ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα compact μοντέλα της Mercedes είναι συνταγή επιτυχίας

H Mercedes πηγαίνει από ρεκόρ σε ρεκόρ πωλήσεων τα τελευταία χρόνια και ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτής της επιτυχίας της πρέπει να πιστωθεί στα λεγόμενα compact μοντέλα της.

Πρόκειται για την προσθιοκίνητη γκάμα της, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι στιγμής 5 διαφορετικοί τύποι αμαξωμάτων: η A-Class, το 5θυρο hatchback, η B-Class, το πολυμορφικό της γκάμας, η CLA, το κομψό τετράθυρο κουπέ, η CLA Shooting Brake, το αντίστοιχο στέισον με την ιδιαίτερη εμφάνιση και βέβαια το SUV της παρέας, η GLA, που πρόσφατα ανανεώθηκε.

Κοινό γνώρισμα όλων ο νεανικός και δυναμικός χαρακτήρας, που είχε σαν αποτέλεσμα να επιτευχθεί ένας διαχρονικός στόχος (και πόθος) της Mercedes: να απευθυνθεί σε ένα πιο νεανικό κοινό. Πράγματι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της A-Class -που ήταν και η μόνη προσθιοκίνητη- ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών έχει μειωθεί κατά περίπου 13 χρόνια, ενώ ενδιαφέρον είναι πως για σχεδόν το 70% των αγοραστών η A-Class είναι η πρώτη τους Mercedes.

Παράλληλα και τα 5 μοντέλα έχουν να επιδείξουν, το καθένα μόνο του, μια πληθώρα εκδόσεων, με μεγάλη επιλογή κινητήρων (βενζίνης και πετρελαίου σε όλα, φυσικού αερίου και ηλεκτρικός στην B-Class), κιβωτίων -χειροκίνητα και αυτόματα- και βέβαια μετάδοσης, καθώς κινητήριοι τροχοί είναι είτε οι εμπρός είτε όλοι. Αυτή η ποικιλία επιλογών είναι ένας επιπλέον παράγοντας επιτυχίας των compact μοντέλων της Mercedes, που πωλούνται συνολικά σε 170 χώρες και πέρα από την Ευρώπη (Γερμανία και Ουγγαρία) κατασκευάζονται και στην Κίνα για τις ανάγκες της εκεί αγοράς και στο μέλλον και στο Μεξικό, με το συντονισμό όλων των διαδικασιών να γίνεται από τη Γερμανία.

Φυσικά δεν απουσιάζουν και οι εκδόσεις που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο σπορ χαρακτήρα και στο fun to drive, με κορυφαίες αυτές που φέρουν και τα διακριτικά της AMG. Κοινό σημείο ο turbo των 2.000 κυβικών και των 381 πλέον ίππων, που είναι ο πιο ισχυρός παγκοσμίως στο συγκεκριμένο κυβισμό. Ο high tech τετρακύλινδρος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων με paddles στο τιμόνι, ενώ συνολικά υπάρχουν μέχρι και 5 προγράμματα οδήγησης.

Από αυτά το 5ο (μέρος του εξτρά εξοπλισμού AMG Dynamic Plus) Race είναι για χρήση στην πίστα. Μια πίστα π.χ. σαν το Hungaroring, στην οποία διεξάγεται κάθε καλοκαίρι το Ουγγρικό Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 και στην οποία οδηγήσαμε την Α 45 AMG. Η οποία είναι και το (super) hot hatch της παρέας των προσθιοκίνητων Mercedes και μέσα στην πίστα δείχνει να είναι στο στοιχείο της. Με μεγάλα αποθέματα ισχύος και άμεση απόκριση βοηθά τον οδηγό της να εκμεταλλευθεί όλες τις ευθείες για να αυξήσει την ταχύτητα, ενώ λίγο πριν από κάθε στροφή το ιδιαίτερα αποτελεσματικό και ανθεκτικό σύστημα πέδησης αναλαμβάνει τα προσαρμόσει τα χλμ./ ώρα στις δυνατότητες του οδηγού.

Στην πίστα του Hungaroring η Α 45 AMG απέδειξε το πόσο καλά στημένη είναι και βέβαια τις δυνατότητες του κινητήρα της των 381 ίππων, που είναι ο πιο ισχυρός 2.000 κυβικών παγκοσμίως. Πηγή: Mercedes

Τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν πολύ μεγάλα, χάρη και στην τετρακίνηση αλλά και στην πολύ καλή άσφαλτο του Hungaroring, ο έλεγχος της Α 45 AMG εύκολος, ενώ στις μεγάλες ταχύτητες τα ειδικά μελετημένα αεροδυναμικά βοηθήματα μπροστά και πίσω κάνουν καλή δουλειά, ενισχύοντας τη σταθερότητα της ιδιαίτερα επιτυχημένης μικρής AMG. Που ξεχωρίζει και με τον ήχο της, τόσο στο πρόγραμμα Race όσο και στο Sport+.

