ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα, 6η γενιά του VW Polo είναι «ψηφιακή» και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

Η νέα, 6η γενιά του VW Polo είναι «ψηφιακή» και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

Κάποια δεδομένα για τη νέα γενιά, την 6η κατά σειρά από το 1975 όταν και πρωτοεμφανίστηκε, του VW Polo ήταν γνωστά πριν από την επίσημη πρεμιέρα του. Για παράδειγμα ότι η βάση του θα είναι το νέο πλαίσιο MQB A0 του γερμανικού ομίλου, που επιτρέπει την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων αλλά και την καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό του.

Η επίσημη παρουσίασή του, που έγινε σήμερα, επιβεβαίωσε πλήρως τα παραπάνω: το νέο Polo έχει περάσει, έστω και για λίγο -για την ακρίβεια για 52 χιλιοστά- το όριο των 4,0 μέτρων, την ίδια στιγμή που το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 64 χιλιοστά και το μεταξόνιο του κατά 94, φτάνοντας συνολικά τα 2,564 μέτρα.

Αυτό σημαίνει πως είναι σχεδόν ίδιο με το μεταξόνιο του Golf VΙ που κατασκευαζόταν μέχρι και το 2013 και αυτό ισχύει βέβαια και για τους χώρους του, που είναι ανάλογοι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές -η ελάχιστη χωρητικότητα του πορμπαγκάζ του Polo είναι 351 λίτρα, 51 περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Από πλευράς εικόνας το εσωτερικό του νέου Polo ακολουθεί το στυλ των καινούργιων VW. Έτσι στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής, το μέγεθος της οποίας μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8 ίντσες, ενώ οπτικά φαίνεται σαν να αποτελεί ενιαίο σύνολο με τον πίνακα οργάνων με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Γενικά πάντως παρατηρείται μια έντονη «ψηφιακή» στροφή. Και αυτό όχι μόνο γιατί είναι διαθέσιμος και ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων που υπάρχει στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας και της Audi (στάνταρ στο ΤΤ), αλλά γιατί θα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης -μεταξύ αυτών η αυτόνομη πέδηση (Front Assist) και η προειδοποίηση για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό κ.α.

Ενδεικτικό είναι πως ο εξοπλισμός του μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και την ανάρτηση Sport Select με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, καθώς και το ACC, το σύστημα αυτόματου ελέγχου της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG παρέχει και τη λειτουργία Stop-and-Go, δηλαδή την πλήρη ακινητοποίηση και αυτόματη εκκίνηση του αυτοκινήτου.

VW POLO 12a

Σύγχρονη αισθητική για το ταμπλό του νέου VW Polo , με τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό να δείχνει σαν ενιαίο σύνολο με τον πίνακα οργάνων, ο οποίος μπορεί να είναι και φουλ ψηφιακός. Πηγή: VW

Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων είναι διαθέσιμο για όλους τους κινητήρες με απόδοση ίση και μεγαλύτερη από 95 ίππους. Η βάση πάντως του νέου Polo σε ότι αφορά τα σύνολα βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1.000 κυβικών και των 75 ίππων, ενώ ακολουθεί ο επίσης 3κύλινδρος χιλιάρης turbo 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους. Το επόμενο στάδιο και χρονικά είναι ο νέος 1.5 TSI Evo των 150 ίππων, ενώ το GTI θα είναι 2.000 κυβικών με 200 ίππους.

Τα σύνολα πετρελαίου που θα ακολουθήσουν είναι οι εκδόσεις των 80 και 95 ίππων του ανανεωμένου 1.6 TDI, ενώ θα υπάρχει και έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Η οποία θα βασίζεται στον 1.0 TSI και θα έχει απόδοση 90 ίππων.

Αισθητικά το νέο Polo αποτελεί εξέλιξη της γνώριμης φόρμας, κάτι που επίσης ήταν αναμενόμενο με βάση τη στρατηγική της VW. Φυσικά και δείχνει πιο μοντέρνο και πιο ολοκληρωμένο, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως η μάσκα και οι φουλ LED προβολείς ή τα LED φώτα ημέρας, ενώ ενδιαφέρον είναι πως πλέον δεν θα υπάρχει 3θυρη έκδοσή του. Στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη του 2017, ενώ στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσής του.