ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι Κινέζοι θα ενδιαφερθούν για τη Fiat και την Chrysler;

Είναι γεγονός πως ο ιταλο- αμερικάνικος όμιλος FCA (Fiat Chrysler Automobiles) δεν περνά και τις καλύτερες του ημέρες τους τελευταίους μήνες και ίσως η λύση στα οικονομικά του προβλήματα να είναι όντως οι φήμες που ακούγονται τον τελευταίο καιρό.

Τις οποίες είναι βέβαιο ότι τις επικροτεί και ο ισχυρός άντρας του ομίλου Sergio Marchionne, ο οποίος αφού εξάντλησε όλες τις δυνατότητες στις ΗΠΑ με την Chrysler και από τη στιγμή που εδώ και δύο χρόνια δεν υπάρχει άλλη σοβαρή πρόταση δεν θα έλεγε όχι στην ένταξη της FCA κάτω από έναν ισχυρό κινεζικό όμιλο.

Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με τις φήμες που αναζωπυρώθηκαν τις τελευταίες μέρες ο Marchionne αναζητά μια ενδιαφέρουσα προσφορά από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Για παράδειγμα από την Guangzhou, από την Dongfeng στην οποία ανήκει το 14% του ομίλου της PSA, από την Great Wall ή από την Geely. Ειδικά η τελευταία έχει να επιδείξει ιδιαίτερα επιτυχημένες συνεργασίες στην Ευρώπη, όπως με τη Volvo, τη London Taxi και πρόσφατα και με τη Lotus, αλλά και με την Proton.

Το ερώτημα είναι βέβαια τι θα εξασφαλίσει η κινέζικη εταιρεία που θα αποκτήσει τόσο τη Fiat όσο και την Chrysler -φυσικά με την υποστήριξη και της κυβέρνησής τους.

Το πρώτο είναι η δυνατότητα εισόδου στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, που με την εξαγορά θα γινόταν πολύ εύκολα, μιας και ο ιταλο- αμερικανικός όμιλος διαθέτει ούτε λίγο ούτε πολύ 2.600 σημεία πώλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες και μόνο. Το δεύτερο είναι η απόκτηση πρόσβασης και στη συνέχεια η μεταφορά τεχνολογίας, σε όλους σχεδόν τους τομείς, από την παραγωγή και την τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι τις αναρτήσεις και την ηλεκτροκίνηση. Και εδώ η FCA είναι ένα ιδιαίτερα υπολογίσιμο μέγεθος, με 162 εργοστάσια και με 87 κέντρα R&D (Έρευνας και Εξέλιξης) (R&D) ανά τον κόσμο.

Πάντως μια ενδεχόμενη εξαγορά της Fiat και της Chrysler από Κινέζους θα μπορούσε να επιφέρει και ανακατατάξεις εντός ομίλου. Με την πώληση π.χ. της Alfa Romeo και της Maserati ή με την αναγέννηση της Lancia. Ειδικά το τελευταίο θα περίμενε κανείς να το έχει ήδη κάνει η FCA, από τη στιγμή που όλοι ψάχνουν να εντάξουν στη γκάμα τους μια μάρκα πολυτελείας -είτε εξαγοράζοντας είτε δημιουργώντας τη- και η Lancia αναμφίβολα διαθέτει το συγκεκριμένο status...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης