τον τοποθετήσει και στη νέα, ιδιαίτερα φιλόδοξη γενιά του Civic και κυρίως να τον προσαρμόσει στα νέα δεδομένα απο πλευράς εκπομπών ρύπων τον ανανέωσε ριζικά.
Έτσι πλέον διαθέτει πιστόνια από νέο κράμα προκειμένου να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά, ενώ αντίστοιχα τα χιτώνια των κυλίνδρων είναι ειδικά μελετημένα και κατασκευασμένα προκειμένου να περιορίζονται οι εσωτερικές τριβές.Από κει και πέρα χρησιμοποιεί το ίδιο εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου της Bosch καθώς και ένας μικρός, υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστής.
Την ίδια στιγμή ένας ελαφρύς στροφαλοφόρος υψηλής αντοχής και χρήση αλουμινίου στο μπλοκ έχουν ελαχιστοποιήσει το βάρος του. Κι αυτό παρά την προσθήκη ενισχύσεων στους κυλίνδρους προκειμένου να αυξηθεί η ακαμψία του κινητήρα και να βελτιωθεί ακόμα πιο πολύ η πολιτισμένη του λειτουργία.
Το σημαντικό σε αυτή τη διαδικασία ανανέωσης του κινητήρα diesel των 1.600 κυβικών της Honda είναι πως θα πάρει έγκριση με βάση το νέο κύκλο δοκιμών WLTP. Ο οποίος θα ισχύσει από φέτος και θα είναι πολύ πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες σε σχέση με τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC).
Οι αλλαγές πάντως που έκανε η Honda στον τετρακύλινδρο αυτό καθ΄αυτό αλλά και στο σύστημα εξαγωγής του έπιασαν τόπο μιας και οι νέες προδιαγραφές τον φέρνουν να έχει μέση κατανάλωση της τάξης των 3,7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 μόλις 99 γραμμαρίων το χιλιόμετρο -τιμές εξαιρετικές. Οι οποίες μάλιστα επιτυγχάνονται χωρίς μεταβολές στην απόδοσή του, η οποία παραμένει στους 120 ίππους και τα 300 Nm.
Ο ανανεωμένος τετρακύλινδρος diesel των 1.6 λίτρων της Honda θα είναι διαθέσιμος στο καινούργιο Civic από τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ θα ακολουθήσουν και τα άλλα μοντέλα της μάρκας στα οποία τοποθετείται.
Ο ανανεωμένος diesel των 1.600 κυβικών της Honda θα πάρει έγκριση με βάση το νέο, πιο αυστηρό και πιο κοντά στην πραγματικότητα κύκλο ελέγχου WLTP. Με βάση τις νέες προδιαγραφές είναι από τα πιο καθαρά σύνολα της κατηγορίας του και όχι μόνο. Πηγή: Honda.