Το νέο Nissan Micra διαφοροποιείται από τα... μικρά
Στα 34 ολόκληρα χρόνια παρουσίας του Micra στην ευρωπαϊκή αλλά και την ελληνική αγορά η 5η γενιά του, που πλέον είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας, είναι αυτή που εγκαινιάζει μια νέα εποχή για το υπερ-μίνι της Nissan.
Μια εποχή που δεν θα βασίζεται μόνο στην πρακτικότητα, την αξιοπιστία και τα καλά οδικά χαρακτηριστικά αλλά και στην ελκυστική εμφάνιση, την άνεση των χώρων, το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού και βέβαια και σε μια μεγαλύτερη γκάμα διαθέσιμων κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει και έναν diesel 1.500 κυβικών.
Φυσικά αυτό που προσέχει κανείς ευθύς εξαρχής είναι η ιδιαίτερα σύγχρονη εικόνα του νέου Micra, η οποία τονίζεται από πολλά επιμέρους στοιχεία. Στοιχεία όπως η νέα, σαφώς πιο χαρακτηριστική μάσκα, η διαμόρφωση της οροφής που καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή, οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες και βέβαια το έντονο ανάγλυφο του προφίλ του.
Τα παραπάνω συνθέτουν πέρα από μια σύγχρονη και μια σαφώς πιο δυναμική εικόνα, η οποία σε σημαντικό βαθμό πρέπει να αποδοθεί και στις νέες αναλογίες. Το Micra της 5ης γενιάς μεγάλωσε σημαντικά -κατά 17,4 εκατοστά- αγγίζοντας το ορόσημο των 4,0 μέτρων (υπολείπεται από αυτό κατά μόλις 1 χιλιοστό) και παραμένοντας έτσι ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο φαρδύ (+78 χιλιοστά) και πιο χαμηλό (-55 χιλιοστά) σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Η αύξηση του αποτυπώματός του έχει θετική επίδραση και στο εσωτερικό του, καθώς μεγάλωσαν οι χώροι που αντιστοιχούν στους επιβάτες -πιο σημαντική η αύξησή τους στο πίσω κάθισμα- αλλά και στις αποσκευές τους. Με ελάχιστη τιμή τα 300 λίτρα το πορτμπαγκάζ του είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και έτσι το νέο Micra μπορεί κάλλιστα να παίξει και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας.
Η ανανέωση και η αναβάθμιση αφορούν και το σχεδιασμό του εσωτερικού, που είναι μοντέρνο και ποιοτικό, με εξαιρετική εργονομία με βάση τα πολύ καλά ιαπωνικά πρότυπα, με καλή ορατότητα από τη θέση του οδηγού, με μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης και με μια εύχρηστη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ο εξοπλισμός μπορεί να διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, που όπως διαπιστώσαμε είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά και διακριτικά ως προς την επέμβασή τους, καθώς και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones.
Επιπρόσθετα υπάρχουν στοιχεία, όπως το ηχοσύστημα Bose Personal με ειδικά μελετημένα ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού, που τώρα αρχίζουν να δίνουν το παρόν στην κατηγορία Β στην οποία και ανήκει το μικρότερο των Nissan.
Μοντέρνο εσωτερικό, με πολύ καλή εργονομία και ποιοτικά υλικά, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το οποίο στο δρόμο θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Με τον τρόπο με τον οποίο φιλτράρει τις τυχόν ανωμαλίες των δρόμων, με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσής του, το άκαμπτο αμάξωμά του που αποτελεί εξαιρετική βάση, τη σταθερότητά του στις μεγάλες ταχύτητες, αλλά και με το χαμηλό επίπεδο θορύβου του.
Το τελευταίο οφείλεται και στην εξαιρετική για το μέγεθος του αμαξώματος αεροδυναμική του (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29) όσο και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα πετρελαίου, που κινούσε το Micra που είχαμε στη διάθεσή μας και καλύψαμε αρκετά χιλιόμετρα πηγαίνοντας στη Μεσσηνία και την περιοχή που οριοθετείται από την Πύλο και τη Χώρα.
Ο τετρακύλινδρος είναι η έκδοση των 90 ίππων του εξαιρετικά επιτυχημένου συνόλου των 1.500 κυβικών της μάρκας, ο οποίος αποδεικνύει πως οι κινητήρες πετρελαίου όχι μόνο δεν πεθαίνουν όπως ισχυρίζονται τελευταία κάποιοι «ειδικοί», αλλά αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή και για την κατηγορία Β.
Το νέο Nissan Micra έχει και χαρακτηριστικό πίσω μέρος με ιδιαίτερα φώτα, ενώ πολλές είναι και οι δυνατότητες προσωποποίησής του. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το Micra ως diesel αποδεικνύεται, πέρα από ήσυχο όπως προαναφέραμε, ελαστικό από χαμηλά, με πάντα ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος σε όλο το εύρος λειτουργία του κινητήρα, γρήγορο (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 179 χλμ./ ώρα) με τα δεδομένα της κατηγορίας και το κυριότερο οικονομικό. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια είδαμε τιμές γύρω στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, οι οποίες μπορούν να πέσουν εύκολα ακόμα πιο χαμηλά (επίσημη τιμή τα 3,2 λίτρα/ 100 χλμ. για τις εκδόσεις με τροχούς 15 και 16 ιντσών) αν ο οδηγός επικεντρωθεί στην οικονομία καυσίμου.
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Nissan Micra συμπληρώνεται από δύο 3κύλινδρα σύνολα βενζίνης: έναν ατμοσφαιρικό 1.000 κυβικών και 73 ίππων και έναν turbo 900 κυβικών και 90 ίππων (95 με overboost), ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα, τα Energy, Acenta, N-Connecta και Techna. Όσο για τις τιμές ξεκινούν (με μια έκπτωση που ισχύει μέχρι τέλος Απριλίου) από 12.090 ευρώ, σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό 1.0, από 13.490 ευρώ για τον 0.9 turbo και από 14.890 ευρώ για τον 1.5 diesel.