ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Opel οριστικά στην PSA και δημιουργία του 2ου μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου

H Opel οριστικά στην PSA και δημιουργία του 2ου μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου

Χρειάστηκαν αρκετοί μήνες διαπραγματεύσεων και μελέτης κυρίως σημαντικών τεχνικών θεμάτων -είναι βέβαιο πως τέθηκαν και αρκετά ζητήματα πολιτικής φύσης που έχουν να κάνουν με το μέλλον των εργοστασίων και των εργαζομένων στη Γερμανία- προκειμένου να ολοκληρωθεί και επίσημα η προ-αναγγελθείσα εξαγορά της Opel από το γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles και πλέο Opel και Vauxhall).

Με την επισημοποίηση της συμφωνίας αφενός δημιουργείται ο δεύτερος μεγαλύτερος ευρωπαϊκός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών με μερίδιο αγοράς της τάξης του 17% -μεγαλύτερος είναι μόνο αυτός της Volkswagen- και αφετέρου κλείνει για την Opel, αλλά και τη Vauxhall που δραστηριοποιείται στη Μεγάλη Βρετανία, το μεγαλύτερο μέρος της μέχρι τώρα ιστορίας της.

Και αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία ήταν για 88 ολόκληρα χρόνια, από το 1929(!), μέλος του ομίλου της General Motors. Τότε οι υπεύθυνοι της αμερικάνικης πολυεθνικής είχαν εντυπωσιαστεί από τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής της, είχαν αποκτήσει αρχικά το 80% της, το οποίο και έκαναν 100% μέχρι τα 1931.

Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του νέου επικεφαλής της Opel Michael Lohscheller, ο οποίος είπε πως «πρόκειται για μία ιστορική ημέρα. Σήμερα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρίας. Θα συνεχίσουμε να παράγουμε τεχνολογία "Made in Germany" διαθέσιμη για όλους».

Μετά τις υπογραφές έγιναν, όπως αναμενόταν άλλωστε και αρκετές, σημαντικές αλλαγές στα υψηλά κλιμάκια της γερμανικής εταιρείας, μιας και στο διοικητικό της συμβούλιο τοποθετήθηκαν 4 νέα μέλη. Μεταξύ αυτών που αποχώρησαν και ο πρώην πλέον διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Karl-Thomas Neumann, ο οποίος ήταν πρωτεργάτης και υπέρμαχος της συμφωνίας από την πλευρά της Opel.

Η νέα εποχή για το νέο όμιλο της PSA βρίσκει την τελευταία σε μια φάση αναδιάρθρωσης της γκάμας της. Έτσι μετά το μικρό της SUV, το Crossland X, ξεκινά την εμπορική του πορεία και το μεγαλύτερο Grandland X, ενώ ήδη έχει αρχίσει η διαδικασία εξέλιξης του διαδόχου του best seller της Corsa.

Το νέο Corsa αναμένεται να παρουσιαστεί το 2019 και θα βασίζεται στο best seller της Peugeot, το 208, ενώ αυτή θα είναι η λογική όλων των καινούργιων μοντέλων της Opel από εδώ και στο εξής: θα έχουν πολλά κοινά σημεία σε ότι αφορά πλαίσιο, κινητήρες και αναρτήσεις με αντίστοιχα μοντέλα των Peugeot και Citroen. Άλλωστε ένας από τους λόγους που οι Γάλλοι προχώρησαν στην εξαγορά της ήταν και οι οικονομίες κλίμακας.

Μέσα στις επόμενες 100 ημέρες, το νέο ΔΣ της γερμανικής εταιρείας θα εκπονήσει ένα πλάνο για το μέλλον της Opel, η οποία έχει σαν στόχο να επιστρέψει το 2020 στην κερδοφορία και να αυξήσει, έως το 2026, τα περιθώρια κέρδους της στο 6%. Ακριβώς λόγω της χρήσης κοινών στοιχείων με τα γαλλικά μοντέλα που προαναφέραμε.