ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H πίστα δοκιμών της Mercedes έκλεισε 50 χρόνια λειτουργίας

Προκειμένου μια αυτοκινητοβιομηχανία να κατασκευάζει όσο το δυνατόν πιο άρτια μοντέλα οι εκτεταμένες δοκιμές είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες και αναγκαίες. Αυτό στη Mercedes το είχαν αντιληφθεί από πολύ νωρίς και έτσι πριν από 50 ολόκληρα χρόνια η εταιρεία άρχισε να χρησιμοποιεί την ιδιόκτητη πίστα δοκιμών της.

Η πίστα αυτή φτιάχτηκε δίπλα στο κεντρικό εργοστάσιο της μάρκας στη Στουτγκάρδη και μέχρι να ετοιμαστεί η πρώτη υποδομή χρειάστηκαν 3 χρόνια μελετών και 1 κατασκευών. Η αρχική εγκατάσταση ήταν μια ομόκεντρη κυκλική διαδρομή με διαφορετικές επιφάνειες, όπως άσφαλτο με διαφορετικό συντελεστή τριβής, τσιμέντο, δρόμο με ανώμαλη επιφάνεια κ.λπ., ενώ ένα ειδικά μελετημένο κύκλωμα μπορούσε να βρέξει οποιοδήποτε μέρος της πίστας προκειμένου οι οδηγοί δοκιμών να μπορούν να ελέγχουν τα αυτοκίνητα και σε υγρό οδόστρωμα.

Και όταν λέμε τα αυτοκίνητα εννοούμε τα πάντα, από τα επιβατικά και τα βαν μέχρι και τα λεωφορεία και τα μεγάλα φορτηγά, καθώς το 1967 μπορεί σήμερα να ακούγεται πολύ μακρινό αλλά η Mercedes διέθετε από τότε μια πλήρη γκάμα οχημάτων, όπως άλλωστε και σήμερα.

Φυσικά με τα χρόνια οι εγκαταστάσεις διευρύνθηκαν, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν ένα σύνθετο πρόγραμμα δοκιμών, ειδικά μελετημένο για κάθε όχημα ξεχωριστά. Έτσι το συνολικό μήκος των διαδρομών έφτασε τα 15,5 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 3,018 αντιστοιχούν στην πίστα υψηλής ταχύτητας. Στο επικλινές κομμάτι της τελευταίας, που είναι και το πιο εντυπωσιακό, μπορούν να αναπτυχθούν ταχύτητες έως και 200 χλμ./ ώρα. Θεωρητικά, μιας και το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να αντέξει μια τέτοια καταπόνηση και έτσι οι δοκιμαστές κινούνται σε αυτό με περίπου 150 χλμ./ ώρα, χωρίς να έχουν τα χέρια στο τιμόνι και δεχόμενοι μια έλξη 3,1g, λόγω της κεντρομόλου δύναμης που ασκείται.

Μια από τις πρόσφατες προσθήκες στις εγκαταστάσεις της πίστας δοκιμών της Mercedes είναι το κομμάτι της «σιωπηλής» ασφάλτου, που επιτρέπει τη μέτρηση με ακρίβεια του θορύβου που επικρατεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και οφείλειται αποκλειστικά στον κινητήρα και την αεροδυναμική του αντίσταση και όχι στην κύλιση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης