Η Audi ετοιμάζει ένα εντυπωσιακό μέλλον

Η εξέλιξη σε όλους τους τομείς είναι μια δεδομένη διαδικασία για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία γενικά, ενώ ειδικά μια πολυτελής μάρκα, ή premium, αν προτιμάτε, πρέπει επιπρόσθετα να πρωτοπορεί.

Σε ότι αφορά την Audi η πρωτοπορία είναι στοιχείο του DNA και του χαρακτήρα της -ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως εδώ και χρόνια το βασικό της σλόγκαν είναι το Vorsprung durch Technik. Η πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας δηλαδή, κάτι που στην πράξη έχει επβεβαιωθεί πολλές φορές και σε διάφορους τομείς.

Μια ακόμα επιβεβαίωση θα είναι βέβαια και η παρουσία σε λίγες ημέρες του καινούργιου, κορυφαίου Audi A8, που θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που θα χαρακτηρίζεται ως αυτόνομο 3ου επιπέδου. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως μέχρι τα 60 χλμ./ ώρα ο οδηγός μπορεί να μην έχει καν τα χέρια του στο τιμόνι, όπως συμβαίνει σήμερα με τα ημι- αυτόνομα μοντέλα.

H συγκεκριμένη τεχνολογία που ενσωματώνει το νέο Α8, μαζί με όλα τα άλλα καινούργια high tech συστήματα που διαθέτει, θα περάσει στην πορεία σε όλα τα Audi και θα αποτελέσει το έναυσμα για την επιτάχυνση της αλλαγής της ισχύουσας νομοθεσίας.

Η αυτόνομη οδήγηση είναι μόνο ένας από τους τομείς στους οποίους οι εξελίξεις στην Audi τρέχουν ταχύτατα. Η γερμανική μάρκα πολυτελείας δίνει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στην υβριδική τεχνολογία, καθώς και στην περαιτέρω ανάπτυξη του δυναμικού των κινητήρων εσωτερικής καύσης -βενζίνης και πετρελαίου. Για παράδειγμα είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε τόσο ηλεκτρικό υπερ-συμπιεστή σε κινητήρα όσο και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, προκειμένου να αυξηθεί η απόδοση και ταυτόχρονα να μειωθεί η κατανάλωση αλλά και οι εκπομπές ρύπων.

Πέρα από τεχνολογικά προηγμένα, τα μελλοντικά Audi θα έχουν ακόμα πιο έντονο και δυναμικό χαρακτήρα, θα διαθέτουν στοιχεία που θα τα καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμα, που θα τονίζουν ακόμα περισσότερο τόσο τον πολυτελή όσο και το σπορ προσανατολισμό τους.

Είναι βέβαιο πως όλα τα παραπάνω θα γίνουν με μεγάλη προσήλωση και σεβασμό στη λογική, τη φιλοσοφία και την ιστορία της μάρκας. Με μια λέξη στο DNA της Audi, που γίνεται άμεσα αντιληπτό με μια επίσκεψη στο πολύ καλό μουσείο της εταιρείας, στην έδρα της το Ingolstadt. Αν βρεθείτε εκεί ή στο Μόναχο που απέχει μόλις 80 χιλιόμετρα μην παραλείψετε να το επισκεφτείτε, ενώ ταυτόχρονα θα δείτε και πολλούς νέους κατόχους Audi, από όλο τον κόσμο, να έχουν πάει στην έδρα της μάρκας για να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο σε μια ατμόσφαιρα πραγματικής γιορτής, αλλά και για να δουν από κοντά το εργοστάσιο στο οποίο κατασκευάστηκε.

Ανάλογη δυνατότητα επίσκεψης υπάρχει και στο εργοστάσιο Audi Sport, που ασχολείται με τα πιο σπορ μοντέλα της γκάμας, αυτά με τον κωδικό RS αλλά και με το hyper-car R8.

To R8, που είναι διαθέσιμο είτε ως κουπέ είτε ως Spyder, που κινείται από έναν V10 5.200 κυβικών που στην κορυφαία έκδοση Plus αποδίδει 610 ίππους, που αποτελείται σχεδόν καθολικά από αλουμίνιο και ανθρακονήματα και που σε ποσοστό 80% κατασκευάζεται στο χέρι από εξειδικευμένους τεχνικούς.

