ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μετά από 20 χρόνια η BMW θα έχει και πάλι μια σειρά 8 στη γκάμα της

Μετά από 20 χρόνια η BMW θα έχει και πάλι μια σειρά 8 στη γκάμα της

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η πραγματική ναυαρχίδα της BMW δεν ήταν ούτε τετράθυρη ούτε λιμουζίνα πολυτελείας. Ήταν ένα εντυπωσιακό δίθυρο κουπέ, σχεδιασμένο -μιλάμε σχεδόν πριν από 3 δεκαετίες όταν είχε ξεκινήσει η εξέλιξή του- σε υπολογιστή, με κορυφαία για την εποχή αεροδυναμική και φορτωμένο με τόσα ηλεκτρονικά που προκαλούσε τρόμο στους μηχανικούς όταν έμπαινε στα συνεργεία για σέρβις.

Η σειρά 8 είναι μια από τις γνήσιες ντίβες της σύγχρονης ιστορίας της αυτοκίνησης, ένα μοντέλο που αξίζει τον όρο dream car και που πολλοί θα ήθελαν, έστω και τώρα, να έχουν παρκαρισμένη μια μπροστά από το σπίτι τους.

Η 8άρα ήταν η ακόμα πιο upper class διάδοχος ενός άλλο σημαντικού κουπέ, αυτή τη φορά της δεκατίας του ’80. Της σειράς 6, η οποία επανήλθε στη γκάμα της βαυαρικής εταιρείας για να αποσυρθεί για άλλη μια φορά πρόσφατα, κάνοντας χώρο -για ποιά άλλη;- για τη σύγχρονη έκδοση της σειράς 8. Η οποία θα παρουσιαστεί εκτός απροόπτου κατά τη διάρκεια του 2018 και θα διαφέρει μόνο σε λίγα σημεία σε σχέση με την 8 Concept που παρουσίασε η BMW στο Concorso d’ Eleganza Villa d’Este.

Της 8 Concept που από τη μια διαθέτει τις παραδοσιακές αναλογίες των κουπέ της BMW, με το χαρακτηριστικά μεγάλο καπό και το χαμηλό προφίλ και από την άλλη έχει λεπτομέρειες, που είναι πιο «χτυπητές» σε σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα η γερμανική εταιρεία. Ο ένας λόγος για αυτό είναι πως πρόκειται για πρωτότυπο και μάλιστα ενός μοντέλου κύρους που επιβάλλεται να εντυπωσιάσει με κάθε τρόπο, ενώ ο δεύτερος είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στην κορυφή του τμήματος design της BMW που λογικά συνδυάζονται και με την αναζήτηση της εξέλιξης της γλώσσας σχεδίασης της μάρκας.

Στα «χτυπητά» αυτά στοιχεία συγκαταλέγεται η εμφατική μάσκα που εδώ είναι σαφώς πιο μεγάλη σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα παραγωγής και οι φουτουριστικοί προβολείς, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το πισω μέρος, με τα εξεζητημένα φώτα, αλλά και τα τονισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Η εικόνα συμπληρώνεται από το έντονο ανάγλυφο του προφίλ και του καπό, από την απουσία χειρολαβών και εξωτερικών καθρεφτών -πρωτότυπο γαρ- τους μεγάλους τροχούς των 21 ιντσών αλλά και το νέο χρώμα του αμαξώματος με την ονομασία Barcelona Grey Liquid.

BMW 8 E31 1

Η εντυπωσιακή σειρά 8 της δεκαετίας του '90 εγκαινίασε την εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων στα μοντέλα της BMW, οδηγώντας σε απόγνμωση πολλούς από τους παραδοσιακούς μηχανικούς αυτοκινήτων. Η σύγχρονη εκδοχή της θα εγκαινιάσει με τη σειρα της μιας νέα γλώσσα σχεδιασμού για τη γερμανική εταιρεία. Πηγή: BMW

Το εσωτερικό της 8 Concept βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στο μοντέλο παραγωγής, καθώς το μόνο που διαφοροποιείται από αυτή τη λογική είναι το αγωνιστικού τύπου, καθότι «χωστό», τιμόνι. Από κει και πέρα κυριαρχούν τα ακριβά υλικά, τα δέρματα π.χ. είναι Merino και η προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ δεν λείπουν και οι ιδιαίτερες πινελιές, όπως το κρύσταλλο Swarovski στην οθόνη του iDrive.

Μέχρι στιγμής η BMW δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για τα μηχανικά μέρη της νέας σειράς 8, αλλά το πιο πιθανό είναι πως θα είναι διαθέσιμη, όπως ακριβώς συνέβαινε και με την iconic προκάτοχό της, μόνο με τα κορυφαία 8κύλινδρα και 12κύλινδρα σύνολα. Άλλωστα κορυφαία θα είναι και η τιμή της, καθώς αναμένεται να ξεπερνά αισθητά αυτή της αντίστοιχης 7άρας με την οποία θα μοιράζεται και το πλαίσιο.