Η Mercedes δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στους κινητήρες πετρελαίου
Τον τελευταίο καιρό οι κινητήρες πετρελαίου βρίσκονται συνεχώς στο προσκήνιο και συνδέονται, αδίκως στις περισσότερες των περιπτώσεων, με τα περισσότερα δεινά που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο. Για τη στοχοποίησή τους σαφώς και φέρουν ευθύνη και μάλιστα μεγάλη, οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ από την άλλη είναι βέβαιο πως για το άμεσο μέλλον η παρουσία τους είναι δεδομένη και επιβεβλημένη. Λόγω και των όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, μιας και εμφανίζουν πολύ χαμηλές τιμές για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Σε αυτή τη λογική κινούνται και οι πρόσφατες δηλώσεις του ισχυρού άντρα του ομίλου Daimler, στον οποίο ανήκει και η Mercedes, Dieter Zetsche, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά «αξίζει να στηρίξουμε τους κινητήρες πετρελαίου. Είμαστε πεπεισμένοι, όπως και η υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία, ότι οδεύουμε προς την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι όμως αυτό να συμβεί, η περεταίρω μείωση του διοξειδίου του άνθρακα θα γίνει μέσω των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και εδώ οι πετρελαιοκινητήρες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο».
Το πρώτο βήμα στήριξης των diesel από την πλευρά της γερμανικής εταιρείας είναι η απόφασή της να προχωρήσει σε εθελούσια «ανάκληση» 3 εκατομμυρίων πετρελαιοκίνητων μοντέλων της στην Ευρώπη, προκειμένου να γίνουν αναβαθμίσεις στο λογισμικό τους. Η κίνηση αυτή θα ολοκληρωθεί μέσα σε 18 μήνες και θα κοστίσει περσσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ κάνει σαφές πως θα πρέπει να γίνουν τα σωστά βήματα και οι κατάλληλες κινήσεις προκειμένου οι συγκεκριμένοι κινητήρες να κινούνται μέσα σα αποδεκτά πλαίσια επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα ο Zetsche αρνήθηκε την ύπαρξη συνομιλιών τύπου καρτέλ λέγοντας με νόημα πως «η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αυτή την στιγμή στα πρωτοσέλιδα όλου του κόσμου. Και όχι για καλό λόγο. Γνωρίζω ότι όλοι θέλουν διαφάνεια αυτή την στιγμή αλλά δεν μπορώ να σχολιάζω φήμες».
Ο Dieter Zetsche, επικεφαλής του ομίλου Daimler στον οποίο ανήκει και η Mercedes, γνωρίζει πως η παρουσία των κινητήρων πετρελαίου στο μέλλον και όχι μόνο το άμεσο είναι επιβεβλημένη και γι αυτό έκανε σαφή τη στήριξη της γερμανικής εταιρείας στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Πηγή: Daimler