Το sub brand Audi Sport, που παράλληλα εμπλέκεται με τους αγώνες ιδιωτών, το Audi Exclusive αλλά και την Collection των ειδών merchandise, θα έχει όλο και πιο δυναμικό και διευρυμένο ρόλο ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ τη σπορ πλευρά της εταιρείας, όπως μας είπε ο επικεφαλής της Stephan Winkelmann. Ο οποίος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση, μιας και μέχρι πρότινος ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini.

Μία από τις ελάχιστες εταιρείες στον κόσμο που κατασκευάζουν high end σούπερ σπορ μοντέλα και υπό τη διεύθυνσή του αναπτύχθηκε όσο ποτέ στο παρελθόν.

Ένα από τα μοντέλα Audi Sport στο οποίο έχει ιδιαίτερο ειδικό βάρος είναι και το TT RS, όχι μόνο για τις επιδόσεις του αλλά γιατί ο 5κύλινδρος κινητήρας του των 2.500 κυβικών και των 400 ίππων είναι μοναδική περίπτωση στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία και ένα στοιχείο που συνδέει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της μάρκας.

Παράλληλα τόσο το TT όσο και το TT RS αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα για την εξέλιξη της εικόνας των Audi, τα μυστικά της οποίας μας τα εξήγησε ο Dany Garant, ο σχεδιαστής που είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την εμφάνιση της τελευταίας γενιάς του.

Το μέλλον της Audi προβλέπεται λοιπόν εξαιρετικό από όποια πλευρά και αν το δει κανείς, ενώ εγγύηση για αυτό αποτελεί το πολύ καλό παρόν της.

Stephan Winkelmann: Η Audi Sport πρέπει να λάμπει

Ο Stephan Winkelmann είναι Γερμανός, αλλά έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, περισσότερα από 30 χρόνια, στην Ιταλία, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό. Ταυτόχρονα είναι και ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και έχει εργαστεί στη Fiat Auto -πέρα από την Ιταλία και στην Ελβετία και την Αυστρία- και κυρίως στη Lamborghini, όπου για περισσότερα από 11 χρόνια ήταν ο επικεφαλής της και την οδήγησε σε μια πραγματική άνθηση, σε όλους τους τομείς.

Παράλληλα έχει και ξεκάθαρες απόψεις σχετικά με τη νέα τάξη πραγμάτων αλλά και για τη θέση, τη λογική και τη φιλοσοφία της Audi Sport, για την οποία είναι πλέον υπεύθυνος.

«H Audi Sport είναι μια υπο- μάρκα και η βασική της αποστολή είναι να λάμπει, να είναι ξεχωριστή και ιδιαίτερη, κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία για τους πελάτες της. Για να το πετύχουμε αυτό κινούμαστε σε 4 άξονες: τα μοντέλα RS και το R8, οι αγώνες ιδιωτών Audi, το πρόγραμμα εξατομίκευσης Audi Exclusive που αφορά όλη τη γκάμα της Audi και την Collection, που είναι τα είδη merchandise μας».

«Οι τρεις πρώτοι τομείς αποτελούν την κύρια ενασχόλησή μας και αυτό δείχνει και η αλλαγή της επωνυμίας από quattro σε Audi Sport, μιας και οι αγώνες είναι μέρος του DNA μας εδώ και τρεις δεκαετίες. Ήταν εύκολο λοιπόν να δημιουργηθεί μια “ομπρέλα” που καλύπτει τόσο αυτές τις αγωνιστικές δραστηριότητες όσο και τα σπορ μοντέλα».

«Το R8 της πρώτης γενιάς πέτυχε δύο στόχους: να δημιουργήσει μια έντονη σπορ εικόνα για την Audi -και αυτό όχι μόνο στις πίστες- αλλά και να αναβαθμίσει όλη τη μάρκα σε ότι αφορά το σπορ χαρακτήρα. Το R8 προσέφερε πρόσθετη αξία σε υπάρχουσες τεχνολογίες Audi, όπως το ASF (Aluminium Space Frame) και εξασφάλισε στην Audi και την ταυτότητα της σπορ premium μάρκας».

«Ο σκοπός είναι αφενός να αποτελούμε μέρος της Audi, να της μεταγγίζουμε αυτό το “κόκκινο αίμα” που μας χαρακτηρίζει και αφετέρου να είμαστε μια υπο- μάρκα τόσο ισχυρή που να μπορεί να θεωρηθεί και η ίδια ως κατασκευαστής».

