ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα Renault Alpine A110 μοιάζει πολύ με τη διάσημη πρόγονό της

H νέα Renault Alpine A110 μοιάζει πολύ με τη διάσημη πρόγονό της

Η μεταφορά ενός κλασικού, καθιερωμένου σχήματος στη σύγχρονη εποχή είναι δίκοπο μαχαίρι, καθώς είναι αρκετά εύκολο να μείνει κανείς απλά στις ρετρό αναφορές και να εξαντληθεί σε αυτές η όλη δημιουργικότητα.

Ευτυχώς οι σχεδιαστές της σύγχρονης εκδοχής της θρυλικής Renault Alpine A110 δεν έπεσαν σε αυτήν την παγίδα. Ναι μεν το σύγχρονο σπορ μοντέλο μοιάζει πολύ με τη διάσημο πρόγονο με τις πολλές αγωνιστικές επιτυχίες που είχε παρουσιαστεί πριν από 55 ολόκληρα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα δείχνει σύγχρονο και δυναμικό. Και με τη γαλλική σημεία παρούσα σε διάφορα σημεία.

Ένα άλλο στοιχείο που παραπέμπει άμεσα στο ένδοξο παρελθόν είναι οι μικρές της διαστάσεις, πάντα με τα τρέχοντα δεδομένα, καθώς το μήκος της είναι μόλις 4,17 μέτρα και το ύψος της δεν ξεπερνά το 1,26. Παράλληλα το βάρος, χάρη στη σχεδόν καθολική χρήση αλουμινίου για αμάξωμα και πλαίσιο, έχει διατηρηθεί μόλις στα 1.080 κιλά. Που μπορούν να φαντάζουν πολλά σε σχέση με τα 800 της αρχέτυπης, το αμάξωμα της οποίας ήταν από υαλόνημα, αλλά με τα σύγχρονα δεδομένα είναι ιδιαίτερα λίγα.

To αυστηρά διθέσιο εσωτερικό είναι αρκετά άνετο -ρόλο σε αυτό παίζει και το μεταξόνιο των 2,42 μέτρων- σύγχρονο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρα σπορ. Τόσο σπορ που τα καθίσματα δεν ρυθμίζονται ως προς την κλίση της πλάτης τους, ενώ το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι αποκαλύπτει πως υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport και Race. Αντίστοιχα με μπουτόν στην κεντρική κονσόλα γίνεται και η επιλογή των θέσεων D, R και N του αυτόματου κιβωτίου, ενώ το P, για το οποίο δεν υπάρχει μπουτόν, θα επιλέγεται μάλλον αυτόματα όταν η Alpine μένει για κάποια ώρα ακινητοποιημένη.

ALPINE 2017 7 1

Το εσωτερικό της νέας Alpine είναι σύγχρονο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ο προσανατολισμός σπορ, ενώ από το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι επιλέγονται τα προγράμματα οδήγησης. Πηγή: Renault

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ακριβώς πίσω από την πλάτη των καθισμάτων -η θέση του βοηθά και για την πολύ καλή κατανομή του βάρος, που είναι 44:56% στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα. Είναι τετρακύλινδρος, φυσικά turbo, 1.800 κυβικών, με απόδοση 250 ίππων και 320 Nm, που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος που προαναφέραμε εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε λιγότερα από 4,5 δεύτερα. Προς το παρόν δεν επιβεβαιώνονται οι αρχικά φημολογούμενες ισχυρότερες εκδοχές του με 275 και 300 ίππους αλλά είναι πολύ πιθανόν να κάνουν την εμφάνισή τους στην πορεία.

Η σύγχρονη Renault Alpine A110 θα είναι διαθέσιμη από το ερχόμενο φθινόπωρο, στην ειδική έκδοση «Premiere Edition», η οποία θα κατασκευαστεί σε 1.955 μονάδες -σαν φόρος τιμής στο έτος (1955) που η Alpine άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα- που θα κοστίζουν, στην Κεντρική Ευρώπη από 55.000 έως 60.000 ευρώ.

Οι βασικές Alpine θα κοστολογούνται περί τις 50.000 ευρώ, ενώ για την απόκτησή τους θα έχουν προτεραιότητα όσοι τις έχουν προ- παραγγείλει και έχουν δώσει και την προκαταβολή των 2.000 ευρώ.