Η Jaguar F-Type κατέβηκε στα 2.000 κυβικά
Οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων δυσκολεύουν όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές, ακόμα περισσότερο όμως αυτούς που ειδικεύονται στα σπορ μοντέλα και είναι ταυτισμένοι με τις επιδόσεις.
Σε αυτές τις περιπτώσεις ο άμεσος δρόμος είναι η μείωση του κυβισμού και η περικοπή κυλίνδρων, παρόλο που μέχρι τώρα ένας 6κύλινδρος, είτε σε σειρά είτε σε V, αντιμετωπιζόταν ως το λιγότερο αποδεκτό για ένα μοντέλο κύρους και επιδόσεων.
Οι καιροί όμως αλλάζουν, οι 6 κύλινδροι αποδεικύονται τουλάχιστον για τις εισαγωγικές εκδόσεις εξτραβαγκάντζα και έτσι πλέον η νέα βάση για τα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα διαμορφώνεται στα 2.000 κυβικά, κατανεμημένα σε 4 κυλίνδρους.
Την αρχή έκανε η Porsche με τις 718 Boxster και Cayman, ενώ τώρα τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η Jaguar, με την F-Type, η οποία είναι επίσης διαθέσιμη τόσο ως κουπέ όσο και ως ρόουντστερ. Και στις δύο περιπτώσεις το βασικό σύνολο -της σειράς Ingenium- είναι πλέον 2.000 κυβικών, φυσικά turbo, με 300 ίππους και 400 Nm ροπής ήδη από τις 1.500 σ.α.λ. Ο νέος τετρακύλινδρος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις θα εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 5,4 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα.
Οι τιμές αυτές, οι οποίες είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογες ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως πρόκειται για βασικό μοντέλο, επιτυγχάνονται και χάρη στο σχετικά χαμηλό βάρος της F-Type –ένας άλλος τομές που οι κατασκευαστές ανακαλύπτουν εκ νέου- που ξεκινά από τα 1.524 κιλά. Παράλληλα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Jaguar, λόγω του πιο μικρού και πιο ελαφριού κινητήρα, καθώς και του συνολικά πιο χαμηλού βάρους, έχουν γίνει και αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, προκειμένου η μικρότερη των F-Type να μην υπολείπεται στα οδηγικά της χαρακτηριστικά σε σχέση με τις μεγαλύτερες.
Σε σχέση με τις οποίες διαφοροποιείται και σισθητικά, κυρίως χάρη στο μονή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα αλλά και τους ειδικά σχεδιασμένους για αυτήν την έκδοση τροχούς των 18 ιντσών. Από την άλλη όμως μην περιμένετε να απέχει σημαντικά οικονομικά, τουλάχιστον στη Μεγάλη Βρετανία και την Κεντρική Ευρώπη. Έτσι στην Αγγλία ξεκινά από τις 49.900 ευρώ, με αποτέλεσμα να είναι λίγο πιο φτηνή σε σχέση με την αμέσως επόμενη 6κύλινδρη.