Νέο Volvo XC60: Upper Class, super ασφαλές και premium
Η Volvo παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του XC60, του πιο επιτυχημένου ευρωπαϊκού premium SUV της μεσαίας κατηγορίας, που μέσα σε 9 χρόνια παρουσίας έχει σημειώσει πωλήσεις που φτάνουν το 1 εκατομμύριο μονάδες.
Φυσικά η πιο δύσκολη αποστολή στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι να παρουσιάσεις τον αντικαταστάτη ενός ιδιαίτερα επιτυχημένου μοντέλου, όμως στην περίπτωση του καινούργιου Volvo XC60 οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και γενικά όσοι εμπλέκονται στην δημιουργία και την εξέλιξή του έκαναν εξαιρετική δουλειά, χρησιμοποιώντας σα βάση, για πρώτη φορά στη σειρά 60, το SPA, το εξελιγμένο πλαίσιο μεταβλητής αρχιτεκτονικής της εταιρείας.
Ξεκινώντας από την εμφάνιση η έμπνευση σαφώς και προέρχεται από τη ναυαρχίδα των SUV της σουηδικής μάρκας, το XC90. Έτσι και εδώ δηλώνουν το παρόν τόσο η εμφατική μάσκα όσο και οι προβολείς με τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που θυμίζουν το σφυρί του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας Thor, όμως η εικόνα του XC60 διαθέτει τη δική της έντονη προσωπικότητα και το δικό της στυλ, που προχωρά την οικογενειακή ταυτότητα των Volvo ένα ακόμα βήμα πιο κάτω.
Το XC60 με τον έξυπνο συνδυασμό καμπύλων και ευθειών, με την αρκετά έντονη κλίση της οροφής του και με την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαμόρφωση του πίσω μέρους του -το παρόν δίνουν και τα χαρακτηριστικά για SUV της Volvo πίσω φώτα στην τελευταία τους εκδοχή- είναι μοντέρνο και δυναμικό και βέβαια αρκούντως νεανικό. Έχει, όπως προαναφέραμε, τη δική του προσωπικότητα και γίνεται άμεσα αποδεκτό, ενώ μπορεί να επιδείξει και μια προσεγμένη με τα δεδομένα της κατηγορίας αεροδυναμική.
Στα καθιερωμένα σύγχρονα δεδομένα της Volvo κινείται και το εσωτερικό του νέου XC60. Πιστό στις καταξιωμένες αρχές του σκανδιναβικού design δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με πρόσκαιρα σχεδιαστικά ευρήματα. Κλέβει τις εντυπώσεις με το απέριττο, καλόγουστο, πολυτελή και διαχρονικό σχεδιασμό του, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη αλά tablet οθόνη αφής που αποτελεί βασικό στοιχείο ενός συστήματος infotainment που είναι από τα καλύτερα και μάλιστα ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Από την οθόνη ελέγχονται τα πάντα -αυτός είναι ο λόγος που στο εσωτερικό του XC60 υπάρχουν ελάχιστα μπουτόν, όπως άλλωστε επιβάλλει και η σύγχρονη τάση- ενώ από κει και πέρα υπάρχουν πολλές δυνατότητες προσωποποίησης καθώς και πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως π.χ. ο περιστροφικός διακόπτης εκκίνησης, ο μικρός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και ο διακόπτης επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η ψηλή κεντρική κονσόλα, που διαχωρίζει εμφανώς το χώρο του συνοδηγού από αυτό του οδηγού, καθώς και η ελαφρά κλίση της οθόνης αφής προς τα αριστερά, που κάνει σαφή τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του XC60.
Που παράλληλα διαθέτει πλήρεις δυνατότητες ενσωμάτωσης smartphones με Apple CarPlay και Android Auto, και ολοκληρωμένο εξοπλισμό άνεσης με high light το καινούργιο σύστημα κλιματισμού των 4 ζωνών που ονομάζεται Clean Zone αλλά και το high end ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins. Φυσικά διαθέσιμα είναι όλα τα high tech συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, τομέας στον οποίο η Volvo είναι εδώ και χρόνια πρωτοπόρος.
Στο στάνταρ εξοπλισμό του XC60 περιλαμβάνονται και τρία νέα, που σαν κοινό τους χαρακτηριστικό έχουν την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Έτσι το πρωτοποριακό σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety είναι πλέον ενεργό για σχετική διαφορά ταχύτητας έως 60 χλμ./ ώρα, ενώ συνοδεύεται και από υποβοήθηση τιμονιού. Κι αυτό προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη λειτουργία αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ ώρα.
Το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα) χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων, ενώ από τη λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, μειώνεται το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας.
Φυσικά μεγάλη είναι και η λίστα των προαιρετικών συστημάτων υποβοήθησης, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το ημι-αυτόματο σύστημα οδήγησης, που είναι από τα καλύτερα που είναι διαθέσιμα και επιτρέπει στο Volvo XC60 να κινηθεί μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του οδηγού. Μόνη υποχρέωση του τελευταίου είναι απλά να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.
Τα παραπάνω έχουν σα συνέπεια το νέο XC60 να είναι μεταξύ των πιο ασφαλών μοντέλων που μπορεί να αγοράσει κανείς, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί στο άμεσο μέλλον και από την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργάνισμο EuroNCAP.
Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της κατηγορίας του με μεγάλους χώρους ακόμα και για 5 ενήλικες και ένα πορτμπαγκάζ με ελάχιστη χωρητικότητα 505 λίτρων. Παράλληλα την πρακτικότητά του στην καθημερινή χρήση εξασφαλίζουν οι πολλές θέσεις και θήκες για μικρο- αντικείμενα και φορητές συσκευές, αλλά και η δυνατότητα μείωσης του ύψους φόρτωσης, στην περίπτωση που είναι εφοδιασμένο με την πνευματική ανάρτηση, η οποία εξασφαλίζει αφενός ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και αφετέρου ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης off road.
Στο τελευταίο συμβάλλει και η μεγάλη απόσταση των 21,6 εκατοστών από το έδαφος που ταυτόχρονα τονίζει και οπτικά τον SUV χαρακτήρα του, χωρίς να επηρεάζει στο ελάχιστο τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Τα οποία εξασφαλίζονται και από την εξελιγμένη ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και το σοφιστικέ άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Τεχνολογικά προηγμένοι είναι και οι κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου που κινούν το νέο XC60. Ανήκουν όλοι στη γενιά Drive E, είναι τετρακύλινδροι, 2.000 κυβικών και υπερ-τροφοδοτούμενοι, διακρίνονται για τις υψηλές τους αποδόσεις και τις χαμηλές απαιτήσεις τους σε καύσιμο, καθώς και για τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων τους, ενώ συνδυάζονται και ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Η γκάμα των κινητήρων πετρελαίου περιλαμβάνει τους D4 και D5, με τα διπλά turbo, που αποδίδουν 190 και 235 ίππους αντίστοιχα και κινούν όλους τους τροχούς. Ο κορυφαίος D5 διαθέτει το μοναδικό στην κατηγορία του σύστημα Power Pulse που εξαλείφει την όποια υστέρηση στην απόκριση και εξασφαλίζει κορυφαίες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (ρεπρίζ). Για την επιτάχυνση του XC60 από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα χρειάζεται μόλις 7,2 δεύτερα και η εξασφαλίζει μια τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα, την ίδια στιγμή που η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 του 144 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Ο εισαγωγικός κινητήρας βενζίνης είναι ο Τ5 των 254 ίππων, που όπως και ο ισχυρότερος Τ6 των 320 ίππων, εκτός από turbο καυσαερίων διαθέτει και μηχανικό υπερ-συμπιεστή (compressor) για ακόμα καλύτερη απόκριση σχεδόν από το ρελαντί, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση.
Τετρακίνητη είναι βέβαια και η κορυφαία έκδοση του Volvo XC60, η T8 Twin Engine, στην οποία το σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 320 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 107 ίππων, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να ανέρχεται σε 407 ίπππους.
Το υβριδικό XC60 T8 χρειάζεται μόλις 5,3 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ ώρα, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακοί είναι οι αριθμοί για τη μέση κατανάλωσή του των 2,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και των μόλις 49 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρο. Επίσης το XC60 Τ8 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για έως και 45 χιλιόμετρα.
Το ολοκαίνουργιο Volvo XC60 είναι άμεσα διαθέσιμο στις εκδόσεις που προανάφεραμε, ενώ στην πορεία θα προστεθούν και εκδοχές του με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και σε συνδυασμό με τους κινητήρες D4 και T5.