ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

BMW X1: Η σπορ και high tech πλευρά των premium SUV

BMW X1: Η σπορ και high tech πλευρά των premium SUV

Η BMW δεν χαρακτηρίζει τα μοντέλα της με το «Χ» στην επωνυμία τους ως SUV αλλά ως SAV. Δηλαδή ως Sport Active Vehicles και ο μικρότερος εκπρόσωπος της γκάμας, η Χ1 δεν αποτελεί την εξαίρεση.

Κάθε άλλο μάλιστα, μιας και η εξωτερική της εμφάνιση με την τονισμένη μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά και τα μαύρα προστατευτικά κάνει σαφή τον προσανατολισμό της με την πρώτη ματιά. Κάτι που ισχύει και για τις αναλογίες του αμαξώματός της, ενώ δεν λείπουν και τα χαρακτηριστικά στοιχεία των μοντέλων της μάρκας, όπως π.χ. τα LED φώτα ημέρας.

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της BMW δεν έδωσαν μόνο έμφαση στο δυναμική εικόνα της X1. Έδωσαν και στην αεροδυναμική της, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29 είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Μάλιστα για να επιτευχθεί υιοθέτησαν και πολλές high tech λύσεις. Μεταξύ αυτών η ενεργή μεταβολή της θέσης των πτερυγίων στη μάσκα και τον εμπρός αεραγωγό, που μπορούν ακόμα και να κλείσουν όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις ψύξης.

Η ιδιαίτερα καλή αεροδυναμική σχεδίαση δεν περιορίζεται μόνο στην επίτευξη μιας κορυφαίας τιμής Cd, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στον πολιτισμένο χαρακτήρα που ένα premium SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους, οφείλει να έχει. Και ο οποίος είναι σύμφωνος με το πολυτελές εσωτερικό, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ακολουθεί επακριβώς τα υψηλά στάνταρ των BMW σε όλους τους τομείς. Από το σχεδιασμό και την ποιότητα των υλικών, μέχρι τη σπορ αλλά και υπερυψωμένη θέση οδήγησης, την κορυφαία εργονομία και τον πλήρη εξοπλισμό.

Αναπόσπαστο μέρος του τελευταίου η οθόνη ελέγχου του iDrive -το μέγεθός της κυμαίνεται από τις 6,5 έως τις 8 ίντσες- ενώ το παρόν δίνει και εδώ τόσο το BMW ConnectedDrive, που επιτρέπει τη χρήση της διαδικτυακής πύλης BMW Online μέσω της επιλογής ConnectedDrive Services, όσο και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών, ως μέρος του Driving Assistant Plus, η Υποβοήθηση Κυκλοφοριακής Συμφόρησης, μια λειτουργία ημι- αυτόνομης οδήγησης, που μέχρι τα 60 χλμ./ ώρα και από τη στιγμή που ο οδηγός έχει τουλάχιστον το ένα του χέρι στο τιμόνι έχει την X1 υπό τον έλεγχό της.

Άλλα συστήματα υψηλής τεχνολογίας είναι το Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (Parking Assistant), που όχι μόνο εντοπίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης αλλά αναλαμβάνει και τον έλεγχο του τιμονιού -ο οδηγός ελέγεχει το γκάζι και το φρένο- το Head Up Display (HUD), αλλά και η πολύ πρακτική δυνατότητα ανοίγματος της 5ης πόρτας χωρίς τη χρήση χεριών (Comfort Access).

Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρακτικό στοιχείο της X1, καθώς και οι χώροι για τους επιβάτες της είναι άνετοι, και πολλές θέσεις και θήκες υπάρχουν για μικρο- αντικείμενα και τις φορητές συσκευές που πλέον είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας και το πορτμπαγκάζ της είναι ιδιαίτερα μεγάλο -από 505 έως και 1.550 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Μάλιστα η πλάτη τους διπλώνει ασύμμετρα σε 3 μέρη με αναλογία 40:20:40, ενώ υπάρχει τόσο η δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος κατά μήκος, προκειμένου οι χώροι να προσαρμόζονται στις εκάτοστε ανάγκες όσο και η η αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού που επιτρέπει τη μεταφορά π.χ. αθλητικού εξοπλισμού με μήκος μέχρι και 2,50 μέτρα.

Ο σπορ προσατολισμός της X1 υποστηρίζεται φυσικά και από την πλήρη γκάμα των ιδιαίτερα εξελιγμένων κινητήρων της, που διακρίνονται για την υψηλή τους απόδοση αλλά και για την αποτελεσματική διαχείριση του καυσίμου τους, είτε πρόκειται για πετρέλαιο είτε για αμόλυβδη.

Η βάση και στις 2 περιπτώσεις είναι οι 3 κύλινδροι και τα 1.500 κυβικά. Ο diesel που κινεί την sDrive16d αποδίδει 116 ίππους, αυτός της βενζίνης (sDrive18i) 136, ενώ και οι δύο διακρίνονται για την οικονομία καυσίμου τους -η sDrive16d έχει επίσημη κατανάλωση 3,9 λίτρων και η sDrive18i 5,1- τις χαμηλές εκπομπές ρύπων τους -104 και 119 γραμμάρια CO2 αντίστοιχα- και τις αξιόλογες επιδόσεις τους (0-100 σε 11,1 και 9,7 δεύτερα, τελικές ταχύτητες 190 και 204 χλμ./ ώρα).

Η sDrive18i είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο είναι στάνταρ στις μεγαλύτερες 20i και 25i (192 και 231 ίπποι αντίστοιχα). Στην τελευταία, όπως και στην top diesel 25d, των επίσης 231 ίππων, στάνταρ είναι και η ιδιαίτερα εξελιγμένη τετρακίνηση xDrive. Στις μικρότερες 18d (150 ίπποι) και 20d (190 ίπποι) είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως και στην 20i, ενώ το ίδιο ισχύει και για το αυτόματο κιβώτιο.

Παρουσία του αυτόματου κιβωτίου πάντως και με το πρόγραμμα EcoPro -επιλέγεται μέσω του διακόπτη Driving Experience Control στην κεντρική κονσόλα- υπάρχει και η δυνατότητα του coasting. Της απομόνωσης δηλαδή του κινητήρας και της μετάδοσης από τα 50 έως και τα 160 χλμ./ ώρα μόλις ο οδηγός σταματήσει να πατά το γκάζι.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις η X1 μπορεί να εξοπλιστεί και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Dynamic Damper Control) με δύο ρυθμίσεις του ελέγχου απόσβεσης, ενώ ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται ακόμα πιο πολύ με το Variable Sports Steering και την ανάρτηση M Sport.

Η Χ1 είναι διαθέσιμη στη BMW Σφακιανάκης σε τρεις εκδόσεις, τις xLine, Sport Line και M Sport, προκειμένου η εικόνα της να είναι προσαρμοσμένη στο προσωπικό γούστο του κάθε αγοραστή της, ενώ οι τιμές της ξεκινούν από τις 30.150 ευρώ για την sDrive18i και από τις 34.850 ευρώ για την sDrive16d.

Η απόκτησή της μπορεί να γίνει και μέσω του BMW All Inclusive, του μόνου πραγματικά ολοκληρωμένου προγράμματος χρηματοδότησης από την BMW Financial Services, που σε μια μηνιαία δόση, εξασφαλίζει χρηματοδότηση με προνομιακό επιτόκιο 5,9%, 5 χρόνια Service, ασφάλεια με εγγύηση αξίας του οχήματος σας καθώς και εγγυημένη αξία επαναγοράς του στη λήξη του προγράμματος.