Γιατί το νέο Honda Civic Type R έχει τριπλή εξάτμιση;
Πόσες εξατμίσεις έχει ένα αυτοκίνητο; Ο κανόνας θέλει να έχει από μια έως δύο, εκτός και αν μιλάμε για μοντέλα εξτραβαγκάντζες. Και μιας και σε κάθε κανόνα υπάρχει και μια εξαίρεση το νέο hot hatch της Honda, το Civic Type R δεν είχει ούτε μια, ούτε δύο, αλλά τρεις. Οι οποίες όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία βρίσκονται στο κέντρο και η μεσαία είναι πιο μικρή από τις άλλες.
Οι μηχανικοί της Honda δεν κατέφυγαν στη συγκεκριμένη λύση ούτε για να εντυπωσιάσουν ούτε για να προσθέσουν ένα ακόμα, στα ήδη αρκετά, στοιχεία αναγνώρισης του Type R, σύμφωνα με υποδείξεις των σχεδιαστών του. Κατέληξαν σε αυτήν προκειμένου ο ήχος του να είναι ακόμα πιο σπορ στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη διάρκεια των επιταχύνσεων, καθώς η μεσαία εξάτμιση λειτουργεί σαν αντηχείο.
Αντίθετα στις υψηλές ταχύτητες ο αέρας που αντλείται μέσα από αυτήν αναγκάζει τα καυσερία να περνούν μόνο μέσα από τις δύο μεγαλύτερες απολήξεις, γεγονός που περιορίζει αισθητά το επίπεδο θορύβου κάνοντας το ταξίδι πιο άνετο και πολισμένο.
Η τρίτη εξάτμιση δηλαδή λειτουργεί ως «μπαλαντέρ» δίνοντας στην δυνατότητα στους Ιάπωνες μηχανικούς να μπορέσουν να συνδυάσουν το σπορ ήχο με το (σχετικά) χαμηλό επίπεδο θορύβου στις μεγάλες ταχύτητες.
Πραγματικά έξυπνο τρικ, που δείχνει τα υψηλά επίπεδα engineering της Honda, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το Civic Type R δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο με τρείς απολήξεις εξάτιμισεις. Κι αυτό γιατί έχουν προηγηθεί οι Ferrari 288 GTO Evoluzione, F40 και 458, η Bugatti Veyron και το Lexus LFA.