Σε δημόσιο δρόμο o οδηγός της A45 AMG θα πρέπει να δείχνει αυτοσυγκράτηση αν δεν θέλει να κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με τα προβλεπόμενα όρια, ενώ εδώ η σφιχτή ανάρτηση -επιβάλλεται να είναι έτσι σε ένα σπορ αυτοκίνητο με 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,2 δεύτερα και τελική 270 χλμ./ ώρα (με το AMG Driver‘s Package, αλλιώς 250)- ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και ελαχιστοποιεί τις κλίσεις στις στροφές αλλά, λογικά και αναμενόμενα, επιτρέπει σε κάποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ειδικά τις έντονες, να φτάσουν μέχρι τους επιβάτες.

Αν θέλει κανείς να συνδυάσει τις επιδόσεις και τα σπορ χαρακτηριστικά με ένα καλύτερο επίπεδο άνεσης η πρόταση των Mercedes και AMG, είναι η GLA 45 AMG, που είναι εξίσου γρήγορη, αλλά λόγω του χαρακτήρα της η ανάρτηση είναι πιο ενδοτική και με πιο μεγάλη διαδρομή.

Η μεγάλη διαδρομή, που στις στάνταρ εκδόσεις της GLA γίνεται ακόμα μεγαλύτερη -κατά 30 χιλιοστά- όταν επιλεγεί η ανάρτηση Off Road και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, επιτρέπουν στο μικρο- μεσαίο SUV της Mercedes να πέρασει χωρίς πρόβλημα από πραγματικά δύσκολα σημεία, όπως είδαμε σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα δίπλα από το Hungaroring. Μάλιστα η έξυπνη τετρακίνηση θα κατανείμει σωστά τη διαθέσιμη ροπή, προκειμένου να εξασφαλίζεται η κίνηση ακόμα και αν ένας από τους τροχούς της είναι στον αέρα.

Σπορ χαρακτήρα σε συνδυασμό με πολύ καλές επιδόσεις έχουν να επιδείξουν και οι δύο CLA 45 AMG, η κουπέ και η Shooting Brake, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός πως οι διαφορές ανάμεσα στις 4 διαθέσιμες compact Mercedes 45 AMG είναι και υπαρκτές και διακριτές. Έτσι η κάθε μια απευθύνεται και σε έναν διαφορετικό τύπο οδηγού, ο οποίος ναι μεν βάζει σε πρώτη μοίρα την υψηλή απόδοση και τις επιδόσεις αλλά από κει και πέρα δίνει έμφαση σε άλλους τομείς.

H GLA είναι ιδιαίτερα ικανή και εκτός δρόμου, ειδικά με την ανάρτηση Off Road και την αυξημένη απόσταση των 30 χιλιοστών από το έδαφος. Πηγή: Mercedes

Φυσικά διαφορετικό χαρακτήρα και εν τέλει και διαφορετικό κοινό έχουν και οι στάνταρ εκδόσεις των 5 compact Mercedes και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο της επιτυχίας τους. Οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας έχοντας εκτιμήσει σωστά τη βαρύτητα και αυτής της παραμέτρου θα αυξήσουν στην επόμενη γενιά τον αριθμό των προσθιοκίνητων μοντέλων τους από 5 που είναι σήμερα σε συνολικά 8. Το βέβαιο είναι, όπως έχουμε γράψει, πως το ένα από αυτά θα είναι μια τετράθυρη έκδοση, ένα σεντάν δηλαδή που αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις ασιατικές αγορές, ειδικά στην Κίνα και όχι μόνο. Τα άλλα δύο, κάνοντας μια εκτίμηση, θα μπορούσαν να είναι ένα SUV Coupe και ένα κάμπριο ή μια έκδοση αμαξώματος στα πρότυπα της E-Class All Terrain, που θα ολοκλήρωνε και τις SUV προτάσεις.

Ταυτόχρονα και οι ηλεκτρικές εκδόσεις τους θα είναι περισσότερες σε σχέση με σήμερα, που περιορίζονται στην B 250 e. Η οποία έχει απόδοση 179 ίππων και αυτονομία που σύμφωνα με τον κύκλο NEFZ φτάνει τα 200 χιλιόμετρα. Στην πράξη η ηλεκτρική B-Class κινείται χωρίς κανένα πρόβλημα στην εθνική οδό, κάτι που ισχύει και στις αστικές διαδρομές, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα σβέλτη, μιας και και ολοκληρώνει το 0-100 σε μόλις 7,9 δεύτερα. Όσο για την τελική της ταχύτητα περιορίζεται -κάτι που συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα- στα 160 χλμ./ ώρα, για λόγους κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης