ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Aston Martin Valkyrie είναι σαν μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 για δημόσιους δρόμους

Η Aston Martin Valkyrie είναι σαν μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 για δημόσιους δρόμους

Μαζί με την αναμενόμενη Mercedes Project One η Valkyrie της Aston Martin, που έχει εξελιχθεί με τη συνεργασία της ομάδας της Red Bull και με την επίβλεψη του χαρισματικού σχεδιαστή Adrian Newey, είναι ότι πιο κοντινό σε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 υπάρχει και μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο.

Στις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της Valkyrie που δόθηκαν στη δημοσιότητα πρόκειται για την κατά 95% τελική της μορφή, σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της βρετανικής εταρείας Miles Nurnberger. Μάλιστα οι όποιες αλλαγές γίνουν στην πορεία θα έχουν σχέση μόνο με τις νομικές απαιτήσεις της έγκρισης τύπου της.

Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σχήμα με λεπτομέρειες που κλέβουν την παράσταση, ενώ το μυστικό του όλου concept είναι το μικρό μέγεθος και το εξίσου χαμηλό βάρος. Άλλωστε ο Newey ποτέ δεν έχει κρύψει πως θεωρεί τις LaFerrari και McLaren P1 μεγάλες και βαριές. Έτσι η Valkyrie είναι τελείως minimal, με το πλάτος να είναι το ελάχιστο δυνατό προκειμένου να μπορούν να μετακινηθούν δύο άτομα, ενώ ο στόχος για το βάρος είχε τεθεί στα 1.000 κιλά. Στην πράξη ξέφυγε κατά 30, αλλά η απόκλιση είναι εξαιρετικά μικρή.

Προκειμένου το τελευταίο να γίνει εφικτό έχει γίνει δίαιτα σε ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Ακόμα και στο σήμα της, που έχει πάχος μόλις 70 microns. Αυτό σημαίνει πως είναι 30% πιο λεπτό από μια ανθρώπινη τρίχα και 99,4% πιο ελαφρύ από το συμβατικό σήμα της Aston Martin.

Εξίσου minimal είναι και το εσωτερικό. Εδώ το κύριο δομικό αλλά και διακοσμητικό στοιχείο είναι το ανθρακόνημα, οι ανέσεις είναι από ελάχιστες έως μηδενικές, ενώ οι δύο επιβάτες τελικά και παρά τις αντιρρήσεις της βρετανικής εταιρείας που είχε προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση χωρούν ο ένας δίπλα στον άλλο. Φυσικά το εσωτερικό διαμορφώνεται με βάση τον εκάστοτε πελάτη, ενώ στη συνέχεια οι μόνες ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν αφορούν το τιμόνι και τα πεντάλ που μετακινούνται μπρος- πίσω.

Για τον κινητήρα της Valkyrie ο Newey είχε να επιλέξει μεταξύ ενός turbo V6 και ενός ατμοσφαιρικού V12 και από τη στιγμή που οι διαφορές μεταξύ τους ήταν μικρές κατέληξε στο δεύτερο. Ο οποίος επιπρόσθετα είναι κλασική επιλογή για Aston Martin και διαθέτει ένας σαφώς πιο ελκυστικό ηχόχρωμα για αυτοκίνητο αυτού του βεληνεκούς. Το βέβαιο είναι πως θα υποβοηθάται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παράλληλα θα αναλαμβάνει την κίνηση της Valkyrie προς τα πίσω, προκειμένου να μειωθεί κι άλλο το βάρος του κιβωτίου ταχυτήτων.

aston martin valkyrie16

Το εσωτερικό της Valkyrie είναι minimal, οι ανέσεις είναι ανύπαρκτες, ενώ οι δύο επιβάτες ίσα ίσα που χωρούν ο ένας δίπλα από την άλλο. Πηγή: Aston Martin

Από κει και πέρα ένας ακόμα τομέας στον οποίο το hyper car της Aston Martin εντυπωσιάζει είναι αυτός της αεροδυναμικής, ενώ όπως διαφαίνεται στις φωτογραφίες χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό ενεργά πάνελ στη διαδρομή του αέρα, προκειμένου να αυξάνονται τα αεροδυναμικά φορτία στις μεγάλες ταχύτητες. Αυτός είναι και ο λόγος που η εμφάνιση της Valkyrie είναι η πιο ακραία με άδεια κυκλοφορίας.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις ο στόχος είναι ο τίτλος του πιο γρήγορου αυτοκινήτου στον κόσμο. Ο Newey έχει δηλώσει χαρακτηριστικά στο βρετανικό TopGear πως οι προσομοιώσεις έχουν δείξει πως ξεπερνά με άνεση τις LaFerrari και McLaren P1 GTR, ενώ είπε πως δεν τον ενδιαφέρει ο χρόνος στο Nuerburgring, καθώς θεωρεί την όλη διαδικασία εξαιρετικά επικίνδυνη ακόμα και για ένα Mini, πόσο μάλλον για ένα αυτοκίνητο με τις δυνατότητες της Valkyrie. Παράλληλα πρότεινε το μέτρο σύγκρισης να είναι οι χρόνοι σε κανονική πίστα της Φόρμουλα 1, όπως π.χ. το Silverstone.

Η Valkyrie θα κατασκευαστεί σε μόλις 150 μονάδες, κάθε μια θα κοστίζει περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ όλες έχουν ήδη προπωληθεί. Άλλες 25 θα είναι αγωνιστικές, προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν στις αγώνες της κατηγορίες LMP1, ενώ οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες θα γίνουν στις αρχές του 2019.