Η καινούργια πετρελαιοκίνητη BMW M550d με τα 4 turbo αποδίδει 400 ίππους
‘Ισως τελευταία να έχετε διαβάσει δημοσιεύματα και αναρτήσεις Ελλήνων «ειδικών» που έχουν προδιαγράψει το τέλος των κινητήρων πετρελαίου και μάλιστα σε εύθετο χρόνο. Η πράξη όμως δείχνει πως συμβαίνει μάλλον το αντίθετο, καθώς οι κατασκευαστές και οι ειδικευμένοι μηχανικοί τους, οι πραγματικοί ειδικοί, εξελίσσουν και παρουσιάζουν συνεχώς νέα σύνολα.
Κι αυτό γιατί οι diesel και τη δική τους υψηλή τεχνολογία διαθέτουν, η οποία μάλιστα συνεχώς εξελίσσεται προς όλες τις κατευθύνσεις -πέρα από τη χρήση προσθέτων όπως το AdBlue σημειώστε για το μέλλον και την ανάμιξη με φυσικό αέριο ή υγραέριο, το λεγόμενο diesel blending- και μπορούν να εξασφαλίσουν, πέρα από εξαιρετική οικονομία και κορυφαίες επιδόσεις.
Τελευταίο παράδειγμα το σύνολο που κινεί την καινούργια BMW M550d. Πρόκειται για έναν 6κύλινδρο σε σειρά με χωρητικότητα 3.000 κυβικών, ο οποίος έχει συνολικά 4(!) turbo. Με τη βοήθειά τους η απόδοσή του φτάνει τα 400 άλογα και τα 760 Nm, τιμές που του εξασφαλίζουν τον τίτλο του πιο ισχυρού 6κύλινδρου κινητήρα πετρελαίου στον κόσμο.
Φυσικά εξασφαλίζουν στην M550d, η οποία είναι διαθέσιμη τόσο ως λιμουζίνα όσο και ως Touring (στέισον) και κορυφαίες επιδόσεις, μιας και το 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 4,4 δεύτερα (4,6 για το Touring) και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακές -ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος, το βάρος, τις επιδόσεις, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και τη στάνταρ τετρακίνηση της κορυφαίας πετρελαιοκίνητης BMW- είναι οι επίσημες τιμές μέσης κατανάλωσης, που ανάλογα με τις προδιαγραφές (εξοπλισμός, λάστιχα κ.λπ.) κυμαίνονται από 5,2 έως 6,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 είναι από 142 έως 173 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Αισθητικά η M550d ξεχωρίζει από το ειδικό αεροδυναμικό της πακέτο, ενώ διαθέτει και ανάρτηση Μ με στάνταρ ζάντες 19 ιντσών. Στο εσωτερικό της ξεχωρίζουν τα σπο καθίσματα και οι ειδικά σχεδιασμένες λεπτομέρειες, ενώ υπάρχουν και όλα τα συστήματα υποβοήθησης, δυνατότητες ημι- αυτόνομης κίνησης και διασύνδεσης smartphones.