«Η τοποθέτησή μας είναι ξεκάθαρη: δεν θα έχει κάθε μοντέλο της Audi και μια έκδοση RS. Αυτήν την περίοδο επαναπροσδιορίζουμε τη γκάμα μας, κάνοντας στους εαυτούς μας την ερώτηση για το ποιο είναι πιο σημαντικό: ο όγκος των πωλήσεων ή το exclusivity.Αποφασίσαμε λοιπόν πως το exclusivity είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Έτσι λοιπόν από όλη τη γκάμα θα επιλεγούν αυτά τα μοντέλα που έχουν το μεγαλύτερο πρεστίζ και αυτά θα είναι που θα αποκτήσουν και έκδοση RS».

«Δεν προγραμματίζουμε να έχουμε κινητήρες πετρελαίου. Η δική μας φιλοσοφία είναι ένας κινητήρας για κάθε αυτοκίνητο και από τη στιγμή που θέλουμε αυτό το αυτοκίνητο να μπορεί να είναι εμπορικά επιτυχημένο παγκοσμίως δεν μπορεί να είναι diesel, καθώς οι κινητήρες πετρελαίου είναι μεν δημοφιλείς στην Ευρώπη αλλά όχι σε όλες τις περιοχές της υδρογείου. Βενζίνη λοιπόν, ενώ θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα».

«Η αυτόνομη οδήγηση δεν ταιριάζει καθόλου με την έννοια σπορ αυτοκίνητο. Η Audi Sport θα είναι από τους τελευταίους που θα την υιοθετήσει. Στο DNA μας είναι η οδήγηση του αυτοκινήτου. Δεν κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που οδηγούνται από σωφέρ ή κινούνται αυτόνομα. Χρησιμοποιούμε μεν συστήματα που υποβοηθούν τον οδηγό και αυξάνουν την ασφάλεια και την άνεσή του, αλλά δεν κάνουμε καμία σκέψη για αυτόνομη οδήγηση. Το όριό μας αυτή τη στιγμή είναι το επίπεδο 3 και όχι κάτι περισσότερο».

«Ανάμεσα σε ένα κλασικό σεντάν και σε ένα Sportback η προτίμησή μου πηγαίνει ξεκάθαρα στο Sportback».

«Η ηλεκτροκίνηση, αργά ή γρήγορα θα πρέπει να ταιριάξει με την Audi Sport. Όμως θα πρέπει πρώτα να διευκρινήσουμε πως θα ορίζεται ο σπορ χαρακτήρας με αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί ευθύς εξαρχής να γίνει μια απευθείας σύγκριση με τους πιο εξελιγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πάντως που είναι σήμερα διαθέσιμη έχει περιορισμένα όρια, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα σπορ μοντέλα. Για το μέλλον θα δούμε και πιστεύω πως η κατάσταση θα είναι καλύτερη».


Dany Garant: O σχεδιαστής του TT εξηγεί τα μυστικά του

Ο Dany Garant μιλά άπταιστα γερμανικά αλλά δεν είναι Γερμανός. Είναι Καναδός, είναι σχεδιαστής, εργάζεται εδώ και 18 χρόνια για την Audi, δηλώνει ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα και μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνος για την εμφάνιση ενός από τα πιο iconic μοντέλα της, του TT. Πιο συγκεκριμένα της τελευταίας, 3ης κατά σειρά γενιάς του, η κορυφαία εκδοχή της οποίας είναι το TT RS.

«Το αγαπημένο χρώμα μου στο ΤΤ είναι το λευκό και το ασημένιο, ενώ τώρα μου αρέσει παρά πολύ μια νέα απόχρωση, το nano grey, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Για μένα το ΤΤ έχει μια πολύ τεχνική εικόνα και όταν το σχεδιάζαμε ήταν ασημένιο, αν και το λευκό τονίζει ιδιαίτερα τις γραμμές του».

«To TT της 3η γενιάς συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου σπορ μοντέλου με την εμφατική εικόνα της 1ης του γενιάς. Παρατηρώντας το έχει κανείς την αίσθηση πως η οροφή της καμπίνας των επιβατών είναι τοποθετημένη πάνω στο υπόλοιπο αμάξωμα που δείχνει μονολιθικό. Το συγκεκριμένο στοιχείο το πήραμε από το αρχέτυπο ΤΤ και παίζει και το ρόλο του συνδετικού κρίκου».

«Η 2η γενιά είχε ένα πιο ρομαντικό στυλ, με πιο απαλές γραμμές. Ο Walter de Silva (σ.σ. πρώην επικεφαλής του τμήματος design ολόκληρου του ομίλου Volkswagen) είχε επηρεάσει σημαντικά την εικόνα της. Ήθελε περισσότερο sex appeal, που εκφραζόταν μέσα από τις καμπύλες. Στην τελευταία εκδοχή δεν θέλαμε πια κάτι αντίστοιχο και ακολουθήσαμε την πιο γεωμετρική φόρμα του αρχέτυπου».


«Η πιο τεχνική σχεδιαστική προσέγιση φαίνεται και στο χαρακτηριστικό κάλυμμα του ρεζερβουάρ, με τις “βίδες”».

«Ο στόχος μας ήταν να κάνουμε το ΤΤ να δείχνει πιο αντρικό, πιο επιθετικό, πιο στιβαρό, σε σχέση με το εμπρός μέρος του προκατόχου του που ήταν πιο απαλό. Ως γνήσιο σπορ μοντέλο έπρεπε να δείχνει δυναμικό και σίγουρο για τον εαυτό του».

«Οι γωνίες στη μάσκα και τους προβολείς είναι ανάλογες με αυτές του R8, προκειμένου να δημιουργείται και μια άμεση σύνδεση με το κορυφαίο σπορ μοντέλο της μάρκας. Όπως και σε αυτό έτσι και στο ΤΤ οι τέσσερις κύκλοι, το σήμα της εταιρείας, είναι πάνω στο καπό».

«Όταν παρουσιάστηκε το πρώτο ΤΤ η γκάμα της Audi ήταν πολύ πιο μικρή. Σήμερα η σύγχρονη γενιά του πρέπει να είναι ξεκάθαρα ένα σπορ μοντέλο, να ανήκει σε αυτά που χαρακτηρίζονται με τον κωδικό R. Ταυτόχρονα είναι και βασικός πρεσβευτής της σπορ πλευράς της Audi, καθώς είναι πολύ πιο προσιτό σε σχέση με το R8, οπότε στο δρόμο κυκλοφορούν πολύ περισσότερα ΤΤ απ΄ ότι R8».

«Το ΤΤ RS πρέπει να είναι σαν ένα pit-bull. Σαν γροθιά στο πρόσωπο. Ο ήχος του είναι καταπληκτικός, ενώ όλη του η εικόνα οφείλει να είναι εντυπωσιακή και ριζοσπαστική. Όχι όμως προκλητική γιατί είναι ένα Audi και πρέπει να είναι σύμφωνο με τη φιλοσοφία της μάρκας, που κατασκευάζει πολυτελή μοντέλα με εκλεπτυσμένη εμφάνιση. Οπότε πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός και νομίζω πως τον έχουμε πετύχει».

«Το βασικό μοντέλο και το κορυφαίο TT RS διαθέτουν τα ίδια μεταλλικά στοιχεία. To TT RS δεν είναι πιο φαρδύ, καθώς το πλάτος ήταν ήδη μεγάλο ευθύς εξαρχής. Η μάσκα είναι τελείως διαφορετική, ενώ διατηρήσαμε τους προβολείς και τα πίσω φώτα, που μπορεί να είναι και OLED με ειδικό σχεδιασμό. Φυσικά υπάρχει η σταθερή πίσω αεροτομή, οι μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, ο πιο τονισμένος διαχύτης, οι ζάντες και τα κεραμικά φρένα. Αισθητές διαφοροποιήσεις υφίστανται και στο εσωτερικό, με τα καθίσματα, τα ανθρακονήματα και κυρίως το start button στο τιμόνι».

«Η Audi ακολουθεί μια σχεδιαστική φιλοσοφία που είναι βασισμένη στα διαχρονικά σχήματα. Οι καιροί όμως αλλάζουν και γενικά θέλουμε να κάνουμε τα μοντέλα μας πιο εκφραστικά, κάτι που θα δείτε σε όσα θα έρθουν στο άμεσο μέλλον».

