Η Bentley Bentayga είναι το high end των SUV
Στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα δεν υπάρχουν ταμπού και αγκυλώσεις. Γίνονται τα πάντα αρκεί να καλύπτουν τις ανάγκες ενός έστω και μικρού κοινού.
Από αυτήν τη σκοπιά η παρουσία στη γκάμα της Bentley, της παραδοσιακής βρετανικής μάρκας υπερ- πολυτελείας, ενός SUV δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά πρωτοπορία, καθώς θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες (Rolls Royce, Lamborghini...) που μέχρι πρότινος άκουγαν τζιπ και στα πρόσωπα των ανθρώπων τους σχηματιζόταν μια έκφραση αποδοκιμασίας. Πόσο μάλλον αν αυτό συνοδευόταν και από τη λέξη diesel.
H Bentley Bentayga που οδηγήσαμε είναι και τα δύο. Και SUV και diesel και κανένα από τα δύο βασικά χαρακτηριστικά της δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με την υπερ- πολυτελή διάσταση που εξ ορισμού έχει μια Bentley. O κινητήρας, που δεν είναι όποιος και όποιος αλλά ο τριπλά υπερ- τροφοδοτούμενος V8 των 4.000 κυβικών και των 435 ίππων που χρησιμοποιείται και στο Audi SQ7, ταιριάζει γάντι σε ένα αυτοκίνητο που είναι μια high class limo με ένδυμα περιπάτου.
Ακουστικά μένει στο παρασκήνιο, ενώ κατά την επιτάχυνση -και πιστέψτε μας μπορεί να επιταχύνει πολύ γρήγορα το 5θυρο αμάξωμα των 2,5 τόνων- αποδεικνύεται όχι μόνο εξαιρετικά αποτελεσματικός αλλά και ιδιαίτερα διακριτικός. Εξασφαλίζει μια απίστευτη ώση χωρίς να επιβάλλει την παρουσία του, αποτελώντας έτσι ένα βασικό συστατικό του συνολικού χαρακτήρα.
Μαζί με το κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του αυτόματο κιβώτιο, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν μέχρι και 8 προγράμματα οδήγησης. Για παν ενδεχόμενο, μιας και η Bentley υποστηρίζει πως η Bentayga, χάρη στη σοφιστικέ της τετρακίνηση, την πνευματική της ανάρτηση και τη θηριώδη ροπή του κινητήρα της, πάει παντού.
Δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλουμε για τις off road δυνατότητες του μεγάλου τζιπ και όσο περισσότερες θα πωλούνται τόσα πιο πολλά βίντεο από «παιχνίδια» στους αμμόλοφους των χωρών του Κόλπου θα εμφανιστούν. Στην Ευρώπη όμως το πιθανότερο είναι να κυκλοφορεί σε σικ τοποθεσίες και οι θηριώδεις τροχοί -21 ιντσών στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας- το πολύ πολύ να πατήσουν λίγο γρασίδι ή κάποιο χωματόδρομο.
Με τον κίνδυνο να λερωθεί στην επιβίβαση το πολυτελέστατο εσωτερικό, στο οποίο μπορεί κανείς να το προσαρμόσει στα δικά του γούστα, καθώς η επιλογή επενδύσεων και στοιχείων εξοπλισμού είναι στην ουσία ελεύθερη. Φυσικά με το ανάλογο αντίτιμο, όπως μπορείτε να δείτε και στη λίστα των εξτρά, ενώ ο διάκοσμος αποπνέει αυτό το britishness που πρεσβεύει η Bentley. Σημαντικό ρόλο για το τελευταίο παίζουν λεπτομέρειες όπως οι ρετρό τραβηχτοί διακόπτες για τους αεραγωγούς σε συνδυασμό με το ξύλο και το δέρμα στο ταμπλό. Παράλληλα διαθέτει και απόλυτα σύγχρονα στοιχεία, όπως π.χ. την οθόνη των 8 ιντσών στην κονσόλα, που όμως εδώ σαφώς και δεν καθορίζει την τελική εικόνα.
Κάτι τέτοιο άλλωστε δεν θα ταίριαζε σε μια Bentley, ενώ φυσικά και υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, εξυπηρέτησης και άνεσης καθώς και διασύνδεσης. Με οθόνες για όσους κάθονται στις ξεχωριστές πίσω θέσεις ως μέρος ενός πακέτου σύνδεσης με το διαδίκτυο αλλά και λειτουργίας ως hotspot. Με πολύ καλές ταχύτητες download, στη Γερμανία τουλάχιστον, όπου και οδηγήσαμε τη Bentayga.
Το britishness υπάρχει φυσικά και στον εξωτερικό σχεδιασμό, με την εμφατική μάσκα, τους στρογγυλούς προβολείς και τα τονισμένα φτερά, ενώ συνολικά οι αρμονικές αναλογίες του αμαξώματος κατορθώνουν να κρύψουν οπτικά τις μεγάλες του διαστάσεις (μήκος 5,14, ύψος 1,742 μέτρα).
Η Βentayga είναι πλήρως διασυνδεδεμένη και έτσι οι επιβάτες των 2 ξεχωριστών και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων πίσω καθισμάτων της μπορούν ανά πάσα στιγμή να ενημερώνονται και να σερφάρουν έχοντας στη διάθεσή τους αρκετά μεγάλες οθόνες. Παράλληλα το σύστημα infotainment έχει και σκληρό δίσκο 60 GB. Πηγή: Γιάννης Σκουφής
Αυτό βέβαια δεν κάνει την Bentayga να περνά απαρατήρητη, ακόμα και σε μια πόλη σαν το Βερολίνο, στους δρόμους του οποίου τα ακριβά αυτοκίνητα δεν σπανίζουν. Κάνει σαφή την παρουσία της και τα κεφάλια γυρίζουν με μεγάλη συχνότητα για να την περιεργαστούν, καθώς ο σεβαστός της όγκος και η επιβλητική της παρουσία κάνουν εντύπωση. Ακόμα όμως μεγαλύτερη εντύπωση κάνει το ότι είναι σπάνια και εξωτική ως παρουσία.
Όχι μόνο γιατί είναι το πρώτο τζιπ της Bentley, τα μοντέλα της οποίας έτσι κι αλλιώς δεν τα συναντάς σε κάθε γωνία, αλλά γιατί είναι η πρώτη εκπρόσωπος μιας κατηγορίας, αυτής των high end τετρακίνητων που πριν την Bentayga πολύ απλά δεν υπήρχε. Και η οποία, αν κρίνουμε από το ύψος των πωλήσεων που ανακοινώνει η Bentley, τα χρόνια που έρθουν θα γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής. Πάντα με τα μέτρα και τα δεδομένα της υπερ- πολυτελούς κατηγορίας, ενώ η παρουσία της μπορεί και να αποτελέσει το έναυσμα μια διαφορετικής προσέγγισης των συγκεκριμένων μοντέλων.
Μέχρι πάντως να εμφανιστούν οι άλλοι εκπρόσωποι της κλάσης η Bentley Bentayga μπορεί πέρα από το ρόλο του status symbol να παίξει πολύ άνετα και αυτόν του πανευρωπαϊκού εξπρές κάλυψης μεγάλων αποστάσεων -η πραγματική της αυτονομία ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα- με εξαιρετική άνεση και κορυφαία πολυτέλεια. Ενός εξπρές που, όταν παραστεί η ανάγκη, έχει τα εφόδια και τη δυνατότητα να πάει πολύ πιο πέρα από το σημείο που αποτολμά ο οδηγός της.