H Rolls Royce θεωρεί τη νέα Phantom το απόλυτο αντικείμενο πολυτελείας στον κόσμο
Όταν το προηγούμενο μοντέλο είχε παρουσιαστεί το 2003 και όταν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θεωρούνται συνώνυμα της πολυτέλειας και της χλιδής είναι λογικό και αναμενόμενο η νέα ναυαρχίδα της Rolls Royce, η υπ’ αριθμόν 8 Phantom, να παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Αισθητικά οι γιγαντιαίες διαστάσεις έχουν διατηρηθεί, ενώ η εμφάνιση, που υιοθετεί κάποια στοιχεία από το πρωτότυπο 103EX, έχει εκσυγχρονιστεί τόσο όσο αντέχει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Έτσι η παραδοσιακή αναλογία του 2:1 στο προφίλ εξακολουθεί να υφίσταται, το πίσω μέρος είναι πλέον σαφώς πιο κομψό, ενώ η μάσκα έχει γίνει ακόμα πιο μεγάλη και εντυπωσιακή. Δεν έχει μόνο αυξηθεί το πλάτος αλλά και το ύψος της, με αποτέλεσμα η Emily να βλέπει τα άλλα, τα πιο ταπεινά αυτοκίνητα, από 10 χιλιοστά πιο ψηλά, ενώ πλέον υπάρχει και οπτική, μέσω χρωμιωμένων διακοσμητικών, σύνδεσή της με το παρμπρίζ και το περίγραμμα των παραθύρων. Όσο για τις ζάντες είναι θηριώδεις, συγκεκριμένα 22 ιντσών, προκειμένου να ταιριάζουν οπτικά με το king size -κυριολεκτικά και μεταφορικά- αμάξωμα.
Κάτω από το τελευταίο, που θυμίζει κινούμενο πύργο, τα πάντα είναι καινούργια. Από το φουλ αλουμινένιο πλαίσιο, μέχρι τις πνευματικές αναρτήσεις, ενώ οι μηχανικοί της βρετανικής μάρκας έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην ηχομόνωση της καμπίνας. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποίησαν επιπλέον 130 κιλά ηχομονωτικών υλικών, ενώ σύμφωνα με τη Rolls Royce το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα στο εσωτερικό είναι μειωμένο κατά 10% σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Το εσωτερικό -οι πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά δίνουν και πάλι το παρόν- είναι ανανεωμένο, αλλά και πάλι χωρίς να απομακρύνεται από την παράδοση της μάρκας. Το συβαρίτικο περιβάλλον διαμορφώνεται από τη νέα προσέγγιση του ταμπλό που η βρετανική μάρκα ονομάζει Gallery. Ίσως γιατί μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και έργο τέχνης μπροστά από τη θέση του συνοδηγού.
Τα πάντα στη νέα Rolls Royce Phantom έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί με γνώμονα την όσο το δυνατόν πιο άνετη και πολυτελή μετακίνηση όσων κάθονται στα ανεξάρτητα πίσω καθίσματά της. Η σταθερη κονσόλα που φιλοξενεί και το μπαρ είναι πλεόν στάνταρ, ενώ πρακτικά ικανοποιούνται όλες οι ιδιαίτερες απαιτήσεις των υποψήφιων πελατών. Πηγή: Rolls Royce
Από κει και πέρα τα καθίσματα είναι καινούργια και ακόμα πιο άνετα, οι δυνατότητες προσωποποίησης ουσιαστικά ανεξάντλητες και το τεχνολογικό υπόβαθρο κάτι παραπάνω από μεγάλο. Πέρα από τη μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών υπάρχει, εκτός από τα πολλά συστήματα υποβοήθησης και σύστημα νυχτερινής όρασης καθώς και ένα HUD υψηλής ανάλυσης που πρέπει να είναι το μεγαλύτερο που τοποθετείται σε μοντέλο παραγωγής.
Η παράδοση τηρείται και κάτω από το τεράστιο εμπρός καπό, μιας και ο κινητήρας της νέας Phantom είναι και πάλι ο V12 των 6.750 κυβικών, αλλά στην τελευταία του ριζικά διαφοροποιημένη εκδοχή. Κι αυτό γιατί δεν είναι πλέον ατμοσφαιρικός αλλά υπερ- τροφοδοτούμενος και μάλιστα με 2 turbo. Έτσι η απόδοσή του έχει αυξηθεί από τους 460 στους 570 ίππους. Αντίστοιχα θα έχει μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για το 0-100 αλλά η επίσημη τιμή δεν ανακοινώνεται μιας και ουδόλως αφορά τους υποψήφιους κατόχους της Phantom. Όπως άλλωστε και η κατανάλωσή της.
Ενδεχομένως και η τιμή της, που θα τοποθετείται πιο ψηλά από τις 475.000 ευρώ που ξεκινά σήμερα η 7η γενιά στην Κεντρική Ευρώπη. Το πάνω όριο είναι φυσικά ανοιχτό, όπως άλλωστε περιμένει κανείς από τα κορυφαίο, κατά τη Rolls Royce, αντικείμενο πολυτελείας στον κόσμο...