Η Audi Exclusive δημιουργεί μοναδικά αυτοκίνητα

Η εξατομίκευση ή αν θέλετε η προσωποποίηση των αυτοκινήτων έχει πλέον αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βέβαια έχει ακόμα μεγαλύτερο ειδικό βάρος για μια μάρκα πολυτελείας σαν την Audi. H οποία θα πρέπει να είναι σε θέση να καλύψει και τις πιο ιδιαίτερες ανάγκες των πελάτων της.

Για το σκοπό αυτό υπάρχει η Audi Exclusive η οποία είναι σε θέση να δημιουργήσει την πιο ιδιαίτερη βαφή για τα αμάξωμα, είτε συμβατική είτε ματ, τον πιο ευφάνταστο συνδυασμό δερμάτινων επενδύσεων υψηλής ποιότητας αλλά και διακοσμητικών από ξύλο ή από άλλα υλικά, αλλά και το τιμόνι ή τα καθίσματα που προτιμά ο εκάστοτε αγοραστής ενός Audi, προκειμένου όταν το παραλάβει να είναι ακριβώς όπως το φαντάστηκε και το επιθυμεί.


Το μουσείο της Audi

Η ιστορία της Audi ξεκινά λίγο πριν το 1900, με την ίδρυση της εταιρείας August Horch & Cie, από τον August Horch, που ήταν ένας από τους πιονιέρους της αυτοκίνησης. Ο Horch μετέτρεψε την εταιρεία του, που είχε πλέον έδρα στο Zwickau, στην μετέπειτα Ανατολική Γερμανία, σε πολυμετοχική, ενώ οι αντιπαραθέσεις του με τη διοίκησή της τον οδήγησαν στην αποχώρηση, το 1909.

Μιας και δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του για τη νέα εταιρεία που ίδρυσε και το οποίο στα γερμανικά σημαίνει άκου χρησιμοποίησε το Audi, που έχει την ίδια έννοια στα λατινικά.

Το 1932, ως απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και μετα από απαίτηση της κρατικής τράπεζας της Σαξονίας, η Audi, η Horch, η κατασκευάστρια μοτοσυκλετών αλλά και μικρών αυτοκινήτων DKW και η Wanderer που είχε το ίδιο αντικείμενο με την τελευταία, ενώθηκαν και ίδρυσαν την Auto Union, που στον καιρό της ήταν ο 2ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Γερμανίας, ενώ υιοθετήθηκε και το σήμα με τους τέσσερις κύκλους συμβολίζοντας αυτήν την ένωση.

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε την κατασκευή αυτοκινήτων, ενώ μετά τη λήξη του και από τη στιγμή που η αρχική έδρα της εταιρειας ήταν στο ρώσικο τομέα αποφασίστηκε η μεταφορά της, το 1949, στο Ingolstadt, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα.

Το πρώτο νέο μοντέλο της Auto Union μετά τον Β΄ΠΠ παρουσιάστηκε το 1965 και έκτοτε υιοθετήθηκε το όνομα Audi, ενώ πέρασε και στον όμιλο Volkswagen.

Τα πιο πολλά από τα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από τους προγόνους της αλλά και από την ίδια την Audi μπορεί κανείς να τα δεί από κοντά στο μουσείο της εταιρείας στο Ingolstadt. Μεταξύ αυτών τα περίφημα Ασημένια Βέλη του μεσοπολέμου με την επαναστατική τότε θέση του κινητήρα πίσω από τον οδηγό, μια παραλλαγή του αυτοκινήτου του ρεκόρ ταχύτητας που στοίχισε τη ζωή στον τότε σταρ των Γκραν Πρι Bernd Rosemeyεr, το θρυλικό Quattro, στις αγωνιστικές και πολιτικές του εκδόσεις, τα πολυτελή μοντέλα της Horch, τα λιλιπούτεια της DKW και της Wanderer, το Audi 100, που στην πρώτη του γενιά ήταν το μοντέλο με το οποίο η μάρκα άρχισε να μετατοπίζεται προς την κατηγορία πολυτελείας και στη συνέχεια πέτυχε ρεκόρ σε ότι αφορά την αεροδυναμική του αντίσταση και άλλα πολλά. Μεταξύ αυτών και το RS2, που ήταν ο πρόγονος πριν από μια 25ετία των σημερινών μοντέλων της Audi Sport.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης