ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα McLaren 720S έχει 710 ίππους, τελική 341 και 0-100 σε μόλις 2,8 δεύτερα

H νέα McLaren 720S έχει 710 ίππους, τελική 341 και 0-100 σε μόλις 2,8 δεύτερα

H McLaren έχει μπει δυναμικά στο κλειστό κλαμπ των κατασκευαστών σούπερ σπορ μοντέλων και προκειμένου να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το πρώτο μιας σειράς 15 καινούργιων μοντέλων που θα εμφανιστούν μέχρι το 2022 και το πρώτο δείγμα γραφής των Super Series αυτοκινήτων της νέας γενιάς.

Η νέα McLaren λοιπόν ονομάζεται 720S και σε σχέση με την 650S που αντικαθιστά δεν έχει μόνο πιο σύγχρονη και πιο δυναμική εμφάνιση αλλά και 41% καινούργιων στοιχείων και εξαρτημάτων. Μεταξύ αυτών και η μετάβαση της χωρητικότητας του V8 της με τα δύο turbo από τα 3.800 στα 4.000 κυβικά. Αυτή η αλλαγή, σε συνδυασμό βέβαια και με αρκετές άλλες στη σχεδίαση του κινητήρα αύξησαν την απόδοσή του στους 710 ίππους, γεγονός που φέρνει την 720S στην πρώτη γραμμή των σύγχρονων υπερ- αυτοκινήτων.

Σημαντικά βελτιωμένο, με νέο λογισμικό που έχει σαν αποτέλεσμα ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές, εμφανίζεται και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, που μεταφέρει τη διαθέσιμη ροπή στους πίσω τροχούς.

Η βάση της νέας McLaren είναι ένα αλουμινένιο χωροδικτύωμα, που σε συνδυασμό με το αμάξωμα που είναι κατασκευασμένο με τη σειρά του από ανθρακόνημα και αλουμίνιο βοηθά ώστε το βάρος να κρατηθεί ιδιαίτερα χαμηλά. Μόλις στα 1.283 κιλά, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό βέβαια έχει θετικό αντίκτυπο και στις επιδόσεις, καθώς η 720S ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 2,8 δεύτερα, σε 7,8 δευτερόλεπτα έχει φτάσει τα 200 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα ξεπερνά, έστω και για 1 χλμ./ ώρα, τα 340.

Φυσικά ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική της, προκειμένου και να επιτυγχάνεται αυτή η τελική και να εξασφαλίζεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάθετη δύναμη (downforce), ειδικά στον πίσω άξονα. Ενδιαφέρον έχει πως η πίσω αεροτομή έχει δύο θέσεις, την Aero, για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές και την Brake, στην οποία μετακινείται σε γωνία 56 μοιρών, προκειμένου να συνεισφέρει στη μείωση των αποστάσεων κατά το φρενάρισμα αλλά και στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε αυτήν τη διαδικασία.

P14 Profile doors up

Η 720S είναι εντυπωσιακή, πανίσχυρη (710 ίπποι) και πολύ πολύ γρήγορη (0-100 σε 2,8 δεύτερα, τελική 341 χλμ./ ώρα), αλλά το πιο εντυπωσιακό της στοιχείο είναι το βάρος της των μόλις 1.283 κιλών. Πηγή: McLaren

Οι δίσκοι του συστήματος πέδησης είναι αεριζόμενοι κεραμικοί, τα λάστιχα ειδικής σχεδίασης με διάσταση 245/35ZR 19 μπροστά και 305/30 ZR 20 πίσω, ενώ εκτός από το ακόμα πιο εξελιγμένο σύστημα Proactive Chassis Control υπάρχει πλέον και το Variable Drift, που επιτρέπει στον οδηγό να πηγαίνει με το πλάι χωρίς να χάνει το έλεγχο της καινούργιας McLaren.

Οι μηχανικοί και οι designers της βρετανικής εταιρείας προσπάθησαν πολύ προκειμένου να βελτιώσουν τους χώρους της 720S, οι διαστάσεις της οποίας πρακτικά είναι ίδιες με αυτές της προκατόχου της 650S. Ταυτόχρονα προσπάθησαν να βελτιώσουν και την περιφερειακή ορατότητα, που στα μοντέλα αυτού τους είδους είναι εξ ορισμού περιορισμένη, ενώ στον όλο σχεδιασμό ξεχωρίζει ο αναδιπλούμενος πίνακας οργάνων. Οι ειδικοί της McLaren κατέληξαν σε αυτήν τη λύση προκειμένου το ύψος του να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρό για να διευκολύνει στην πίστα. Στην περίπτωση αυτή οι πληροφορίες που παρέχονται είναι οι απολύτως απαραίτητες.

Η λίστα των παραγγελιών για την καινούργια και ιδιαίτερα εντυπωσιακή McLaren 720S έχει ήδη ανοίξει. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν κάποια στιγμή το Μάιο, ενώ τα 400 πρώτα αυτοκίνητα που αποτελούν την ειδική έκδοση Launch Edition έχουν ήδη προπωληθεί. Προς 207.900 λίρες -αντιστοιχούν σε 239.000 ευρώ- το καθένα, ενώ ο στόχος για την πρώτη χρονιά είναι οι 1.200 μονάδες. Για τις επόμενες οι 1.500.