Γιατί οι βίδες της Pagani Huayra κοστίζουν όσο μια Porsche 911;
Τα Pagani είναι από τα πιο σπάνια και πιο γοητευτικά υπερ- αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς. Η εταιρεία είναι δημιούργημα του Αργεντίνου Horatio Pagani, ο οποίος μετά από μια θητεία στη Lamborghini, όπου έφτασε έως και τη θέση του αρχι- μηχανικού και μετείχε στην εξέλιξη της θρυλικής Countach, αποχώρησε όταν στην ιταλική μάρκα δεν μπορούσαν να καταλάβουν το μέλλον των ανθρακονημάτων.
Έτσι ο Pagani αγόρασε το 1987 το δικό του «κλίβανο», ίδρυσε τη Modena Design που ξεκίνησε να κατασκευάζει εξαρτήματα από ανθρακόνημα για ομάδες τις Φόρμουλα 1 και για εταιρείες όπως η Daimler, η Ferrari και η Aprilia. Στην πορεία και λόγω και της σχέσης του με το μεγάλο Αργεντινό οδηγό αγώνων Juan Manuel Fangio εξέλιξε και κατασκεύασε την περίφημη Zonda και στη συνέχεια τη Huayra. Οι οποίες δεν είναι μόνο εντυπωσιακές αλλά έχουν να επιδείξουν και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως:
Προκειμένου να κατασκευαστεί το σήμα της Huayra απαιτούνται τουλάχιστον 24 ώρες, καθώς οι τεχνίτες δίνουν τη μέγιστη προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Οι βίδες που χρησιμοποιούνται στην Huayra κοστίζουν όσο μία Porsche 911. Ο λόγος είναι πως κάθε μεγάλη βίδα που χρησιμοποιείται όχι μόνο είναι κατασκευασμένη από υψηλής καθαρότητας τιτάνιο αλλά έχει και το λογότυπο της μάρκας προκειμένου να πιστοποιείται η γνησιότητα της. Το κόστος κάθε τέτοιας βίδας ανέρχεται σε 80 δολάρια πάνω κάτω, οπότε αν πολλαπλασιάζει κανείς με τις 1.400 βίδες που απαιτούνται φτάνει πράγματι στο κάστος μιας εισαγωγικής 911.
Προκειμένου να επιβραδύνει αλλά και για να βελτιώνει την αεροδυναμική της η Huayra χρησιμοποιεί κινούμενα flaps μπροστά και πίσω -λύση εξεζητημένη ακόμα και για την κατηγορία των υπερ- αυτοκινήτων. Η κλίση τους εξαρτάται από αρκετές παραμέτρους, όπως π.χ. την ταχύτητα, τη γωνία του τιμονιού ή τη θέση του τιμονιού.
Οι Zonda που έχουν κατασκευαστεί από το 1999 έως το 2001 δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στις ΗΠΑ και ένας από τους λόγους είναι ότι ποτέ δεν παραχωρήθηκε μία Zonda στον οργανισμό NHSTA για αξιολόγηση, ενώ από τη άλλη δεν ανταποκρίνεται στις εκεί εκπομπές ρύπων, στις προδιαγραφές για το ύψος των προβολέων κ.λπ.