ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Seat Ibiza αποδεικνύεται πολυτάλαντο

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν μειωθεί στο ¼ περίπου της προ κρίσης εποχής, ενώ ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι πως σχεδόν καθολικά αφορούν μοντέλα των μικρότερων κατηγοριών. Της A (μίνι), της B (υπερ- μίνι) και της C (μικρά- μεσαία).

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως όλο και περισσότερα μικρά αυτοκίνητα καλούνται να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, μικρής ή μεγάλης, με αποτέλεσμα οι διαθέσιμοι χώροι τους να παίζουν πλέον ακόμα μεγαλύτερο ρόλο.

Στο συγκεκριμένο τομέα το νέο Seat Ibiza τα πηγαίνει, όπως διαπιστώσαμε δοκιμάζοντάς το στην Ελλάδα, εξαιρετικά. Χάρη στο καινούργιο πλαίσιό του, το MQB A0, το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί στα 2,562 μέτρα (το μήκος μόλις που ξεπερνά τα 4 μέτρα) με αποτέλεσμα όσοι βρίσκουν θέση στο πίσω κάθισμά του να μη νοιώθουν σε καμία περίπτωση πιεσμένοι. Ακόμα και αν είναι τρεις.

Ο ρόλος του νέου Seat ως οικογενειακού υποστηρίζεται και από το μεγάλο πορτμπαγκάζ του των τουλάχιστον 355 λίτρων, που είναι είτε ανάλογο είτε και ελαφρώς μεγαλύτερο ακόμα και σε σχέση με μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας C. Παράλληλα ο διάκοσμός του έχει βελτιωθεί στα σημεία που έπασχε η αμέσως προηγούμενη γενιά. Έτσι δείχνει και είναι ποιοτικός, ενώ είναι και νεανικός και σύγχρονος. Ειδικά αν υπάρχει και η μεγάλη, ευκρινέστατη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το ωραίο design, από την οποία ελέγχεται εύκολα το σύστημα infotainment, όπως εύκολη υπόθεση είναι και η διασύνδεση smartphones -με Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Από τα συστήματα υποβοήθησης το Front Assist -επιβραδύνει αυτόματα το Ibiza όταν ανιχνευθεί εμπόδιο ή πεζός που διασχίζει το δρόμο και δεν αντιδράσει ο οδηγός- είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, πέρα βέβαια από το καθεριωμένο ESP και τους 6 αερόσακους.

H ενδεικτική λυχνία του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης πάντως σπάνια θα ανάψει, καθώς το νέο Ibiza πέρα από άκαμπτο πλαίσιο έχει και πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις, που ελέγχουν καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και σε γενικές γραμμές προσφέρουν ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Μόνο αν οι ανωμαλίες των δρόμων είναι πολύ έντονες θα γίνουν αντιληπτές από όσους κάθονται κυρίως πίσω, αλλά όχι σε βαθμό που να ενοχλήσουν.

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό, με πολύ καλή εργονομία και μια μεγάλη και ιδιαίτερα καλή οθόνη αφής 8 ιντσών. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης

Αν ο οδηγός εκμεταλλευθεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Ibiza και την απόδοση του κινητήρα 1.0 TSI των 115 ίππων που και εδώ αποδεικνύει τις δυνατότητές του, μπορεί να κινηθεί και γρήγορα και οικονομικά (0-100 σε 9,3 δεύτερα, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ ώρα, επίσημη μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα). Ειδικά το τελευταίο είναι ένας ακόμα παράγοντας που ενισχύει την οικογενειακή διάσταση του νέου Ibiza.

Όπως και η τιμή αγοράς του, που ξεκινά από τις 11.700 ευρώ, που αντιστοιχούν στη βασική του εκδοχή με τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο των 1.000 κυβικών και των 75 ίππων. Με τον 1.0 TSI κοστίζει από 13.050 ευρώ για την έκδοση των 95 ίππων και το επίπεδο εξοπλισμού Style, όμως η προτίμησή μας πηγαίνει στην πιο ισχυρή έκδοση των 115 ίππων, που είναι μόλις 500 ευρώ πιο ακριβή, έχει να επιδείξει καλύτερες επιδόσεις και συνδυάζεται στάνταρ με κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο DSG 7 σχέσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης