Το ολοκαίνουργιο Volvo XC60 βλέπει κορυφή στην κατηγορία του
Εννέα χρόνια και σχεδόν 1 εκατομμύριo μονάδες. Αυτά είναι τα νούμερα που συνοδεύουν και χαρακτηρίζουν το πιο επιτυχημένο μεσαίο ευρωπαϊκό premium SUV και βέβαια το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Volvo, στο οποίο πιστώνεται σχεδόν το 30% των συνολικών της πωλήσεων.
Ο λόγος για το XC60, που μετά από μια εξαιρετική πορεία αντικαθίσταται από τη δεύτερη γενιά του, η οποία είναι η πρώτη με τον κωδικό «60» που βασίζεται στο εξελιγμένο πλαίσιο μεταβλητής αρχιτεκτονικής SPA (Scalable Product Architecture) της σουηδικής εταιρείας. Επιλογή που έδωσε τόσο στους μηχανικούς όσο και στους σχεδιαστές της μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται σχεδόν σε όλους τους τομείς.
Αισθητικά, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, το νέο SUV της Volvo, έχει πολλές αναφορές στα κορυφαία μοντέλα της μάρκας, αυτά της σειράς 90 και πιο πολύ φυσικά στο XC90. ‘Ετσι το παρόν δηλώνει τόσο η εμφατική όσο και χαρακτηριστική μάσκα, καθώς και οι στενοί προβολείς με τα ιδιαίτερα LED φώτα ημέρας το σχήμα των οποίων παραπέμπει στο σφυρί του Thor, εκτείνεται πλέον μέχρι τη μάσκα και συμβάλλει άμεσα στην αναγνώριση του XC60. Όπου Thor είναι ήρωας της Σκανδιναβικής μυθολογίας.
Το σημαντικό εδώ είναι πως παρόλο που το XC60 ακολουθεί την πρόσφατη οικογενειακή γραμμή, δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι και αλλιώς, εντούτοις κατορθώνει να έχει τη δική του προσωπικότητα. Να δείχνει νεανικό και δυναμικό και σε αυτό παίζουν ρόλο τόσο η λιγότερο γωνιώδης διαμόρφωση του πίσω μέρους του με τη νέα εκδοχή των χαρακτηριστικών φωτιστικών σωμάτων, όσο και οι μικρότερες διαστάσεις του σε σχέση με το XC90.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως το XC60 είναι μικρό. Κάθε άλλο. Με μήκος 4,688 μέτρων τοποθετείται στην καρδιά της κλάσης των μεσαίων SUV, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2.865 χιλιοστών αφενός συμβάλλει στη διαμόρφωση των ωραίων και ισορροπημένων αναλογιών και αφετέρου στους άνετους χώρους στο εσωτερικό. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, μιας και το ελάχιστο μέγεθός τους είναι 505 λίτρα.
Από πλευράς εμφάνισης το εσωτερικό του νέου SUV της Volvo ακολουθεί πιστά τη λογική και τη φιλοσοφία τόσο του σκανδιναβικού design όσο και της μάρκας: απλές, καθαρές γραμμές, με διαχρονικό στυλ, ξεκάθαρα πολυτελή διάσταση και high tech αίσθηση, που κυρίως εκφράζεται από τη μεγάλη, αλά tablet οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη είναι το κέντρο ελέγχου του Sensus, του συστήματος infotainment της Volvo, που είναι από τα καλύτερα ανεξαρτήτως κατηγορίας, λόγω της ευκολίας χειρισμού και της έξυπνης διάρθρωσης του μενού.
Έτσι η ενσωμάτωση smartphones είναι εύκολη, ενώ σύμφωνα με την παράδοση της Volvo πολλά και ιδιαίτερα εξελιγμένα είναι τα συστήματα υποβοήθησης. Από αυτά υπάρχουν τρία καινούργια στο στάνταρ εξοπλισμό -όλα συμπεριλαμβάνουν στη λειτουργία τους την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης- τα οποία είναι το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety που φρενάρει αυτόματα και είναι πλέον ενεργό για σχετική διαφορά ταχύτητας έως 60 χλμ./ ώρα (η υποβοήθηση του τιμονιού λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ ώρα), το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα) που συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων, και η νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων.
Μεταξύ των προαιρετικών συστημάτων είναι και αυτό της ημι-αυτόνομης οδήγησης που λειτουργεί μέχρι τα 130 χλμ./ ώρα και αν ο οδηγός έχει απλά τα χέρια του πάνω στο τιμόνι και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις αναλαμβάνει, όπως διαπιστώσαμε, τα πάντα, χωρίς να μπερδεύεται και με ιδίαιτερα ομαλό τρόπο.
Από κει και πέρα υπάρχουν πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, ενδιαφέροντα στοιχεία όπως η ψηλή κεντρική κονσόλα, χαρακτηριστικές λεπτομέρειες σαν τον δεξιόστροφο πλέον διακόπτη για την εκκίνηση και το σβησιμο του κινητήρα, τον περιστροφικό διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης, καθώς και εξοπλισμός που ενισχύει ακόμα πιο πολύ τον upper class προανατολισμό. Στον τελευταίο περιλαμβάνεται το Clean Zone, ένα νέο σύστημα κλιματισμού 4 ζωνών και το εξαιρετικό όπως ακούσαμε high end ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins.
Τα XC60 που οδηγήσαμε στην Ισπανία είχαν και ένα άλλο χαρακτηριστικό «πολυτελείας», την πνευματική ανάρτηση. Που απορροφά (σχεδόν) όλες τις ανωμαλίες των (πολύ καλών) ισπανικών δρόμων, ελέγχει εξαιρετικά τις κινήσεις του αμαξώματος, καθώς και τις κλίσεις στις στροφές παρά τη μεγάλη απόσταση των 21,6 εκατοστών από το έδαφος που τονίζει τον off road προσανατολισμό.
Έτσι εξασφαλίζονται πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία υποστηρίζουν τόσο η ιδιαίτερα αποτελεσματική τετρακίνηση, η καλή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, όσο και τα χαρακτηριστικά απόδοσης των κινητήρων των 2.000 κυβικών της γενιάς Drive E, βενζίνης και πετρελαίου.
O D5, ο ισχυρότερος προς το παρόν diesel των 235 ίππων με τα διπλά turbo, όπως είδαμε, είναι πολύ ελαστικός από χαμηλά και με άμεση απόκριση, χάρη και στο σύστημα PowerPulse που διαθέτει. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση 5,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα (CO2: 144 γραμμάρια το χιλιόμετρο), ενώ για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,2 δεύτερα και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα.
Πολύ καλή απόκριση από χαμηλά έχει και ο Τ6, o κινητήρας βενζίνης με το μηχανικό συμπιεστή (kompressor) και το turbo καυσαεριών, που αποδίδει 320 ίππους, χρειάζεται 5,9 δεύτερα για το 0-100, έχει τελική 230 χλμ./ ώρα, μέση κατανάλωση 7,7 λίτρων και εκπομπές CO2 176 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.
Τη γκάμα συμπληρώνουν τα βασικά σύνολα βενζίνης και diesel T4 και D4 με 254 και 190 ίππους αντίστοιχα, που στην πορεία θα συνδυάζονται και με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Ευθύς εξαρχής θα είναι διαθέσιμο το XC60 T8 Twin Engine, με το υβριδικό σύστημα πρόωσης που αποτελείται από το βενζινοκινητήρα των 320 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 107 και συνδυαστική απόδοση 407 ίππων. Εδώ οι πλέον εντυπωσιακές τιμές που τον συνοδεύουν είναι η επίσημη μέση κατανάλωση των 2,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 των 49 γραμμαρίων το χιλιόμετρα, ειδικά αν ληφθεί υπόψη το 0-100 σε 5,3 δεύτερα και η τελική των 230 χλμ./ ώρα.